هانیه احمدی
4 ماه پیش
ببخشید یه سوال: اینجااستاد هیچ حرفی از اینکه جرم در دوره تناوب آونگ تاثیر نداره نزدن. چرا جرم وزنه تاثیری روی دوره تناوب آونگ نمیذاره؟
جواد شهبازی
3 ماه پیش
از چت جی پی تی بپرس گل
مهری جهانی
4 ماه پیش
اولین سوال صحیح غلطا چی میشه
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
از پاسخنامه چک کنید 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
(2)
مهری جهانی
4 ماه پیش
@1339 . مررررسی💕
(1)
مهری جهانی
4 ماه پیش
جواب چی یاد گرفتی رو میشه بگید ؟؟ با لبتاپ دسترسس ندارم
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
از پاسخنامه چک کنید 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
مهری جهانی
4 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی میگم که با لبتاپ دسترسی ندارم جوابو لطف کنید شات بگیرید برام ارسال کنید
شرلوک هلمز
1 سال پیش
سوال! سیکل یا چرخه همون نوسان هستش؟ و با n نشون میدیم؟ و نوسان دوره ای و دوره تناوب یکی هستند و با T نشون میدیم؟
Sara . R
1 سال پیش
سلام ، وقت بخیر آره، درسته! یه کم مفهومها به هم شبیه هستن و ممکنه یه کم گیجکننده باشن **چرخه (سیکل):** چرخه به یه دوره کامل از یک نوسان دائمی و تکراری اشاره داره. یعنی سیستمی که بهطور مداوم در حال نوسان هست و بعد از مدتی دوباره به وضعیت اولیهش برمیگرده. این دوره کامل با n نشون داده نمیشه، بلکه با T (دوره تناوب) نشون داده میشه. n معمولاً برای تعداد نوسانها استفاده میشه. **نوسان دوره ای:** نوسان دوره ای همون نوسانی هست که بهطور منظم و با فواصل زمانی مساوی تکرار میشه. مثلاً نوسان یه آونگ ساده یه نوسان دوره ای هست. **دوره تناوب (T):** دوره تناوب زمان لازم برای انجام یک نوسان کامل هست. یعنی زمان بین دو نقطهی مشابه در یک نوسان. مثلاً زمان بین دو گذر متوالی آونگ از نقطهی تعادلش. این همون چیزیه که با T نشون داده میشه. پس در کل: * **چرخه (سیکل):** یه دوره کامل نوسان دائمی و تکراری. * **نوسان دوره ای:** نوسانی که بهطور منظم و با فواصل زمانی مساوی تکرار میشه. * **دوره تناوب (T):** زمان لازم برای یک نوسان کامل. n تعداد نوسانهاست و با T (دوره تناوب) متفاوته
(5)
فاطمه شهراپور
1 سال پیش
من چرا یهویه بسامد رو فراموش کردم⁉️‼️
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
به تعداد دفعاتی که یک سیکل یا یک نوسان در یک ثانیه تکرار میشه،میگیم بسامد یا فرکانس که معکوس دوره تناوب هست 😊🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ساده تر: در یک ثانیه،چند بار این نوسان یا حرکت تکراری انجام میشه؟ این یعنی بسامد
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
مگه تو فرمول E ،یک دوم نداشتیم؟چرا اینجا ۲ نوشته؟🤨
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اینم یکی از فرمول هاشه یک دوم نداره این فرمول میتونید حفظش کنید 🌷
زهرا سلطانی نیا
2 سال پیش
سلام 🌱 در قسمت چی یاد گرفتیم میشه گزینه ( و ) رو توضیح بدید چرا نادرسته؟
(3)
. .
2 سال پیش
ببخشید ما میگیم زمانی پدیده تشدید رخ میده که یه نیروی خارجی به جسم وارد بشه که بسامد آن با بسامد طبیعی جسم برابر باشد و بعد در ادامه میگیم که باعث میشه دامنه نوسان افزایش پیدا بکنه میشه اینو توضیح بدید آخه وقتی نوسان با نوسان قبلی برابره چطوری دامنه رفته رفته زیاد میشه؟!
(1)
امیرفرهنگ طاوسی
2 سال پیش
در نکته اخر مربوط به آونگ بارتون استاد گفتن که هرچه (اختلاف طول آونگها با آونگ وادارنده )بیشتر باشد با دامنه کوچکتری نوسان میکنند ..سوالم اینه که در آونگ های بارتون اولین وآخرین آونگ کمترین دامنه رو دارن؟
. .
2 سال پیش
سلام وقت بخیر نه همیشه به این شکلی که گفتید نیست.
Ferida =D
3 سال پیش
سلام . وقتتون بخیر :) من الان که دارم جزوه و کتاب رو برای امتحان میخونم تشدید رو متوجه نمیشم میشه لطفا تعریفش و اتفاقاتی که درپی تشدید رخ میده رو یکم توضیح بدید .
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام عزیزم:) به طور کلی هر نوسانگری یک فرکانس طبیعی داره. حالا اگه یک نیروی خارجی به این سامانه وارد بشه و فرکانس جدیدی اعمال کنه، و فرکانس وارد شده با فرکانس طبیعی برابر بشه این باعث میشه تشدید رخ بده.
(2)
Ferida =D
3 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب خیلی مرسی خانم رحیمی عزیزم :) فقط میشه لطفا این جمله کتاب که میگه : اگر دامنه نوسان های تاب بزرگ تر و بزرگ تر شود حاکی از ان است که بسامد نوسان های واداشته با بسامد طبیعی تاب برابر است رو توضیح بدید و اینکه رابطه تشدید با زلزله و میزان خرابی چیه ؟؟؟
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
@Ferida =D عزیزم این هم داره تشدید رو میگه. زمانی که تشدید رخ میده دامنه نوسان بزرگ و بزرگتر میشه. تشدید چه زمانی رخ میداد؟؟ وقتی بسامد واداشته با بسامد طبیعی برابر میشد. پس وقتی این دو بسامد با هم برابر باشن تشدید رخ میده و دامنه بزرگ میشه. خب توی زلزله و میزان خرابی هم همینه. مثلا یسری افراد که روی پل بودن، فرکانس راه رفتنشون با فرکانس طبیعی پل برابر شد و تشدید رخ داد و خب باعث شد دامنه نوسان زیاد شه و پل خراب شه
(1)
اسما شکرنژاد
3 سال پیش
اخه استاد اول با سرعت عادی اونگ ازمایش رو انجام دادن بار دوم ک طول نخ روافزایش دادن سرعت رو اهسته ش رو اندازه گیری کردن این تفاوت ایجاد نمیکنه؟؟
(2)
اشکان حسینی
3 سال پیش
سلام. به تناسب اینکه سرعت کم شد زمانم کند ترشد تفاوتی نداره. یه نسبت هستن.
(1)
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام عزیزم:) در اینجا یجورایی انگار سرعت فیلم رو اهسته کردن. برای اینکه بتونیم دقیقتر ببینیم چه اتفاقی داره میفته سرعت فیلم رو اهسته کردیم نه سرعت حرکت رو.
(2)
زهرا قاسمی نژاد
3 سال پیش
Ayla ....
2 ماه پیش
سلام اصن دوره تناوب به دامنه بستگی نداره پس تو این جمله ما کاری به این کلمه نداریم فقط به فرمول دوره تناوب توجه میکنیم که میشه جذر طول