یادبگیریم3:آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)

4.8/5
(885 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با عناصر و جدول تناوبی

تشکیل عناصر
تشکیل عناصر

`01:21

1 تمرین

آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)
آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)

`01:19

2 تمرین

آشنایی با برخی رادیوایزوتوپ ها
آشنایی با برخی رادیوایزوتوپ ها

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

درمورد این نکات ترکیبی بیشتر توضیح بدید همین طور ناپایدارترین ایزوتوپ ساختگی هیدروزن چرا شد H به روی هفت و یک؟؟

درود چرا در ترتیب پایداری اعداد توان به ترتیب جلو نرفتن از چپ به راست ؟؟

جواب ها : ۱)گزینه ۳ ۲)نمیتوانند

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

بهار خلدنوش | آکادمی امروز

بهار خلدنوش

3 هفته پیش

چرا نمیتوانند؟ ³H هم طبیعی بود هم پرتوزایی میکرد

سوال آخر ویدیو رو متوجه نشدم

سلام شب بخیر. من این قسمت رو متوجه نشدم چون تا جایی که من متوجه شدم هم ایزوتوپ و هم رادیوایزوتوپ هردو ناپایدار هستن و هر دو از خودشون پرتو ساطع میکنن. پس تفاوتشون چیه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلام میشه این مسله را کامل برام توضیح بدین

سوال دوم میتوانند رادیو ایزوتوپ باشند

حالا اینجا ایزوتوپ هیدروژن رو اورده اگه عنصر دیگه دادن چجوری نیم عمرشو پیدا کنیم؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

سلام دقیقه چند فیلم منظورته؟

شن ایل جنت | آکادمی امروز

شن ایل جنت

5 ماه پیش

آره برای ما هم هلیم رو داده بودن به جای هیدروژن

کدوم قسمت از ویدیو

@زینب مقدم میشه اینو دقیق توضیح بدین چون گفته گزینه ۱ و در اخز جمله گفته پاسخ گزینه ۳ است ؟ چه جوریه

نیم عمر هارو لازم نیست حفظ کنیم

ایدین یوزی | آکادمی امروز

ایدین یوزی

8 ماه پیش

جواب سوالات به ترتیب گزینه 2 می توانند

یک توضیح مختصر از چگالی؟

خواص فیزیکی وابسته به جرم

شمار گروه رو کی توضیح دادن؟!

در باکس های بعدی و مبحث های بعدی احتمالا بیشتر توضیح بدن شما به ترتیب پیش برید فعلا بازم اگر موردی بود بهم بگید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

8 ماه پیش

سلام به همگی اختلاف بین ذرات باردار و بدون بار یعنی چی؟

ماهان میلی | آکادمی امروز

ماهان میلی

8 ماه پیش

منظور همان اختلاف بین الکترون و پروتون با نوترون هست

(1)

همان اختلاف بین الکترون و پروتون با نوترون هست متوجه شدین

جواب سوال اول چی یادگرفتیم ؟

ماهان میلی | آکادمی امروز

ماهان میلی

8 ماه پیش

گزینه دوم سه تاش درسته خواص شیمیایی یکسان تعداد ذرات باردار شمار گروه

(1)

@ماهان میلی میشه توضیح بدین چرا؟

A M | آکادمی امروز

A M

8 ماه پیش

جواب چی یادگرفتیم اولی من درمورد اختلاف بین ذرات باردار و بدون بار متوجه نشدم؟

ذره ی بار دار الکترون(منفی) و پروتون (مثبت) و نوترون بدون بار است تقریبا خنثی است خب اختلاف دارن چون در نوترون اختلاف دارن

برای این قسمت دبیرمون تو کلاس گفتم که فقط دوتا طبیعی داریم و از هیدروژن ۳ تا ۷ همه ساختگی است الان چرا H3طبیعی میشه؟

(1)

God Poori | آکادمی امروز

God Poori

8 ماه پیش

چون هیدروژن های 4 5 6 7 ساختگی هستن یعنی چون برای این ساختگی ها توی طبیع درصدی گزارش نشده ساختگی محسوب میشه. اما H3 درصد فراوانیش ناچیز گزارش شده. نکته سر خط😃

(2)