یادبگیریم3:میدان مغناطیسی ناشی ازحلقه(پیچه مسطح)

4.9/5
(237 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

میدان مغناطیسی

میدان مغناطیسی اطراف سیم راست
میدان مغناطیسی اطراف سیم راست

`02:08

1 تمرین

 پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله
پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله

`01:48

2 تمرین

سوالات دیگران
ZARA HE | آکادمی امروز

ZARA HE

4 هفته پیش

حلقه همون پیچه مسطحه؟

جایی استاد همچین حرفی زدن؟؟ تایم مشخص کنید چک کنم با قطعیت جواب بدم ریپلای نباشه 🌷

?????????////

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جهت جریان از منفی به مثبت بود یا برعکس؟ یادم رفته

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا در این حالت دوم میدان مغناطیسی نمیتونه درون سو یا برون سو باشد ؟؟ و ب حالت چپ و راست تعیین میشه؟

باطری B میشه.

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام جواب میشه باطری B

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

2 ماه پیش

درست گفتم

@Amin reza Salari بله درسته

این شکل رو نمی فهمم چون اگر از بغل انجام میدم درون سو و برون سو درمیاد 😐

کلا نمیشه شکلش😔

سلام وقتتون بخیر خب اخه این شکل طوریه که باید انگار سه بعدی فرضش کنید،چون خود سوال هم یه حالت سه بعدی رو داری که اونجوری با فلش چپ یا راست بودنشو باید نشون بدیی ولی اگه صاف بود میشد درون سو یا برون سو. شما همون انگشت شستتون رو بزارید جهت جریان ببینید نوک چهار انگشتتون چطوری حرکت میکنه،مثلا اینجا اگه این کارو بکنید میبینید از راست به چپ حرکت میکنه.

غزل کیماسی | آکادمی امروز

غزل کیماسی

10 ماه پیش

سلام در این شکل چجوری برایندمون 2B میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

غزل کیماسی | آکادمی امروز

غزل کیماسی

10 ماه پیش

سلام لطف میکنید برای D رو توضیح بدید چرا بزرگتر A و کوچیتر از B شد ؟

غزل کیماسی | آکادمی امروز

غزل کیماسی

10 ماه پیش

سلام ، میشه بگید چرا در نقطه b میدان شد درون سو ؟ مگه I2 بزرگتر از I1 نیست ؟ پس میدان ناشی از I2 بزرگتر میشه و باید بشه برون سو

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

1 سال پیش

سلام چی یاد گرفتی ۱گزینه الف میشه توضیح بدین

سلام جواب میشه افزایش طبق این فرمول،هر چی تعداد حلقه ها بیشتر باشه،میدان مغناطیسی هم بیشتر میشه

ببخشید من هرکار میکنم ویدیو بزرگ نمیشه گفتن از پشتیبانی بپرسم یعنی از کی باید بپرسم؟

ببخشید من هرکار میکنم ویدیو بزرگ نمیشه گفتن از پشتیبانی بپرسم یعنی از کی باید بپرسم؟

اینجا رو بزنید

جواب چی یاد گرفتی ۱: الف : افزایش‌. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ب : بیشتر. چی یاد گرفتی ۲: باطری B چون جریان درون باطری از قطب منفی به مثبت پس اگر باطری رو در مدار رو پایین قرار بدیم جهت میدان مغناطیسی در درون حلقه برون سو میشه.

(5)

..یه سوال الان تو این دقیقه برای تایین جهات جریان ها برای حلقه های 1 و 2 خب کف دست ما هم میتونه به سمت بالا باشه هم به سمت پایین اونوقت هم جریان میتونه در هر دو به بالا و پایین قرار بگیره... دقیقا کف دست کجا باشه؟؟؟؟

عارف جعفری | آکادمی امروز

عارف جعفری

1 سال پیش

سلام خسته نباشی ببین اینجا دیگه کف دست جهت میدان نمیشه نوک انگشت هات میشه قطب ان تو این سوال ازت خواسته که جهت جریان رو جوری قرار بده تو این دو تا سیم لوله که سیم ۱ به آهنربا جذب و دومی دفع بشه دیگه اگه آموزش رو از اول خوب دیده باشی راحت برات جا میفته که چی به چیه