یادبگیریم3:اثر دما بر مقاومت الکتریکی
4.8/5
(13 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
محمد مهدی زمانی
3 ماه پیش
سوال چی یاد گرفتی شماره ۲ مشکل دارد اخه ضریب دماییی نیکرووووممم به م داده نشده است.
(1)
محمد شانظری
5 ماه پیش
سلام. توی سوال دوم چی یاد گرفتی، توی داده های سوال ضریب دمایی داده نشده. میشه بگید چطوری حل میشه؟
(1)
نگار امیری راد
5 ماه پیش
جواب چی یادگرفتی 2 میشه چند؟
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
محمد مهدی زمانی
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی توی \اسخ نامه نوشته نشده هست
سیده مبینا میرمحمدی
6 ماه پیش
سلام میشه لطفا چندتا نیم رسانا مثال بزنید؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
سلام سیلیسیم و ژرمانیم مثلا
محمد مهدی زمانی
3 ماه پیش
کربن
درسا فیروزی
6 ماه پیش
یعنی چی که بر تعداد حاملان بار اضافه میشه؟از کجا الکترون جدید میاد؟از هوا؟
روژان کنگرانی فراهانی
5 ماه پیش
این یکی از خواص نیم رسانا ها هست . یکسری واکنش داخل اتم های نیم رسانا شکل میگیره که الکترون تولید میکنه
درسا فیروزی
6 ماه پیش
آقا یه سوال! تو اینجا نوشته به طور محسوس کم یا زیاد نمیشه و تو یه جا دیگه م نوشته بود تعداد حاملان بار *تقریبا* یکسان میمونه. خب بله این دوتا جمله یه چیز رو میرسونه و سوال من اینه که پس این وسط هر از گاهی تعداد حاملان زیاد یا کم هم میشه درسته؟
فاطمه اسماعیل زاده
1 سال پیش
چرا نمیفهمم استاد میگن در اجسام نیم رسانا با افزایش دما حرکتشون هم بیشتر میشه و تعدادشون هم بیشتر میشه اما مقاومتشون کم میشه چرا؟ با افزایش دما برخوردشون به هم بیشتر میشه و حتی تعدادشون هم بیشتر میشه مقاومت هم باید بیشتر شه
طهورا عیوضی
1 سال پیش
اوکیه؟ کلا یعنی تعداد حاملان بار افزایش پیدا میکنه نه الکترون های درون جسم(برای نیم رسانا) یکم بد گفته شد
(2)
محمد مهدی زمانی
3 ماه پیش
اره واقعا سوال منم همینه