درجه تفکیک یونی

4.8/5
(710 رای)

آشنایی با اسیدها و بازها

اسید و باز ارنیوس
اسید و باز ارنیوس

`01:10

1 تمرین

انحلال اکسیدها
انحلال اکسیدها

`00:48

1 تمرین

درجه تفکیک یونی
درجه تفکیک یونی

`00:51

1 تمرین

سوالات دیگران
Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

1 هفته پیش

سلام این سوال مگ نباید 260را مساوی دو ایکس بزاری من کل حالت دوم اخه گفته بعد از حل شدن 200تا از ان 260ذره اضافه میشه نگفته میرسه ک ما بیاییم کل حالت دوم را مساوی 260 بزاریم پس در اصل باید یون های ایجادد شده را مساوی 260 بزاریم ک جواب تو گزینه ها نیست فک کنم استاد هم سوال را اینجوری برداشت کردند ک به 260 ذره میرسه اونقت جایز هست ک ما بیاییم کل حالت دوم را مساوی 260 بزاریم توضییح بددید گیچ شدم به خدا

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

1 هفته پیش

من بین گزینه ۴ این سوال و سوال قبلی(سوال شماره ۸) یه تناقضی احساس کردم گزینه ۴ این سوال وقتی تعداد ذره های اضافه شده به محلول رو میخواد، ما میایم مجموع تعداد ذره ها در انتهای یونیده شدن رو منهای اون ۱۰۰۰ ذره HA که ابتدا ریخته بودیم میکنیم که بفهمیم چند ذره اضافه شده اما تو سوال قبلی وقتی صورت سوال گفت ۲۶۰ ذره به آب اضافه میشه، اومدیم فقط مجموع ذره ها در انتهای یونیده شدن رو ۲۶۰ درنظر گرفتیم درحالی که اگه میخواستیم طبق این سوال پیش بریم باید میگفتیم مجموع ذره ها در انتها منهای اون ۲۰۰ تایی که اول ریختیم باید بشه ۲۶۰ چون ۲۶۰ تا به محلول (اضافه) شده

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

من همون اول تعداد مولکول‌های اچ رو پیدا کردم از روی اون غلظت پیدا کردم دقیق شد ۲.۵ ضرب در ۱۰ به توان منفی۳ چرا غلط شده؟

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

6 ماه پیش

جواب چی یادگرفتی میشه اندازه وبرابر

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام و عرض ادب استاد تو این سوال مول اولیه رو چطوری بدست اورد

سلام و عرض ادب استاد از کجا فهمید که مولکول های توی ظرف همگی اسیدند

سلام و عرض ادب آیا باز ها هم مثل اسید ها در آب یونش پیدا می کنن و رسانا هستند یا به شکل مولکولی باقی خواهند ماند ؟ باز ها الکترولیت هستن یا غیر الکترولیت ؟

تو این سوال برای بدست اوردن مول غلظت در حجم ضرب ولی تو تستای دیگه برا بدست اوردن مول استاد غلظت رو در حجم تقسیم میکنه

اینجا مگه نگفتیم اسیدی که قوی تره رسانای الکتریکی بیشتری داره پس استاد چرا گزینه چهارم رو رد کرد

سلام وقتتون بخیر توی این سوال ما از کجا میدونیم که HA یک اسید ضعیفه که فلش های معادله رو دوطرفه بکشیم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ruqiya Valizade | آکادمی امروز

Ruqiya Valizade

7 ماه پیش

سلام،میشه پاسخ چی یاد گرفتیمو بگید؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ruqiya Valizade | آکادمی امروز

Ruqiya Valizade

7 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی مرسی،رفتم اما فقط برای دهم و یازدهم هس برا امسال نیست یعنی نزاشتین کلا

همیشه میشه غلظت نهای هاش مثبت رو در حجم ضرب کنیم جواب بدست بیاد یا شانسی تو این سوال شد ؟

اینجا اخلاف رو چجوری محاسبه کرد؟

مگه استیک اسید اسید ضعیف نیستش پس اون فرمول رو برای چی نوشتش؟

معادله یونس رو نحوه نوشتنش رو توضیح ندادن!

آموزش ویدیویی درجه تفکیک یونی شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز