توان متوسط

5/5
(17 رای)
سوالات دیگران

دلیل اینکه اینجا منفی رو برای mgh گذاشتیم و تو سوال دقیقه 11:30 نزاشتیم چیه؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

غزل وحید | آکادمی امروز

غزل وحید

3 سال پیش

چون اونجا توان پمپو میخوایم یه بار دیگه ببین متوجه میشی

عشقیه خخخ

با سلام دلیلش این هست که = ما گفتیم توی مسئله هایی مانند پمپ اب و پله برقی و... از فرمول w=mghاستفاده میکنیم یعنی انگار کار کل که در واقع {cos تتا *;w=df} هستش جادبه زمین هم به صورتی وارد میشه که تمایل داره جسم رو پایین بکشه ولی این جسم در خلاف جهت یعنی با تشکیل زاویه 180 درجه حرکت میکنه ماهم میدونیم که کوسینوس 180 درجه برابره با منفی یک بخاطر همین میگیم فرمول ما به این شکل در میاد که کار برابره با 1-*w=mgh به خاطر همین میشه کار برابره با شتاب جاذبه که تقریبا 10 ضربدر ارتفاع یا همون جابه جایی ضربدر جرم جسم ضربدر منفی یک البته من هفتم هستم و بیشتر از این نخوندیم و نمیتونم راهنمایی کنم امیدوارم که مفید واقع شده باشه

حدیث پناهی | آکادمی امروز

حدیث پناهی

3 سال پیش

سلام وقت بخیر میشه این سوال رو یه بار واسم به طور کامل توضیح بدید ممنون میشم:)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام حدیث خانم توی این تست انرژی مصرفی را داده و چون در خلا هست انرژی مکانیکی پایسته است و چون رها میشود تندی ثابت اولیه صفر است و از فرمول یک دوم وزن ضربدر تندی دوم به توان دو کار را حساب میکنیم که میشه 1600 و از فرمول بازده. مساوی است با توان مفید بر روی توان ورودی ضرب در 100 بازده را بدست می اوریم

@فاطمه رحیمی نسب ببخشید پس mgh چی شد چرا اصلا از اون استفاده نمیکنیم؟ توی درسنامه برای اینکه توان مفید رو بدست بیاریم یه طرف مساوی توان مفید پمپ بعلاوه منفیه mgh میذاشتیم و یک طرف دیگه مساوی کار کل انجام شده . اینجا چرا از mgh استفاده نکردیم؟

Amir o | آکادمی امروز

Amir o

4 روز پیش

سوال چی یاد گرفتی رو میشه حل کنید..؟

حورا موسوی | آکادمی امروز

حورا موسوی

1 ماه پیش

واقعا هرچی حل میکنم درست نمیشه جواب یاد بگیریم میشه توضیح بدید چطوریه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 میشه ۵۰ درصد

حورا موسوی | آکادمی امروز

حورا موسوی

1 ماه پیش

چطوری میتونم کسینوس رو بدست بیارم؟

لطفاً تایم مشخص کنید

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

پاسخ چی یاد یاد گرفتی گزینه ۱

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

چی یاد گرفتی گزینه ۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

بچه ها میشه بگین من کجا اشتباه کردم؟؟

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

عزیزم ۳۶تقسیم بر ۱۸میشه ۲ ولی تو نوشتی. ٠/٠۵ ۲ ×100=۵٠٪

Amir o | آکادمی امروز

Amir o

4 روز پیش

چطوری خروجیت از ورودیت بیشتره و مگه 180000÷180=1000 ولی نوشتی 18000

چی یاد گرفتی میشه گزینه ۲

درسته

چرا ۲۰۰۰۰رو ۲۰۰۰ در نظر گرفت؟😐

تو این سوال نمیتونیم از روش دومی که گفته استفاده کنیم؟

اگه توی اینجور سوال ها بخوایم با روش دوم در امتحانات خرداد حل‌کنیم معلما ایراد میگیرن؟یا نمره کامل رو میدن؟

بچه ها سوال دارم جواب چی یاد گرفتی چی میشه من 150 بدست اوردم میشه راه حلشو بزارین

اصلا سوال دقیقه ۲۴/۵رو نمی فهمم میشه کسی توضیح بده. این فرمول چیه؟؟

یاد بگیریم بازده گزینه ۳ شد

آموزش ویدیویی توان متوسط فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز