یادبگیریم1:میدان مغناطیسی اطراف سیم راست(قسمت اول)
ریحانه اکبرزاده
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید جواب چی یادگرفتی دوم چی میشه ؟ نمیتونم حل کنم🙏🏻
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر میشه درونسو
مهتاب مهرآبادی
3 ماه پیش
سرفصل سوم فیزیک 2 دستامو از دست دادم.
(1)
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
😊👍👍👍
(1)
مهتاب مهرآبادی
2 ماه پیش
همین الانم ندارم
مهتاب مهرآبادی
2 ماه پیش
متولدین ۸۷ و ۸۶ کلا همینن، موقع ما اولین سالی بود که عشقشون کشید سمپاد نمونه یکی کنن ...سوالایی جلومون گذاشتن که تهش خودشون گفتن استاندارد نبوده. امتحانارو کشوری کردن. دهم شدیم تا آبان گفتن غیرنهاییه.. دی ماه گفتن نهاییه. باز گفتن نیست. یازدهم شدیم گفتن ۶ درسه. بعد آبان شد گفتن همه درسا... از تاریخ و دینی و محیط زیست و ریاضی و فیزیک بعد گفتن تاثیر مثبته ...دوماه بعد گفتن تاثیرمثبت نیست.... الانم وضعمون اینه، توفکرکن...تخصصیامون ..عملا وسط مجازیه نصفش... میام اکادمی.نت میره. وسطش.تا دوساعت.باز گفتن نهاییا معلوم نیست باشه یانه. شمام که موش ازمایشگاهی بودید کلا... کلا نسل ۸۶ و ۸۷، داستانامون واقعا جالبه. جزاینکه خودمونو به کوری و کری زدیم.
(4)
نازنین شریف پور
2 ماه پیش
@مهتاب مهرآبادی منم ۸۸ ام ولی اینا بود برام همه
(1)
علی بهاری
1 ماه پیش
@مهتاب مهرآبادی وضع الانمون هم همینه که =/
امیر علی نوروززاده
10 ماه پیش
سلام چرا تصویر کلا قطعه؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام به پشتیبانی اطلاع بدید تا راهنمایی کنند 🌷
نهال کمالی
1 سال پیش
میتونیم جهت f با جریان هم بدست بیاریم؟
شایان احمدزاده
9 ماه پیش
سلام.نه از جریان برای بدست آوردن نیروی وارد بر سیم حامل جریان استفاده میکنیم نه ذره ی بار دار.
امید نیکوسخن صدقی
1 سال پیش
دوستان یک سوال... زمانی که سیم در صفحه هست می تونیم بگیم هرجایی که دستمون کتمل بسته میشه داره جای برون سو رو نشونمون میده؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام میتونی مشابهش رو از روی ویدیو مشخص کنی تا بهتر منظورت رو متوجه بشم؟
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
سلام نتیجه آزمایش تو چی یادگرفتی چی میشه ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام امیررضا جان محض احتیاط حتما پاسخنامه چی یادگرفتی رو چک کن اونجا دقیقتر توضیح داده 🌷
فاطمه اکبری
1 سال پیش
سلام.اینکه "اطراف سیم حامل جریان، میدان مغناطیسی وجود داره" رو میشه نتیجه گرفت
حسین مرادی
1 سال پیش
زمانی که I درون سو است آیا فاصله بین خطوط میدان فرق دارد ؟ یعنی فاصله بین دایره اول و دایره دوم با فاصله بین دایره چهارم با دایره پنجم فرق دارد ؟ و اگر فرق داره چه فرقی دارد
(1)
مبینا نجاتی
2 سال پیش
جهت جریان رو به بالا میشه چون جهت حرکت عقربه ها ساعتگرده و نتیجش هم فک کنم این میشه ک عبور جریان از یک سیم راست باعث ایجاد میدان مغناطیسی در فضای اطراف سیم می شود، در این حالت خطوط،میدان مغناطیسی بصورت دایره های هم مرکزی هستند ک سیم حامل جریان در مرکز آنها قرار دارد..
(1)
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
درسته تحلیلتون
فاطمه سادات میر عابدی
3 سال پیش
سلام چرا با دست راست تعیین علامت B رو انجام میدن؟!
(1)
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
سلام چون جهت جریان قرار دادی در سیم حامل جریان،همون جهت حرکت بارهای مثبت(پروتون ها) در نظر گرفته میشه و عموما برای بارهای مثبت،از قاعده دست راست استفاده میشه(به طور معمول)
(2)
فاطمه سادات میر عابدی
3 سال پیش
@سید محمد متین رشادی یعنی اون بار نقطه ای برای ما اهمیتی نداره؟
نگین منصوری
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ببخشید اگه بار یا همون ذرمون منفی باشه میدان رو با دست چپ تعیین میکنیم اینجا هم یا نه؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@نگین منصوری سلام بله اگر اون بار نقطه ای منفی باشه،با دست چپ
محمدجواد ظهیری اصل
2 سال پیش
سبحان عزیزی
1 ماه پیش
جوابش میشه درون سو