تست6

4.6/5
(30 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

القاگرها

القاگرها
القاگرها

`00:49

1 تمرین

سوالات دیگران

من این تست و کلا نفهمیدم میشه توضیح بدین ؟

سلام به نظر من گزینه 1 درسته ولی توضیحات استاد اشتباهه در مورد قانون درست راست در مدار سمت راستی اگر جربان رو به پایین باشه طبق گفته استاد میدان میشه از NبهM و خلاف جهت میدان سمت راستی میشه و از قانون لنز پیروی میکنه

الهه حیدری | آکادمی امروز

الهه حیدری

2 ماه پیش

مکه استاد نگفتن جریان القایی باید خلاف جریان اصلی باشه اینجا چرا هر دو جریان به سمت بالا شد؟

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

2 ماه پیش

سلام قسمت دوم رو میشه کامل توضیح بدید

(2)

سلام منم قسمت دوم رو متوجه نشدم. ممنون میشم توضیح بدید.

: ) | آکادمی امروز

: )

1 سال پیش

چرا مقاومت رد نمیشه متوجه نشدم؟

سلام

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام وقتی مقاومت سمت راست دارای یه جریانی میشه که در سمت چپی که لغزنده وجود داره تغییرات جریانی ایجاد بشه در حالت اول ک تغییر جریان در سمت چپ نداریم پس در سمت راست جریانی القا‌نمیشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

در مورد قسمت دوم سوال استاد اشتباه حل کردن توضیحش تو‌پیام های پایین تر هست

سلام وقت بخیر یعنی جریان دراین دو مدار باید مخالف هم باشه؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام رفیق خداقوت .من این تست رو متوجه نشدم ممنون میشم توضیح بدین

@فاطمه سادات ♡ پاسخ صحیح گزینه دو هست و استاد اشتباه کردن

(2)


سلام وقتتون بخیر:) در این سوال با توجه به اینکه با کاهش مقاومت جریان افزایش پیدا میکنه، باعث میشه که جریانی در سیملوله سمت راست بوجود بیاد تا با افزایش جریان مخالفت کنه. البته در این تست اشتباهی در حل استاد بوجود اومده و باید بازنگری بشه🌻

(2)

@فاطمه رحیمی نسب سلام گزینه درست کدومه

@فاطمه سادات ♡ پاسخ صحیح گزینه دو هست و استاد اشتباه کردن

(2)

درود و خسته نباشید چرا i1 صفر شد ؟ مگه میدان مغناطیسی روی سیم لوله دوم اثر نمیذاره و جریان القایی ایجاد نمی کنه ؟

سلام وقتتون بخیر من فکر میکنم این سوال باید دو بشه جواب چون میدان در خلاف جهت میدان اصلی میشه به سمت راست و با توجه به همین هم جریان میشه از M به N درسته ؟؟؟

سلام بله درسته ظاهراً استاد در این قسمت دچار اشتباه شدند گزینه دو درسته

(1)

سلام چرا جریان از n m شد مگه نبایدخلاف جریان اصلی باشه؟؟ این طوری وقتی میدان مغناطیسی رو هم مشخص کنیم هم جهت میشه که

سلام بله جریان از m به n میشه استاد دچار خطا شدند

(1)

@سید محمد متین رشادی سلام وقت بخیر مگه جربان زیاد نمیشه و جهت میدان مغناطیسی در سمت راست سیملوله به طرف چپ هست خوب برای سمت راست باید در کل در سمت چپ میدان از چپ به راست باشه تا باهاش مخالفت کنه و م جهت جربان میشه از NبهM پس میشه گزینه 1

ببینید جریانی که توی سیم لوله سمت راستی برقرار میشه همان جریانی است که در قسمت قانون لنز گفتیم! ما در سمت راست یک سیملوله داریم نه یک القاگری که بگیم خودش جریان ایجاد میکنه! بلکه در سیم لوله سمت چپی جریان زیاد میشود و طبق قانون لنز باید با این جریان مخالفت شود و چون القاگر نداریم از قانون لنز بهره میبریم که میگه میدان القایی در خلاف جهت میدان اصلی باشد میدان اصلی به سمت چپ هست پس میدا القایی باید به سمت راست باشد پس جریانی که باید در سیم لوله سمت راستی برقرار شود تا میدان القایی به سمت راست باشد از M به N هست! جواب یک هست

(1)

سلام بله بالاتر به خانم کریمی هم جواب دادم جریان از m به n میشه و استاد اشتباه کردند و گزینه دو درست هست(شما به اشتباه تایپ کردید گزینه یک)

اگه از MبهN باشه که هم جهت میشه با میدان سمت چپی و اصلا از قانون لنز پیروی نمیکنه

حسام رضایی | آکادمی امروز

حسام رضایی

3 سال پیش

سلام وقت بخیر