معصومه جان بخشی
1 سال پیش
ببخشید مگه تو فرمول منفی نداریم چرا پس وفتی عدد شار مثبت داره افزایش پیدا میکنه بخاطر اون منفی تو فرمول نگفتیم که نیرو محرکه القایی کاهش پیدا میکنه؟؟
شایان احمدزاده
2 ماه پیش
اون منفی که تو فرمول قرار میدیم بیانگر بزرگی نیست.
معصومه جان بخشی
1 سال پیش
چرا قدر مطلق نزاشتیم تو فرمولش وقتی خواستیم نمودار رو حساب کنیم؟
نرگس روایی
1 سال پیش
چون اگه قدر مطلق بذاری دیگه نمودار درستی نخواهی داشت
مبینا اصغری
1 سال پیش
سلام دقیقه 24 فیلم تو اینجا چون شیب ثابت بود استاد دقیقه 2 رو حساب نکردن و همون اندازه میدان تو دقیقه 3 رو گذاشتن اما تو تست قبل از این سوال هم با اینکه شیب ثابت بود اما دقیقه 3 رو حساب کردن .الان اگر اینجور تست ها تو کنکور بیاد باید چیکار کنیم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تو تست قبلی مقدار دقیق شار در زمان ۳ ثانیه ذو میخاستیم اما تو این مثال ما نسبت میدان به زمان رو میخایم که در هر زمانی در نظر بگیرین این نسبت فرقی نمیکنه
مریم قربانی
1 سال پیش
سلام دقیقه ۹ ،شیب نمودار مثبت بود ،پس نیرو محرکه منفی میشه ،چرا اون قسمتt2تاt3 رو بیشترین نیرو محرکه درنظر گرفتن؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام منظور اندازه نیروی محرکه هست اینجا 😊
فاطمه قاسمی
1 سال پیش
سلام دقیقه 24 فیلم تو اینجا چون شیب ثابت بود استاد دقیقه 2 رو حساب نکردن و همون اندازه میدان تو دقیقه 3 رو گذاشتن اما تو تست قبل از این سوال هم با اینکه شیب ثابت بود اما دقیقه 3 رو حساب کردن .الان اگر اینجور تست ها تو کنکور بیاد باید چیکار کنیم
نگین احمدی
2 سال پیش
جواب سوال چی یاد گرفتیم چند میشه ؟ منفی ده ؟
امید اخوان صمیمی
2 سال پیش
منفی یک دهم
فاطمه اکبری
1 سال پیش
بله درسته
فاطمه اکبری
1 سال پیش
@امید اخوان صمیمی خیر اشتباهه.منفی 10 میشه
تینا خشمه
2 سال پیش
چرا به جا جواب آخر مثبت در میاد یه جا منفی ؟؟؟ 😐 چرا یه جا منفی رو تأثیر میدن یه جا قدر مطلق میزارن ؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
بطور کلی اگر ازتون نیروی محرکه خواستن،اون علامت منفی هم مهمه اینجا هم علامت مهم بود و نباید قدر مطلق میذاشتن اگر گفتش اندازه نیروی محرکه چقدره،باید قدر مطلق بذاریم این موضوع رو از روی گزینه های یک تست هم بعضی مواقع میتونید تشخیص بدید که علامتش برای طراح مهمه یا نه
ثنا کاظم زاده
2 سال پیش
نه دیگه برعکس میشه دیگه توی سهمی هرچی مشتقش بیشتر باشه نیرو محرکه کمتر میشه چون قرینه میشه دیگه علامتش ..گفتیم شیب اگه مثبت باشه نیرو محرکه منفی میشه
زهرا کرمی
2 سال پیش
چرا نمودار نیروی محرکه القایی رو شیب دار رسم نکردیم
(1)
زهرا کرمی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اهااا متوجه شدم
نگین بور بور
2 سال پیش
سلام . چرا توی نمودار سهمی بر خلاف نمودار خطی عمل کردیم ؟
(1)
فاطمه رحیمی نسب
2 سال پیش
سلام عزیزم:) برخلافش عمل نشد. در هر صورت شیب بیانگر نیروی محرکه است. در اینجا شیب در سه بازه رو در نظر گرفتیم
(1)
نگین بور بور
2 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب توی نمودار سهمی بازه ای که بیشترین شیب رو داشت برابر بزرگ ترین مقدار نیروی محرکه قرار دادیم . ولی توی نمودار خطی بازه ای که شیبش مثبت بود گفتیم نیروی محرکه اش منفیه . پس هرچی شیبش بیشتر باشه( در صورت مثبت بودن) نیروی محرکه منفی تره . مگر اینکه با قدر مطلق حساب کنیم یا اینکه علامت نیروی محرکه برامون اصلا مهم نباشه. درسته ؟
(2)
فاطمه رحیمی نسب
2 سال پیش
@نگین بور بور اره عزیزم در اینجا منظور از بزرگتر بودن، اندازه هست. بهتر بود ذکر کنه ولی خب منظور، اندازه هست.
(1)
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
سلام ببخشید اگه شیب ما مثبت باشه مگه نیروی محرکه منفی نمیشه؟ پس هر چی شیب بیشتر بشه نباید منفی تر بشه و نیوری محرکه کمتر بشه؟ یا اینجا از ما اندازه میخواد؟
(4)
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
ولی استاد گفتند باید منفی رو حساب کنیم در نمودار! الان از کجا باید فهمید مقدار رو میخواد؟
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
سلام بله نیروی محرکه منفی تر میشه و اینکه اندازه رو میخواد یا نه،بستکی به شرایط سوال داره اما معمولا وقتی بحث از بیشتر یا کمتر بودن نیروی محرکه میشه،اندازش مد نظر هست
(1)
سید محمد متین رشادی
4 هفته پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷