.. .
4 ماه پیش
سلام این سوال گزینه چند میشه جوابش؟سنجش زده ۳ ولی خب ۳هم میشه رد کرد با تحلیل استاد حالا کدوم درسته؟
پریسا عزیزی
1 سال پیش
سلام درمورد سوال ۲۳ جواب گزینه صحیح گزینه ۳ هست همه ساخته های مسیر اسپرم زایی از یاخته اسپرماتوگونی که ۲n هست منشا میگیرند و یاخته سرتولی نیز از یک یاخته ۲n منشا میگیرد چرا استاد گزینه ۴!!!!
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله از یاخته های دیپلویید منشا میگیرن اما در دیواره ما یاخته های هاپلویید و دیپلویید داریم که به همین علت گزینه ۳ رد میشه
پریسا عزیزی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی سلام باید براساس سازمان سنجش رد گزینه انجام دهیم برای کنکور حالا چه به درست و چه اشتباه گلم…
سلام. ولی کلید سنجش گزینه 3 بوده که...الان اسپرماتید های تمایز یافته خب هسته ی مرکزی ندارن...هسته شون به سر یاخته رانده شده
(4)
زهرا عتبی
2 سال پیش
دقیقا
فاطمه کرمی
1 سال پیش
سلام. در هر صورت با قسمت دوم سوال که گفته( بعضی از سلول هاش یک یا دو مجموعه کروموزوم دارند) رد و غلط میشه. مگه تو بدن انسان سلولی هم هست که هسته اش بیشتر از دو مجموعه یا کمتر از یک مجموعه کروموزوم داشته باشه
(1)
پریسا عزیزی
1 سال پیش
@فاطمه کرمی دقیقا درست گفتید پاسخ گزینه ۳ هست
Siti Salimi
2 سال پیش
چرا تو این گزینه منشأ منشأ مستقیم شد ولی توی تست های بعدی مثل راجب ماکروفاژ منشأ وقتی میگه میرسیم به یاخته میلوئیدی
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام. بستگی داره تست چطور مطرح بشه. منشا ماکروفاژ مونوسیت هست و منشا اونها هم یاخته میلوییدی هست
سحر محسنی
3 سال پیش
سلام این تست رو استاد اشتباه حل کردن در واقع طبق کلید سنجش جواب صحیح گزینه 3 میشه. چون هسته ی اسپرماتیدها مرکزی نیست. و اینکه گزینه 4 کاملا اشتباهه . همه ی یاخته های بدن انسان از یاخته ای با دو مجموعه کروموزوم منشا گرفتن
(2)
سحر محسنی
3 سال پیش
در واقع در تمایز اولیه اسپرماتیدها هسته از حالت مرکزی خارج میشه بخاطر همین نمیشه گفت همه شون هسته ی مرکزی دارن
(1)
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. نه. همه یاخته های بدن از یاخته ای با دو مجموعه کروموزومی نیستن. مثلا اسپرم ها و یا اسپرماتید ها از یاخته هایی با یک مجموعه کروموزومی هستن.
سحر محسنی
3 سال پیش
@نرگس مهدوی سلام عزیزم منظور تست منشا اولیه ست تو متن کتاب درسی هم دقت کنید یاخته هارو ارجاع داده به منشا اولیه
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@سحر محسنی من خودم خیلی با این تعبیری که شما دارین موافق نیستم. خیلی سلیقه ای میشه اینطور تعبیر کرد
پیام نصیری
3 سال پیش
ببخشید مگه یاخته هایی که دارن تولید میشن نمیتونیم بگیم همشون از سرتولی منشا گرفتن
نرگس مهدوی
3 سال پیش
نه . یاخته های مسیر اسپرم زایی از اسپرماتوگونی منشا گرفتن
زهرا طالبیان
3 سال پیش
سلام وقت بخیر چرا هسته اسپرم مرکزی در نطر گرفته شده ؟ یعنی نسبت به سرش حساب میشه و تنه و دم رو لحاظ نمیکنیم ؟ از طرفی سرودم و تنه همگی باهم میشن یک اسپرم کامل
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام.وقت شما هم بخیر. هسته اسپرم در سر و به صورت کامل اون رو پر کرده. اینطوری مرکزی در نظر گرفتنش. اسپرم کامل از سر و دم و تنه تشکیل شده.
مهری سالار
3 سال پیش
سلام. گزینه ی سه ، سرتولی ها هسته شون مرکزی هست؟!
کوثر مناف زاده
3 سال پیش
سلام.بله استاد گفتن خود کنکور مرکزی گرفته
(1)
کوثر مناف زاده
3 سال پیش
سلام.بله استاد گفتن خود کنکور مرکزی گرفته
(1)
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
سلام لطفاً این سوال رو با شماره سوال دقیقش توی دفترچه کنکور و پاسخنامه سنجش، اسکرین شات بگیرید و برای پشتیبانی بفرستید بررسی میشه و رسیدگی میشه در صورت نیاز چون منطقا جواب استاد نباید با جواب کلید کنکور مغایرت داشته باشه