سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
@فاطمه مهدیه درسته که شکلش استاندارد نیست ولی همون اسپرم بگیریم منطقی تره چون مرحله قبلیش، اسپرماتیده قبل از اون اسپرماتوسیت ثانویه و قبل از اون هم اسپرماتوسیت اولیه به شکل کامل نگاه کنید
حیدر مالداری
4 ماه پیش
اگه تو سوال بیاد اسپرماتوسیت ثانویه رو n بگیریم یا 2n چون تو جزوه نوشته 2n استاد هم بهش نمی پردازه که درسته یا اشتباه!!!!!!!!!
ثنا تکریم
4 ماه پیش
تو قسمت آپدیت جدید گفتن که n در نظر بگیرید
فاطمه علی اکبریان
1 سال پیش
استاد نوشتن که اسپرماتوسیت ثانویه(۲n) درصورتی که چند دقیقه قبل گفتن از تقسیم میتوز یک اسپرماتوسیت اولیه دو یاخته n کروموزومی به نام اسپرماتوسیت ثانویه ساخته میشوند بلاخره nیا۲n؟
(1)
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
فقط اسپرماتوگوتی ۲nهست بقیه اش nمحسوب میشود
سیدحسین حسینی
1 سال پیش
وقت بخیر دقیقه 22 در شکل .دو اسپرماتوگونی که در قسمت خارجی دیواره لوله قرار دارد به هم متصل اند اتصال سیتو پلاسمی دارند؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
زهرا جعفری
1 سال پیش
نوشته اسپرماتوسیت های ثانویه کروموزوم هاشون مضاعف می باشند ولی استاد گفت توی کاستمان 1 دو کروماتیدی هس و کاستمان2 تک کروماتیدی هس!؟؟؟
(1)
نازنین فاطمه شعبانی
1 سال پیش
برو صفحه ۹۲ کتاب زیستمون رو باز کن شکل رو نگاه کنی متوجه میشی اسپرماتوسیت ثانویه کروموزوم هاش مضاعف عه چون میخاد میوز ۲ رو انجام بده توی کاستمان ۱ میخاد فام تن های همتا رو از هم جدا کنه توی کاستمان ۲ کروموزوم های خواهری از هم جدا میشن
پینار عباس علی زاده
1 سال پیش
اسپرماتوسیت ثانویه وقتی متولد میشن و اوایلش به هم چسبیدن یا کلا تا مرگشان چسبیده میمونن ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
اسپرماتوسیت ثانویه از ابتدای تولدش تا انتهاش به هم متصل هستن
Fateme Haftani
1 سال پیش
این قسمت که اسپرماتوسیت های ثانویه به هم متصل اند رو کجای کتاب نشون داده؟
(1)
He!ya
1 سال پیش
چرا اسپرماتوگونی و اسپرماتوسیت اولیه و اسپرماتید همشون اینترفاز دارن ولی فقط اسپرماتوسیت ثانویه نداره؟
(1)
الیا قناد
1 سال پیش
بخشید الان اسپرموتوسیت اولیه با اسپارتوگونی ها هم رده میشن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
با توجه به تعریف استاد از هم رده بودن،بله 👍
(1)
مهدی شیرزاده
1 سال پیش
تشکر آقای رشادی عزیز بابت پاسخ تون
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خواهش میکنم عزیزم هر سوالی داشتی در خدمتیم
(1)
مهدی شیرزاده
1 سال پیش
استاد میگن در مرحله پروفاز میوز یک ؛ سانتریول های مربوط به سلول های حاصل از اسپرماتوسیت اولیه دوبرابر میشن ؛ سوالی که برام پیش اومده اینکه نباید میگفت در مرحله اینترفاز ( G2 ) مربوط به سلول های اسپرماتوسیت اولیه تعداد اندامک ها دوبرابر میشه و برای سلول های حاصل از اسپرماتوسیت اولیه نیز دوبل شدن اندامک ها برمیگرده به مرحله اینترفاز (G2) سلول های اسپرماتوسیت اولیه ؟ چون خواستم دقیق اشاره کنم بع این موضوع ؛ که استاد جور دیگه اشاره کردند ..
(1)
آروند اسدیان
1 سال پیش
سلام وقت بخیر،خود اسپرم ها در دیواره لوله زامه ساز وجود دارند؟؟یا فقط درفضای داخلی لوله هستند؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام در فضای داخل لوله هستن
آروند اسدیان
1 سال پیش
@نرگس مهدوی ممنون از پاسخگوییتون پس الان نمیشه بگیم یاخته های رده اسپرم سازی همشون در دیواره لوله اسپرم ساز هستند؟
دینا بیراوند
1 سال پیش
اون شکلی که توی جزوهی استاد هست با کتاب فرق داره. الان در شکل جزوهی استاد اولین یاختهای که میتوز انجام داده اسپرماتوگونیه درسته؟ و یاختهی حاصل میشه اسپرماتوسیت اولیه؟ توی کتاب فکر کنم از اسپرماتوسیت اولیه شروع کرده و اسپرماتوگونیو حذف کردن؟
ابوالفضل زارعی
1 سال پیش
سلام توی کتاب ما اولین یاخته میشه زام یاخته اولیه چون داره میوز یک رو انجام میده اسپرماتوگونی رو ما باید از شکل کناریش بفهمیم
(1)
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
بله شکل اولی حذف شده و در کتاب های قبلی اون تصویر بوده
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
من کتاب درسی رو چک کردم اسپرماتوگونی،میتوز میکنه و شروع میوز یک با اسپرماتوسیت اولیه هست ببینید اگر بازم تناقضی بین جزوه و کتاب هست،به پشتیبانی اطلاع بدید تا پیگیری و اصلاح بشه 🌷
نفس
1 سال پیش
سلام طبق گفته استاد ینی اون خط سفیدی که بین ردیف اسپرم زا هست غشای سرتولیه؟ چون دبیر ما گفته اسپرم زا ها تا پایین باهم در ارتباطن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷