یادبگیریم4:میدان مغناطیسی اطراف سیملوله

4.9/5
(177 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

میدان مغناطیسی

میدان مغناطیسی اطراف سیم راست
میدان مغناطیسی اطراف سیم راست

`02:08

1 تمرین

 پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله
پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله

`01:48

2 تمرین

سوالات دیگران

کیوی رو بده سینا ، بیل رو بده سینا، موسی نیل فرمول هات واقعا عالیه استاد

دقیقه ۳۸ ۱۲ اهم رو مثل همون ۶ اهم توی فرمول توان گذاشتم همون p=iv و جواب ۱ آمپر شد ینی توی اینجور وقتایی ک یکیشون دوبرابر اونیکیه توی فرمول نیازی نیست بزاریم ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

دقیقه ۳۸ چرا وقتی ۱۲ اهم رو توی فرمول میزاریم ۱ آمپر نمیشه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام توی فیزیک دبیرستان زیاد نکته مهمی نیست اگر خواستید میتونید از هوش مصنوعی تحقیق کنید در موردش یا از مهندسی یا فیزیکدانی پرس و جو کنید 🌷

@سید محمد متین رشادی برای اطلاعات عمومی پرسیدم ممنون

@محمد علی خوش رضا جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

اینجا استاد گفتن برای گروه ریاضی توی قسمت پیچه مسطح فرمول داشتیم ولی توی فیلم مربوطه ب اون قسمت فرمولی نگفتن

(2)

وای تدریس ایشون بی نظیره... تا حالا اینطوری فیزیک یاد نگرفته بودم!

(6)

چرا ۴۰ سانتی متر رو نگرفتیم

لطفاً مجدد سوالتون رو بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خب چرا L=NDمیشه؟ 🙄

مثل همیشه عالی

من جواب سوال آخر چی یادگرفتی رو اینجوری به دست آوردم میشا بگید اشکال کارم کجاست؟

(2)

درسته جوابتون

(2)

ببخشید اگه همین توضیح رو تو امتحان نهایی هم بنویسیم قبول میکنن مثلا بنویسم چون مقاومت ۱۲ اهمی ۲ برابر ۶ اهمی است پس جریان عبوری آن نصف مقاومت ۶ اهمی است یا حتما باید حل کنیم و به جواب برسونیم؟

درسته ولی بنظرم محض احتیاط با فرمول بنویسید بهتره که خدایی نکرده نمره کم نشه

اینجا نباید40 میذاشتیم؟

اگه اشتباه نکنم استاد خودشون تپ توضیحات میگن که طول سیم رو در نظر میگیرن،پس طول سیم لوله که ۴۰ سانتی متر بود حساب نیست

من حقیقت متوجه نمیشم این نسبتا کدوم وری بنویسم که درست باشه

سلام وقتتون بخیر اون مقادیری که توی صورت کسرا هست رابطه مستقیم با Bدارن پس نسبت هاشون با اون یکسان نوشته میشه مثلا اگر نسبت b2 به b1 رو از ما خواسته باشن پس ما اگه بخوایم نسبت Nرو به این بدست بیاریم میشه همون N2 به N1 حالا اگه مقدار توی مخرج کسر باشه مثلا برا همین مثال قبل که B2 به B1 گفتم حالا اگه نسبت L رو که در مخرجه به این در نظر بگیریم چون نسبت عکس دارن باهم میشه L1 به L2 همین فرمونو برا بقیه فرمولا هم میشه در نظر گرفت،امیدوارم متوجه شده باشید

ببخشید اینجا استاد میگن واسه گروه ریاضی در یادبگیریم قبل فرمول بود ولی اصلا فرمولی گفته نشده اخه؟؟

(1)