= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
مهری جهانی
4 ماه پیش
میشه بخش جیم رو و دال رو توضیح بددین ؟ و اینکه بر چه اساس نام گذاری کردن کره هارو
مهری جهانی
4 ماه پیش
@Amir Hossein J چه خوب توضیح دادی مرسی از لطفت
(1)
Amir Hossein J
4 ماه پیش
@مهری جهانی خواهش میکنم
K .Sh
2 سال پیش
ترکیب یونی حاصل از ac مگه نمیشه bd ؟ چون یونشون ترکیب یونی میسازه اتمشون نه که
(1)
K .Sh
2 سال پیش
@زینب مقدم آره ولی خب درستش همینه شاید یه سال دیگه تو یه تست کنکور همین مدلی سوال بدن و غلط بگیرن
پوریا زارعی
3 سال پیش
سلام وقت بخیر عبارت د چه جوری امکان ش هست؟ هم a و هم c که اتم شون هست بهتر نبود بگه b با d ؟
(1)
امیرعلی کریمی
3 سال پیش
سلام یه سوال تو کنکور و آزمون های آزمایشی که سوالا سیاه سفیدن ، چجوری اونوقت اتم و یون رو تو شکلی مثل این تشخیص میدیم؟
(5)
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام یه جوری با سایز شکل منظور رو میرسونن
(2)
Amir Hossein J
4 ماه پیش
ببین از اونجایی که فلز همواره الکترون از دست میده و به کاتیون تبدیل میشه پس قطعا شعاع فلز بعد از پایدار شدن (کاتیون شدن) کاهش پیدا می کنه و نافلز هم دقیقا برعکسه یعنی وقتی پایدار میشه(آنیون میشه) شعاع افزایش پیدا میکنه. پس بر این اساس ما فرض کردیم اگر a فلز باشه پس b کاتیون همون فلزه چون شعاع کمتری داره. پس اگر c هم نافلز باشه d آنیون همون نافلزه چون شعاعش زیاد شده. خب این از تحلیل سوال. بریم سراغ بررسی گزینه ج و د: گزینه ج گفته d اتمه درصورتی که گفتیم آنیونه گزینه د: از اونجایی که a و c به ترتیب اتم فلزی و نافلزی هستن (طبق تحلیل سوال) پس می تونن Na و Cl باشند که ترکیب یونی NaCl تشکیل میدن. سعی کردم دقیق توضیح بدم هرجا رو متوجه نشدید بگید دوباره توضیح بدم.