کار نیروی ثابت

5/5
(23 رای)
سوالات دیگران

سوالاتی هم هست که Fy در اون ها در نظر گرفته بشه؟؟!

اگه کار نیروی عمودی تکیه گاه همیشه صفره پس چرا اصن هست؟!

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

چی یاد گرفتی ها سوال اول گزینه 2(مثبت، صفر) سوال دوم گزینه ۳(۲٠٠٠٠_)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

جواب چی یاد گرفتی ها

جواب میشه گزینه ۴ ولی روی سوال سینوس ۳۷ را داده۰/۸ ولی استاد گفت ۰/۶ بگیرین اگه ۰/۸ بگیریم هم میشه منفی ۱۵۰

محیا مبشری | آکادمی امروز

محیا مبشری

1 ماه پیش

سوال گفته کسینوس ، واسه اینه که مثلا قاطی کنیم

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

نه عزیزم سوال کسینوس 37رو گفته ولی ما سینوس۳۷ میخواییم.

به دست آوردن d

سوالتون رو کامل مطرح کنید لطفا ریپلای نباشه 🌷

وقتی که نیرو مایل باشد بعد از تجزیه آن به دو راستایFxوFy و بعد از اینکه کار هر کدوم رو حساب کردیم میتونیم بگیم چون Fبردار برآیند کار نیروی Fبرابر میشود با مجموع کار نیروی Fxو Fy؟

هستی احمدی | آکادمی امروز

هستی احمدی

2 ماه پیش

جواب درمیاد منفی ۲۰۰

سلام ببخشید من یه سوال برام پیش اومده چرا توی یادبگیریم قبلی در تیپ سوال های سطح شیب‌دار ما جابجایی‌ وتر مثلث در نظر می‌گیریم ولی توی کار نیروی وزن جابجایی برابره با ارتفاع مثلث چه فرقی داره مگه

سلام در کار نیروی وزن، به مسیر حرکت بستگی ندارد و جابجایی عمودی جسم مهمه ولی در مسائلی که کار انجام شده به مسیر حرکت بستگی داره،وتر مثلث رو در نظر میگیریم (وقتی روی چتر مثلث داره حرکت می‌کنه )

سلام F را تجزيه کنیم میشه ۱۶ و d میشه ۱۰ یعنی جواب میشه ۱۶۰ ولی داخل گزینه ها نیست

هستی احمدی | آکادمی امروز

هستی احمدی

2 ماه پیش

نباید تجزیه بشه مایل نیست

هما رضایی | آکادمی امروز

هما رضایی

4 ماه پیش

استاد چرا برای توضیح نیرو مایل بر جسم انقدر سخت برامون توضیح میدید نمیشد از کسینوس الفا تو فرمول کار استفاده میکردیم

صبا صابری | آکادمی امروز

صبا صابری

4 ماه پیش

من جواب سوال رو ۱۲۰ به دست آوردم چرا همه میگن ۲۰۰

زهرا موسوی | آکادمی امروز

زهرا موسوی

4 ماه پیش

ببین F=20N بعد d هم در میاد ۱۰ با توجه به اینکه نیرو و جا به جایی خلاف جهت هم هستند منفی میشه پس اگه ضرب کنیم میشه ۲۰۰- احتمالا d رو اشتباه حساب کردی

جواب میشه منفی 200

خب ارتفاع ۶۰سانتی متر میتونیم بنویسم ۰/۶چرا ط حل مسئله بزاریم ۱۰ب توان منفی دو

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

فرقی نمی کنه اگه در ساده کردن آخر، با اعشار مشکلی ندارید اعشاری بذارید

سرم به پای بیمار وسله

عسل هاشمی | آکادمی امروز

عسل هاشمی

4 ماه پیش

احتمالا دکتر یکی از خودمونی ها بوده ...

آموزش ویدیویی کار نیروی ثابت فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز