ا ا
4 هفته پیش
سلام استاد میگه که تمام وقایع فتونستتر ور پروکاریوت ها در ستوپلاسم مایع سیتوپلاسم رخ مبوه مگه زنجیره انتقال الکترون ور غشا باکتری نبود؟
علی سلیمانی
1 سال پیش
سلام اگه سوالی بگه اغلب قندها برای بازسازی ریبولوز بیس فسفات می مانند غلطه؟
علی سلیمانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی واضح بود ممنون
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
نه طبق جزوه درسته...
ریحانه خسروی
1 سال پیش
سلام . روبیسکو کربن دی اکسید و ریبولوزبیس فسفات رو ترکیب میکنه ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
بله
صحرا راستین
1 سال پیش
ADP وقتی تولید میشه قاعدتا جزو خروجی هاست ولی فسفات های گام 4 نه؛ بخاطر همین تعداد ADP ها و فسفات های خروجی برابر نیست. ولی اینجا که استاد میگن دلیلش بخاطر فسفات های اختلاسیه رو متوجه نشدم.
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
کتاب خواسته باد روده ازاد کنه ولی مدفوع ازاد کرده.... اشتباهات کتاب عه...
ا ا
4 هفته پیش
دلیلش واضح است بیبین برای تبدیل ریبولوز فسفات به به ریبولوز بیس فسفات باید یه فسفات بهش اضافه کنیم خب حالا چرا در این چرخه تعداد فسفات ها کم شده که حالا مجبوریم از ATP فسفات بگیرم بخاطر اون دوتا قند و اون قسمت گامچهارم است که فسفات ها کم شده
ام البنین دیناروند
1 سال پیش
سلام ببخشید در این فصل و فصل قبل استاد گفتن هرجا ATP تولید بشه آب هم تولید میشه اما دبیر ما گفتن توی امتحان نهایی این مورد رو اشتباه گرفتن و فقط توی زنجیره انتقال الکترون در تنفس هوازی آب تولید میشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام به هر حال برای تولید ATP ، یه فسفات باید با ADP ترکیب بشه که پیوند اشتراکی تشکیل میشه و با تشکیل آب همراهه نمیدونم چرا دبیرتون گفتن این مورد رو غلط بگیرید... محض اطمینان،قبل از امتحانتون، حتما نمونه سوالات امتحان نهایی رو چک کنید 🌷
(1)
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
معلمت چرت گفته....
(1)
اوا اسدی
1 سال پیش
ببخشید جزوه های یادبگیریم هایی که داخل ویدیو ها تدریس میشه رو از کدوم بخش باید دانلود کنیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام در قسمت دانلود جزوات موجوده از پشتیبانی انلاین هم میتونین کمک بگیرین
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
جای اون برو تست بزن و تحلیل کن
Maedeh karami
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی خب شاید بعدا بخواد جزوه رو مرور کنه اون موقع چی؟!
BTMN
1 سال پیش
میتونیم برای ورودی های کالوین ، فسفات های گام ۴ (رو که ترکیب میشن با قند ۵کربنهتکفسفاته تا ریبولوز بیس فسفات بسازن) در نظر بگیریم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
نخیر.... جزوه داره میگه ورودی ها این نیست
Maedeh karami
4 ماه پیش
همه ی فسفات ها رو نه ولی یه سری هاشون میرن برا ورودی چون یه 4 تاش گم میشه این وسط!
BTMN
1 سال پیش
این قند ۳ کربنه فسفاتدار منظور همونی هستش که در طی گام سوم ، کالوین رو ترک میکرد درسته؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
همه اش ترک نمیشد....
عرشیا برزگران
1 سال پیش
مصرف nadph تاثیری روی ph داره؟ چون H+ هاشو میگیره میشه قند
پوریا خیره کش
1 سال پیش
نه ، چون از H های محیط که استفاده نکردیم ، بلکه از H داخل ترکیب استفاده کردیم پس محیط تغییری نداره
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
نداره چون همش وارد قند میشه
سیدمتین حسینی نژاد
1 سال پیش
شاید اون بنده خدایی که اینو تثبیت کربن در نظر میگیره بعنوان ماده غذایی اوره میخوره چیکا دارین 😂
(2)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
😊
(1)
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
ایرانی نکن اینکارارو...
K .Sh
2 سال پیش
میتونیم بگیم تبدیل قند به اسید تو کالوین مشاهده میشه و وجود داره؟؟؟
زهرا عتبی
2 سال پیش
نه بنظرم.. کدوم اسید؟اسید به قند آره ولی برعکسش نیست
(1)
K .Sh
2 سال پیش
@زهرا عتبی ربولوزبیس فسفات که یه قنده تبدیل میشه به اسید 6 کربنه دو فسفاته تو گام 1 کالوین
(1)
فاطمه کرامتی
2 سال پیش
لطفا جواب دادن به منم بگید ممنون
K .Sh
2 سال پیش
@فاطمه کرامتی چشم ولی فکر نکنم جواب بدن چون خیلی وقته
K .Sh
2 سال پیش
اگه به طور کلی بگه تولید اکسیژن رو درمجاورت محل رونویسی میشه دید میتونیم بگیم درسته چون تو پروکاریوت های فتوسنتز کننده اکسیژنزا میشه دید؟؟
(1)
زهرا عتبی
2 سال پیش
تو پروکاریوت فتوسنتز کننده همین کالوین تو ماده زمینه ایه که اونجا دنا و رناتن و همچی هس و اکسیژنم طی کالوین تولید میشه
(1)
K .Sh
2 سال پیش
@زهرا عتبی بله منم همینو میگم ولی استاد گفتن نمیشه تولید اکسیژن رو درمجاورت محل رونویسی نمیشه دید فکر کنم منظورشون تو یوکاریوت ها بود
(3)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷