مبحث 3 : سرعت واکنش های شیمیایی

4.7/5
(646 رای)
سوالات دیگران

چرا دقیقه را تقسیم نکرد

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید مگه نگفتید منفی مهم نیست برای محاسبات اهمیت داره؟

سلام ، اینجا میشه سرعت کلا مصرف واکنش رو بدست بیاریم؟ یعنی تغیرات واکنش دهنده بر دقیقه ؟ یعنی -3X؟

سلام توی حل این سوالات می تونیم سرعت واکنش رو همون اول از رو سرعت هیدروژن بدست بیاریم و بعد با تمام گزینه ها برسی کنیم

سلام در این قسمت سوال درمورد گزینه چهارم ما سرعت NCL3رو در گزینه سه برای بازه ی زمانی 10 تا 20 ثانیه حساب کردیم که شد 10 به توان -3 توی گزینه 4 استاد مجدد اومدن برای ثانیه 0 تا 30 بدست اوردن که همون 10 به توان منفی 3 شد می خواستم بدونم ایا کلا مقدار سرعت واکنش کلا ثابته یا اینجا اتفاقی یکی درومد و چرا استاد دوباره حساب کردن و بعد دوباره گذاشتنش توی کسر تناسب

چرا کلا تست ۱۹ رو نداره؟

https://emrooz.ir/cbgstbc-54149

سلام آقای رشادی وقتتون بخیر میشه لطفا این قسمتی که زیرش خط کشیدم رو توضیح بدید ضریب c یک هست چرا ضریب تغییر تعداد مول 4 شده

ببخشید میشه گزینه ب رو توضیح بدید؟

z z | آکادمی امروز

z z

2 ماه پیش

سلام ما گفتیم که وقتی پودره سطح تماس بیشتره ودر نتیجه سرعت واکنش هم بیشتره اما اون یکی یک قرص خالص است پس سرعت واکنش هم نسبت به این کمتره

اینجا اگه a جامد بود چی؟ جامد که غلضتش ثابته

خب اخه اینجا به طور کلی در نظر گرفتن استثنایی قائل نشدن اگر دقت کتید تو اخرای همین قسمت نکاتی که میگن به مقدار ماده اولیه اشاره میکنن

سلام ببخشید این سوال کلا نیستش ، میشه جوابش رو بگید ؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

3 ماه پیش

سلام. جوابش میشه گزینه یک. ویدیوش بالا هست.

چرا تغییرات 2X_ شد؟

چون ضریب ماده A دو بود تغیرات هر ماده در واکنش هم به گفته استاد میشه ضریبش در x حالا اگه واکنش دهنده باشه کم میشه و میشه منفی اگه هم فرآورده باشه میشه مثبت

ببخشید تو فرمولی که میگیم سرعت تقسیم بر ضریب همه مواد برابره هین سرعت مثلا اینجا که زمان ۲ دقیقه‌ای سرعت هم برحسب مول بر ۲ دقیقه است یا چون ۲ را به ۱۲۰ ثانیه تبدیل کردیم سرعت در **۱**ثانیه به دست میاد؟

مگه غلظت به نست جامد به کل محلول بستگی نداره پس وقتی نصف کنم غلظت همکم میشه این مسئله مقدار رو نمی فهمم؟

من نفهمیدم چرا گذینه الف غلطه

خب اصلا ما تو واکنش اکسیژن نداریم و برامون فرقی نداره که غلظت اکسیژن کم باشه یا زیاد. تو یاد بگیریم قبلی چون تو واکنش سوختن اکسیژن جزو واکنش دهنده ها بود ، افزایش غلظت باعث افزایش سرعت واکنش میشد.

:> ! | آکادمی امروز

:> !

3 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر باشه، میشه چی یادگرفتی و برام توضیح بدید طریقه رسم کردن مرحله به مرحله را، نمیدونم از چی شروع کنم و چجوری پیش ببرم. یه توضیح قابل درک میخام، لطفا.

سلام روز خوش برای اولین نمودار شما محور غلظت رو با توجه به ضرایب استوکیومتری که دارید باید به ۳ قسمت تقسیم کنید،و باتوجه به واکنش به ازای استفاده ۲تا ماده A، ۳ تا ماده B تولید میشه و میدونیم ماده اولیه شیب نمودارش به صورت کاهشی هست تا جایی که به صفر برسه پس از ۲ میرسه رسم میکنیم تا پایین که برسه به محور زمان و میدونیم ماده فراورده شیب افزایشی داره پس از مقدار صفر رسم میکنیم تا برسه به عدد ۳. برای قسمت دوم سوال هم میدونیم سرعت واکنش رفته رفته کاهش پیدا میکنه پس شیب کاهشی و روبه پایین هستش

@تارا اجاقلو جواب به صورت صوتی می باشد:)

:> ! | آکادمی امروز

:> !

2 ماه پیش

@تارا اجاقلو مرسی :)

آموزش ویدیویی سرعت واکنش های شیمیایی شیمی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز