مبحث 2 : آشنایی با اسیدها و بازها

4.7/5
(1269 رای)
سوالات دیگران
Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

1 هفته پیش

سلام این سوال مگ نباید 260را مساوی دو ایکس بزاری من کل حالت دوم اخه گفته بعد از حل شدن 200تا از ان 260ذره اضافه میشه نگفته میرسه ک ما بیاییم کل حالت دوم را مساوی 260 بزاریم پس در اصل باید یون های ایجادد شده را مساوی 260 بزاریم ک جواب تو گزینه ها نیست فک کنم استاد هم سوال را اینجوری برداشت کردند ک به 260 ذره میرسه اونقت جایز هست ک ما بیاییم کل حالت دوم را مساوی 260 بزاریم توضییح بددید گیچ شدم به خدا

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

1 هفته پیش

من بین گزینه ۴ این سوال و سوال قبلی(سوال شماره ۸) یه تناقضی احساس کردم گزینه ۴ این سوال وقتی تعداد ذره های اضافه شده به محلول رو میخواد، ما میایم مجموع تعداد ذره ها در انتهای یونیده شدن رو منهای اون ۱۰۰۰ ذره HA که ابتدا ریخته بودیم میکنیم که بفهمیم چند ذره اضافه شده اما تو سوال قبلی وقتی صورت سوال گفت ۲۶۰ ذره به آب اضافه میشه، اومدیم فقط مجموع ذره ها در انتهای یونیده شدن رو ۲۶۰ درنظر گرفتیم درحالی که اگه میخواستیم طبق این سوال پیش بریم باید میگفتیم مجموع ذره ها در انتها منهای اون ۲۰۰ تایی که اول ریختیم باید بشه ۲۶۰ چون ۲۶۰ تا به محلول (اضافه) شده

اینجا گزینه اول باید غلط میشد چون خود استاد گفتن هرجا بگم سبب تولید یون هیدرونیوم در آب بشه غلطه چون خود آب اونو داره باید بگن سبب افزایش طبق گفته ی خود استاد باید گزینه یک غلط باشه میشه بگین حرفم درسته یا ن چرا؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید مگه تو فصل سوم نگفتیم که اصطلاح مولکول رو فقط برای مواد مولکولی به کار میبریم ؟ خب اینایی که مثال زده شد جزو جامد های یونیه !!!

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

2 هفته پیش

این ک گزینه 4 میگ در تعادل هستند در واقع نیستند ک اخه به مقدار جزعی یونیده میش و مقادیر زیادیش به صورت مولگول باقی میمونه اینا ک تعداد برابر ندارن پ چرا د رتعادل هستند اصلا چرا به این واکنش میگیم تعادلی / واکنش تعادلی چیه اصلا

سلام خوبین ؟؟؟ اینجا وقتی hمثبت میاد تو اب هست و واکتش میده با مولکول اب از طریق داتیو بعدش چرا ما میگیم h3o برا oمیگیم مثبت چرا بالا o مثبت میزاریم میشه اینو توضیح بدین o دو تا االکترونشو میده به h مگ چفتن پایئدار نمیشن ما وقتی مثبت میزاشتیم ک یه الکترون برا o مثبت باشه نمیفهمم اینو توضیح بدین ترو خدا

مورد اول به جای افزایش هیدرونیوم تولید گفته نباید غلط بگیریم؟؟؟؟

اوکیه خب تولید می‌کنه به هر حال هیدرونیوم رو در اثر واکنش با آب

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

1 هفته پیش

@سید محمد متین رشادی آخه خود استاد گفتن هر جا بگن تولید غلطه باید بگن سبب افزایش

@Amir Taha .... به هر حال با تولید، سبب افزایشش میشه غلط نیست

سلام ببخشید من گزینه آخر رو قسمت اولش متوجه نشدم مگه NH3 تجزیه نمیشه بهOHوNH4 پس آمونیاک در ساختار خودش OH رو داره

سلام میشه این تست رو دوباره توضیح بدید من اصلا متوجه نمیشم

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

من همون اول تعداد مولکول‌های اچ رو پیدا کردم از روی اون غلظت پیدا کردم دقیق شد ۲.۵ ضرب در ۱۰ به توان منفی۳ چرا غلط شده؟

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

4 ماه پیش

دلیل غلط بودن سومین جمله چیه؟

سخت شد ک😐😂

هر جاش سخت بود سوال کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تعریف اسید ارنیوس یعنی هر ماده ای که در اب حل شده و غلظت یون هیرونیوم رو افزایش بده و بر این اساس جمله 4 درسته چرا که طبق تعریف ارنیوس هر ماده به شرط حل شدن میتونه اسید ارنیوس باشه

لفظ یونش برای ترکیبی مثل NaOH درسته مگه یونش ترکیب مولکولی نبود خب این ترکیب یونیه که

حق با شماست لفظ یونش برای NaOH استفاده نمی‌کنیم

یک سوال .از لحاظ ظرفیتی نیتروزن 3 و اکسیزن 2 هست پس N2O چطوری میشه

آموزش ویدیویی آشنایی با اسیدها و بازها شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز