مهدی بوستانی
2 ماه پیش
سلام و عرض ادب استاد از کجا فهمید که باید از فرمول t آسانسور بره و به جای t باید fe فنر رو بزاره
مریم رستگار
5 ماه پیش
چرا باید به طول اضافه کنیم مگه جمعع نمیشه خواهشن ویس ندین
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
خب نسبت به اون طول اولیه اش که ۲۰ بوده باید اضافه بشه دیگه چون دلتا ایکس یه عدد مثبته یعنی بیشتر شده
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
سلام وقت بخیر درست نوشتید ایرادی نداره
(1)
S A
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام خیلی ممنون
علیرضا شیخی
1 سال پیش
چطوری تو این سوالات که اسانسور و فنر ترکیب میشه بفهیم دلتا ایکس که بدست اوردیم رو باید به طول اولیه اضافه کنیم یا کم کنیم؟ همیشه اگه بین g a منفی میشد باید به طول اولیه دلتا ایکس رو اضافه کنیم؟ یعنی طول افزایش یافته؟ و برعکسش هم وقتی بین g a مثبت شده بود طول کم شده؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-51136?comment_id=520412#comment-520412 اینجا توضیح دادن
فاطمه منفردی
1 سال پیش
مگه اول نباید این رو حساب کنیم که وزنه رو به فنر وصل میکنیم چقدر اضافه میشه بعد بعلاوه 3.2 کنیم .... من گزینه 4 اوردم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
منظورت اینه نیروی وزن اون رو در نظر بگیریم؟
فاطمه منفردی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی بله
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@فاطمه منفردی بببن همون mg که میزاریم در واقع اون وزن رو محاسبه میکنه حالا شتاب اسانسور توی این مقدار تغییر ایجاد میکنه و در نهایت جواب رو تغییر میده ولی نیروی وزن محاسبه میشه
مائده مالمیر
1 سال پیش
سلام استاد اواسط ویدیو گفتن ک وقتی شتاب منفی هست ینی طول فنر زیاد شده ، میشه یه توضیحی راجب این بدین لطفا
فاطمه یادگاری
2 سال پیش
سلام مننمیفهمم چرا به طول فنر اضافه میشه خب وقتی رو به بالا بره مگه فنر رو با خودش به بالا نمیکشه؟ از طولش کمنمیشه اونجوری؟
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام عزیزم توی عکسی که فرستادی اسانسور شروع به حرکت کرده یعنی تند شونده داره حرکت میکنه. ولی در این سوال اسانسور داره می ایسته یعنی کند شونده حرکت میکنه.
مرتضی مرتضوی
2 سال پیش
سلام رفیق خداقوت .تفاوتش خیلی واضحه توی این تست آسانسور درحال توقفه ولی توی این سوال شروع به حرکت کرده
مریم دهقان
3 سال پیش
در چه مواقعی باید کم کنیم و کی بهش اضافه کنیم؟
نگین حاجیان
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام آقای رشادی مگه قرار نشد کند شونده به سمت بالا طول فنر کاهش پیدا کنه؟ لطف میکنید توضیح بدید چرا استاد گفت افزایش؟
(1)
علیرضا رحیمی
3 سال پیش
استاد اینجا و اشتباه نگفت ؟! وقتی بینشون منفی باشه خب کمتر میشه ک ؟!
(1)
نگین حاجیان
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی مررررررسی متوجه شدم
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
سلام چرا g_a بشه یعنی طول فنر زیاد شده و مثبت بشه یعنی کم شده!؟
زهرا اکرمی
3 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ببخشید خب یه سوال برام پیش اومد پس چرا توی چندتا تست بعد هم هعی استاد میگن اگر علامت بینشون مثبت بشه یعنی طول فنر کم شده؟یعنی اشتباه میگن؟کدومش اخر درسته
محمد امیری
3 سال پیش
درسته که زمانی که بین g و a منفی بشه طول فنر از حالت ساکن بکدن اسانسور کمتر میشه و زمانی که مثبت بشه طول فنر از حالت ساکن بودن اسانسور بیشتر میشه؟؟
(1)
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
Amir Hossein J
1 ماه پیش
سلام ببینید ما هر جا فنر داشته باشیم از Fe استفاده میکنیم. T مال طنابه