یادبگیریم5: آنتالپی فروپاشی شبکه

4.8/5
(536 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

انواع مواد

بررسی انواع مواد موجود و جامدهای کووالانسی
بررسی انواع مواد موجود و جامدهای کووالانسی

`00:56

مواد مولکولی
مواد مولکولی

`00:57

جامد یونی و آنتالپی فروپاشی شبکه
جامد یونی و آنتالپی فروپاشی شبکه

`00:42

تست های آنتالپی فروپاشی شبکه
تست های آنتالپی فروپاشی شبکه

`00:35

جامد فلزی
جامد فلزی

`00:34

سوالات دیگران

خودرا بیازمایید سوال ۲ رو میشه توضیح بدین ؟ 🙏

سلام توی این جدول جای لیتیم برمید و پتاسیم فلوئورید اشتباهه فکر کنم باید برعکس باشن یعنی اول پتاسیم فلویورید باید باشه بعد از اون لیتیم برمید

سلام وقت بخیر ببخشید توی خود را بیازمایید سوال اول بخش ب اگه توی اولیش به جای چگالی بار ، بار رو هم در نظر بگیریم جمله درست درمیاد؟ (دومیه همون آسان تر باشه)

آیا ممکنه ترکیب رو به ما بدن و بگن مستقیم آنتالپی فروپاشیش رو حساب کن؟

من اینجارو نفهمیدم میشه توضیح بدید ؟استاد اشتباه نکردند؟

مگه اینجا قسمت الف نباید گرمای آزاد شده باشه؟ چون برای فروپاشی ما انرژی مصرف می کنیم و گرما آزاد میشه دیگه؟

سلام رفیق برای فروپاشی ترکیب یونی انرژی رو به صورت گرما مصرف میکنیم ولی ازاد شدن گرما به معنای تولید گرما و انجام فرآیندی گرماده است در حال که این واکنش ها انرژی خواه هستن پس گماگیر هستن و کتاب هم گفته که گرما مصرف میشه

(3)

Dina  . | آکادمی امروز

Dina .

5 ماه پیش

سلام اینو میشه برای امتحان نهایی نوشت؟!

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

5 ماه پیش

بله

سلام وقت بخیر ....

(1)

ممنون میشم به طور خلاصه وار گشتاور و قطبی رو توضیح بده

اینجا استاد میگن LiBrبیشتره از KF ولی تو نمودار که جلوتر بررسی میکنن هم میگن هم چشمی انگار KFبیشتر از LiBrهست . بالاخره کدومشه؟؟ ((لطفا نگید تقریبا هردو یکسانن چون تو تست یکسان در نظر نمیگیره کسی جواب قاطع بدین هیچ جا ندیدم بیست روز دیگه هم کنکوره...)) با تشکر از پشتیبانای عزیز من بی صبرانه منتظر جوابم :))

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

Kf بیشتر از LiBr هست

(1)

@نرگس مهدوی مرسیییی خانم دکتر :)) ❤

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@ریحانه باقری این جدول رو ببین ولی اینو سوال دادن نامردیه چون خیلی تو نمودار نزدیک به همن

(1)

بار یون های هر یون از کجا باید متوجه بشیم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

@سید محمد متین رشادی از کجا باید حفظش کنم و با الگو حفظ کنم؟

مگه او 2بار منفی نیست بارش؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام وقت بخیر چرا so3کوچک تره؟

سلام عزیزم چون ی اکسیژن کمتر داره البته از رو لوییسشم میشه گفت

سلام وقت بخیر ببخشید طبق شکل سدیم کلرید در کتاب کلر در گوشه ها قرار دارد و در این سوال من فلوئور رو در گوشه قرار دادم ولی پاسخ سوال گزینه ۲ بود چرا؟

سلام عزیزم چون اصلا گوشه بودن مهم نیست اون ی برش از سدیم کلریده تو یجور دیگه ببری سدیم میوفته گوشه . توی این سوال و مشابهش مهم اینه: تو این شکلهای توی گزینه 1و3 لیتیم فلوئورید رو مولکولی مثل (مثل آب و هیدروکلریک اسید*) در نظر گرفته و توی 4 کووالانسی(مثل الماس و سیلیس) که غلطه چون LiF ی ترکیب یونیه

دلتااچ فروپاشی رو خود سوال بهمون میده یا باید بدست بیاریم؟

(1)

اکثرا میده

(1)

میزار برهم کنش یعنی چی؟

سلام یجورایی به معنی تمایل به واکنش دادن اون ها هست