یادبگیریم 4: ادامه اسپرم زایی در بیضه
4.9/5
(379 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
آرمیتا اسماعیل پور
3 ماه پیش
میشه نکته سوم رو توضیح بدید متوجه نمیشم
علیرضا یمینی نیا
2 ماه پیش
منظورش اینکه اسپرماتوسیت های ثانویه وقتی ساخته میشوند به یکیدیگر متصل هستند .. وقتی بخواهند جدا شوند توی تمایز اولیه اسپرماتید ها از یکیدگر جدا میشوند
آرمیتا اسماعیل پور
3 ماه پیش
مگه تو دیواره لوله زامه ساز زامه داریم ، خود کتاب که برای اونا نوشته زام یاختک .
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
سلام خیر در دیواره لوله های زامه ساز اسپرم دیده نمیشه در آزمون زیستاز هم آورده بود که در پاسخنامه تشریحی نوشته اسپرم یاخته غیر قابل مشاهده در دیواره لوله های زامه ساز است در کتاب IQصفحه ۵۰۹ هم نوشته شده
معصومه اکبری
3 ماه پیش
چرا به سوالام جواب نمیدین؟مگه اسپرم جزو یاخته دیوارس ؟
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
سلام سوال قبلی رو که پاسخ دادم جواب شما هم هست
بهار گوی زاده
3 ماه پیش
اسپرماتوگونی و اسپرماتوسیت اولیه هم اندازه هستند؟
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
اندازه هاشون مشابه هم تقریبا میشه گفت هم اندازه هستند
محدثه باشتنی
3 ماه پیش
اسپرماتوگونی چجور رشتمانی انجام داده که تتراد به وجود اومده؟ رشتمانی که اینجا انجام میشه فرق داره؟
زهرا محمدی
9 ماه پیش
تو کتاب اصلا اشاره ای به دو تمایز نکرده! کلا گفته یه تمایز داره که هسته فشرده میشه و تاژک درمیارن!
زهرا قدیریان
1 سال پیش
لوله اسپرم ساز مجرای طویل محسوب میشود؟؟؟
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
خیر لوله های اسپرم ساز طویل نیستند ولی پیچیده هستند در صفحه ۲۸۲ جزوه استادی اومده
کوثر السادات حسینی
1 سال پیش
وقت بخیر دقیقه۱:۳۰ چرا اسپرماتیدها نوشته حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت اولیه مگه حاصل میوز ۲ اسپر ماموریت ثانویه نیست؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حق با شماست اشتباه نوشته
(1)
نرگس .
1 سال پیش
یاخته هاسرتولی تو اسپرم کارشون چیه بیگانه خواری میکنن مگه بیگانه وارده بیضه میشه منظور از بیگانه همون میکروب هاست
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
این وظیفه یاخته سرتولی هست و اینکه منظور از بیگانه ای که توسط سرتولی بیگانه خواری میشه،در اینجا منظور همون میکروب ها،ذرات خارجی و ... میتونه باشه
(1)
فاطمه قنبری
1 سال پیش
سلام اینجا میگه اسپرماتید ها حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت اولیه است ولی در ادامه میگه حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت ثانویه کدوم درسته ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام حاصل میوز 2 اسپرماتوسیت ثانویه هستند استاد اشتباهی گفتن اولیه و اشتباهی اینجا چاپ شده به پشتیبانی اطلاع بدید حتما 🌷
Maedeh karami
1 سال پیش
این سوالمم لطفا جواب بدید👇 اینکه میگه یاخته های حاصل از تقسیم اسپرماتوگونی مگه نمیشه یه اسپرماتوسیت اولیه و یه اسپرماتوگونی ذخیره؟بعد گفته اونی که ژن مسئول تایین جنسیت داره،یعنی اونی که یاخته جنسی هست که بر اساس توضیحات استاد که گفتن اسپرماتوگونی رو یاخته پیکری در نظر بگیریم پس فقط میشه اسپرماتوسیت اولیه،اما تو پاسخنامه اسپرماتوگونی رو هم به عنوان یاخته دارای ژن تعیین جنسیت (یعنی یاخته جنسی)در نظر گرفته بود،چرا؟
هلن آقابالایی
1 سال پیش
راستش این یکی از سوالای مبهمه از یه طرف کتاب گفته یاخته های سرتولی در تغذیه پشتیبانی از یاخته های جنسی نقش داره ک اینجا اسپرماتوگونی رو یاخته جنسی در نظر گرفته ولی از یه طرف دیگ هم تو فصل شش گفته ک یاخته های جنسی تک لادند واسه همین با قاطعیت نمشه گفت ولی ب نظرم غیر جنسی بگیریم بهتره ولی استاد به این هم اشاره کردند که تو بعضی از کتاب ها پیکری گرفتن ولی از طرفی هم سلول های جنسی بدن انسان تقسیم میتوز انجام نمیدن درحالی که اسپرماتوگونی میتوز میده اینم یه دلیلی میتونه باشه واسه پیکری بودنش به همین دلیل منم مطمئن نیستم که کجا باید پیکری در نظر بگیریم و کجا یاخته جنسی !!
(2)
Maedeh karami
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
این شکل کتاب قدیمه مهم نیست ازش رد بشید