تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

4.7/5
(531 رای)

تعیین علامت

تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای
تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

`00:59

1 تمرین

تعیین علامت عبارات گویا
تعیین علامت عبارات گویا

`00:40

1 تمرین

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

ببخشید خب دلتا صفر شد پس یک ریشه داریم این Mمثبت 1 وM-7 مساوی 9 از کجا امد و اینکه 9 میبریم انور چه جوری میشه 16

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

8 ماه پیش

..

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

8 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زهرا عتبی از اونجا که 9 رو میاریم بع این طرف معادله میشه توضیح بدید منفی 16 و منفی 6 چجوری شد ؟؟؟؟

@هادی ناموری سلام و درود منفی ۱۶ که مشخصه حاصل منفی ۷ و منفی ۹ هست اما اون منفی 7m رو اشتباه نوشتن از اول باید همون منفی 6m نوشته میشد

هلیا پولکی | آکادمی امروز

هلیا پولکی

5 ماه پیش

@سجاد اسماعیلی سلام میشه بگین اون منفی 9 از کجا اومده؟ مگ از اتحاد جمله مشترک حلش نکردن؟

@نرگس رحیمی سلام میشه قسمتی که اون جدولو میکشیم توضیحش بدید برام خیلی مشکل ندارم با ریشه پیدا کردنشون

@هلیا پولکی عدد 9 که اونور تساوی بود رو آوردن این سمت و با عدد ثابتی که از اتحاد جمله مشترک بدست اومده بود جمع کردن .

@سیما بهرامی کدوم قسمت جدول ؟

@هلیا پولکی سلام وقت بخیر مثل اینکه طرفین رو بر ۴ تقسیم کرده تا اون چهار از بین بره و ۳۶ هم تقسیم بر۴ ۹میشه وازاونجا اومده

@هلیا پولکی سلام همه شمایی که علامتارو اشتباه بدست اوردین بخاطر اینه که ۹ رو با ۷ جمع کردین وقتی عبارت مساوی صفر بوده اما باید بدونین که طبق قانون اولویت ها که سال هفتم خوندیم اولویت از چپ به راسته

دقیقا 9از کجا اومده؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

من نفهمیدم چرا هر کدوم توان ۲ داشته باشه ریشه مضاعف میشه مگه ریشه مضاعف با دلتا مشخص نمیشد

تایم بگو محض اطمینان

اینجا روی سوال بازه a تا b باز هست که شامل خود a و b نمیشه استاد خودشونم گفتن که طراح خود a و b رو از ما نخواسته پس چرا با این حال ما a و b رو جزو بازه حساب کردیم و b رو 4 و a رو 2 در نظر گرفتیم

با سلام اینجا درسته که طراح a و b رو درون () قرار داده ولی این به این معنی نیست که پرانتز نشونه ی بازه بودن باشه و a و b رو حساب نکنیم.(به علاوه اینکه طراح هیچوقت خودش معلوم نمیکنه چیزی که میخواد بازه هست یا بسته،پرانتز صرفا یک مثال شماتیک از فاصله دو عدده که درونش بیان میشه و باز یا بسته بودنش رو باید خودمون تعیین کنیم) و درسته که طراح خود a و b رو نخواسته ولی چون اختلافشون رو خواسته باید عدد هردو رو بدست بیاریم امیدوارم نونسته باشم کمکتون کنم

سلام اینجا چجوری دلتا رو حساب کردن شد صفر میشه یکی بهم بگه؟؟؟؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام دلتا برای اولین بار کجا تدریس میشه ؟ من این قسمت رو نفهمیدم وقتی گفت b^2 - 4ac

جواب به صورت صوتی می باشد:)

M     H | آکادمی امروز

M H

3 هفته پیش

تو چی یاد گرفتی جواب گزینه اول میشه ؟

:)  )  | آکادمی امروز

:) )

4 هفته پیش

چرا درجه ۴؟ مگه نگفتیم واسه پیدا کردن درجه باید در هم ضرب کنیم خب میشه درجه ۲...

مانی خورسند | آکادمی امروز

مانی خورسند

4 هفته پیش

سلام امکان نداره نمودار اینطوری باشه? ینی دهانه اش رو به بالا باشه

مانی خورسند | آکادمی امروز

مانی خورسند

4 هفته پیش

سلام حله؟

مثال آخر چطور منفی 2 شد ریشه مضاعف ؟

توی کامنت ها به خانم مهشید خوبان توضیح دادم چک کنید

چرا بازه ای که بدست میاد یکیش a هست یکی b? من اینو متوجه نشدم لطفا توضیح بدید.

f(x) یعنی چی متوجه نشدم. الان اون نمودار نمودار علامت x هست؟! از روی اون معادله f(x) و رو می نویسیم بعد ضرب در معادله میکنیم دوباره تعیین علامت میکنیم؟

دلیل اینکه واسه ریشه مضاعف توان ۲ میزارن چیه اینو متوجه نشدم. ریشه مضاعف با ریشه ساده چه فرقی داره ؟!

وقتی توان عبارت زوج باشه ریشه مضاعف میده وقتی فرد باشه ریشه ساده میده بهمون

سلام اینکه استاد میگن علامت خونه اول جدول تعیین علامت از سمت راست برابر با علامت بزرگترین درجه معادله هست ،چرا توی این سوال جواب نمیده چون طبق این نکته باید بشه مثبت اما شده منفی

محاسبات رادیکالی آخرشو نفهمیدم

آموزش ویدیویی تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای ریاضی دهم و یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز