تست7

برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

18 شهریور

ایدز و حساسیت
ایدز و حساسیت

`00:57

2 تمرین

تست ها
تست ها

`01:39

 الکل ها و اترها
الکل ها و اترها

`00:50

1 تمرین

نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها
نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها

`00:56

نوکلئیک اسید ها، رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ
نوکلئیک اسید ها، رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ

`01:21

کروموزوم (فام تن) ،  مراتب فشردگی کروموزوم های خطی
کروموزوم (فام تن) ، مراتب فشردگی کروموزوم های خطی

`01:27

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)

`01:15

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)

`01:17

1 تمرین

50 ساعت تدریس کاملا رایگان زیست برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

ممنون

سلام خسته نباشید برا گزینه سه میتونیم پلاسموسیت رو هم در نظر بگیریم چون پادتن هایی که توسط پلاسموسیت تولید میشن میتونن به غشای میکروب متصل بشن و با پایه ی خودشون پروتئین های مکمل رو فعال کنن و پروتئین های مکمل هم میتونن تو غشای میکروب ( باکتری ) منفذ ایجاد کنن .

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 مگر اینکه خود متن سوال، از کلمه غیر مستقیم هم استفاده کنه

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

4 ماه پیش

سلام. ببخشید در گزینه دوم میگه هر لنفوسیتی در بدن در هر محلی که گیرنده های آنتی ژنی و .... همینجا میمونیم اصلا مگه هررر لنفوسیت در بدن گیرنده آنتی ژنی داره؟ لنفوسیت بی عمل کننده یک نوع لنفوسیت در بدن هست. پس جملع غلطه. اصلا توضیحات استاد رو درک نمیکنم!!!!

سلام. عزیزم ببین منظور سوال اینه ک شما هر لنفوسیتی که گیرنده آنتی ژنی داره رو درنظر بگیر و بقیه سوال رو تحلیل کن.

کاردو نصری | آکادمی امروز

کاردو نصری

6 ماه پیش

سلام، یه سوال ! در گزینه اول این تست گفته هر لنفوسیت بالغی که فاقد گیرنده آنتی ژنی است ...! استاد برای این سوال فقط لنفوسیت های عمل کننده رو در نظر گرفت ، ولی مگه در دستگاه ایمنی لنفوسیت های کشنده طبیعی هم وجود ندارند!؟ و فاقد گیرنده آنتی ژن در سطح خود هم هستند ، پس باید اون رو هم در نظر می گرفتیم ! درسته !؟

سلام مجدد.اصلا مگه هر لنفوسیت گیرنده ی انتی زنی داره که محلی که انها رو می سازه برامون مهم باشه

مگه اینتر فرون 1 پیک شیمیایی نیست؟

silver moon | آکادمی امروز

silver moon

10 ماه پیش

سلام. الان چون اینترفرون نوع ۱ پیک شیمیایی کوتاه برد محسوب میشه گزینه ۱ هم درسته بنابراین هیچ گزینه غلطی وجود نداره اما چرا صفر تو گزینه ها نیست

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

10 ماه پیش

سلام بله موافقم

چون صورت سوال نادرست رو خواسته

سلام خسته نباشید اینترفرون نوع یک مگه کوتاه برد محسوب نمیشع؟چون فقط به سلول های مجاور تاثیر می‌گذارد؟

سلام بله کوتاه برد هست

اقااا لنفوست T کشنده هم گیرنده انتی ژنی داره؟؟؟

بله می‌تونه داشته باشه

چرا اینترفرون یک پیک شیمیایی نیست ؟ بالاخره یک پیامی رو که منتقل می‌کنه

نوعی پیک شیمیایی کوتاه برده استاد اشتباه کردن

گزینه ب میتونیم بگیم هر لنفوسیت در بدن گیرنده انتی ژنی ندارد و رد کنیم؟ طبق گفته استاد که یاخته کشنده طبیعی گیرنده انتی ژنی نداره و گیرنده معمولی داره

سلام سلول کشنده طبیعی ریزکیسه هایی داره ک دو نوع پروتیین پرفورین و انزیم دارن؟؟؟؟

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

1 سال پیش

سلام بله

(1)

کیمیا فتحی | آکادمی امروز

کیمیا فتحی

1 سال پیش

@Negin Heydari مرسی

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. هر جایی لنفوسیت میتونه باعث بشه با سلول های الوده یا میکروب ها از بین برن. بعد از این اتفاق باید پاکسازی با بیگانه خوار ها اتفاق بیفته

گزینه ی سوم، لنفوسیت B هم با ترشح پادتن ،و چسبیدن پادتن به سطح باکتری و ویروس و تحریک پروتیین های مکمل می‌تونه در سوراخ شدن اونها نقش داشته باشه ....پس گزینه ی غلطی هست...

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

در مورد این گزینه موافقم باهاتون.

مهری سالار | آکادمی امروز

مهری سالار

2 سال پیش

سلام. گزینه ی دو. گفته در هر محلی!! خب شاید این محل داخل خون باشه... داخل خون که ماکروفاژها نیستن که بخواد رو فعالیتشون تاثیر داشته باشه.‌‌..

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. بیگانه خوار که قطعا ماکروفاژ نیست. میتونه بیگانه خوار دیگه ای باشه