نیما عزیزی
7 ماه پیش
درمورد این یک بار منفی که به گزینه یک اضاف کردند میشه بگید این یک بار رو از کجا اضاف کردیم؟؟
الینا ایمانی
4 ماه پیش
اگر توجه کنی تو گزینه اول CN بالاش منفی داره یعنی ۱ بار منفی چون یک هست فقط علامت بار نوشته شده و چون منفی هست مشخصه که اتم بار گرفته پس به اضافه ی یک میکنیم
امیرعلی رنجبر
8 ماه پیش
......در.......برابر......است.را باید تو جاخالی ها چی بنویسیم.
الینا ایمانی
4 ماه پیش
تو جای خالی اول: مجموع نوترون ها و الکترون ها تو جای خالی دوم: NO+۲ و در جای خالی سوم: ۴۵
شروین نظری
9 ماه پیش
چرا استاد اون یه بار مثبت هیدروژن رو در ۴ ضرب نکرد ؟؟ مگر ۴ تا هیدروژن نداریم که هر کدوم یه بار مثبت دارن ؟؟
رقیه صفاری نژاد
9 ماه پیش
ببینید ما اول اون ضریب رو ضرب میکنیم در عدد اتمی عنصر، یعنی 4 رو در 1 ضرب میکنیم بعد اون بار رو کم میکنیم اینطوری نیست که بگیم به ازای هر اتم هیدروژون یک الکترون کم کنیم
حنانه رجبی
11 ماه پیش
سلام سوال من برای تست شماره هفت هست موقع حساب کردن گزینه دو در قسمت o ما 8تا نوترون داریم و8تا الکترون که یکی کممیکنیم میشه 7 جمع این دو میشه 15 و از o ما دو تا داریم پس 15ضرب 2که میشه 30 ولی اینجا 31به دست اوردن ممنون میشم پاسخ بدید
(1)
حنانه رجبی
11 ماه پیش
اگر داخل پرانتز بود از راهی ک من رفتم باید استفاده کنیم ؟
روژان کنگرانی فراهانی
11 ماه پیش
منم اول همینطوری فکر میکردم ولی در اصل باید اول کلا اون ضریب رو لحاظ کنیم بعد طبق اون بارش بیایم ازش عد رو کم یا زیاد کنیم. چون اون بار مال کل مولکوله
حنانه رجبی
11 ماه پیش
@روژان کنگرانی فراهانی ممنون از پاسختون
مهسا .
11 ماه پیش
سلام ببخشید من یه سوال داشتم وقتی میگه ذرات زیر اتمی فقط پروتون و الکترون رو در نظر میگیریم؟ چرا نوترون حساب نمیشه؟
نرگس روایی
11 ماه پیش
زیر اتمی یعنی p-n-e زیر اتمی "باردار" یعنی p-e
(1)
ریحانه ارشادی
1 سال پیش
ذرات زیر اتمی باردار یعنی الکترون و پروتون؟ چرا
مریم صابری
1 سال پیش
اره چون باردارن پروتون بارش مثبته و الکترون بارش منفیه ولی نوترون خنثی هست
(2)
امیتیس حسینی
1 سال پیش
سلام عزیزم طبق قوانین: بار الکترون منفی بار پروتون مثبت و بار نوترون خنثی علاوه بر اون نوترون وپروتون جرمشون1ولی الکترون0 صفحه15شیمی دهم
ریحانه ارشادی
1 سال پیش
درون هسته الکترون نداریم؟
فاطمه کردی
1 سال پیش
سلام نه الکترون فقط اطراف اتم هست داخل هسته فقط پروتون و نوترون داریم
مهدی عبادنژاد
1 سال پیش
سلام تست ۷ به من مشکل دارم
مهدی عبادنژاد
1 سال پیش
چه جوری آن را بشنوم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ویدیوی این تست برای من صدا داره اگر مشکلی در پخشش دارین لطفا از پشتیبانی پیگیری کنین
محمد جواد داوودی
1 سال پیش
سلام تست ۷ برا من بی صداست شما هم این مشکل را دارید؟
مصلح سجادی
1 سال پیش
سلام نه برای من صدا دارد.
آنیتا بابایی
1 سال پیش
چرا میگید بالایی منهای پایینی مثلا ۸ رو از ۸ اینجوری شد درحالی که ۸-۸ میشه ۰ ولی اینجا واسه نوترون ۸ قرار دادن😐 اصلا اینو نمیفهمم به صورت ویس توضیح بدین ممنون میشم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
کدوم گزینه؟
آنیتا بابایی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی گزینه 2
سوگند قیاس وند
1 سال پیش
@آنیتا بابایی منظور استاد از بالایی منهای پایینی(A _ Z) هست که برای بدست آوردن تعداد N (۸=۸_۱۶)
مهسا ملاحی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
4 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷