تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)

4.8/5
(179 رای)

توان در مدارهای الکتریکی

 مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت
مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت

`00:59

 مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار
مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار

`00:59

 تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)

`00:59

 تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)

`01:13

1 تمرین

 مفهوم توان در باتری + مسائل توان در باتری(قسمت1)
مفهوم توان در باتری + مسائل توان در باتری(قسمت1)

`00:49

 مسائل توان در باتری(قسمت 2)
مسائل توان در باتری(قسمت 2)

`02:02

1 تمرین

سوالات دیگران
نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

سلام

اگه از به جای RI به توان 2 از V به توان 2 به روی R جلو میرفتیم سریع تر به جواب می رسیدیم و نیازی به جایگذاری گزینه هم نبود

چجور از اون میرفتیم ماکه اطلاعی از ولتاژ نداشتیم

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

1 سال پیش

سلام اینجا جریان ۱امپر از مقاومت ۹اهمی خارج ووارد دو مقاومت موازی می‌شود ولی مداری که استاد کشید اینجور نیس

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام این مداری که استاد کشید هم با اون مورد فرقی نداره همون ۱ امپری هست که از مقاومت ۹ اهمی رد میشه و د‌نهایت باید بین دو تا مقاومت ۹۰ و R2 موازی تقسیم بشه

این فرمول برای تجربی ها نیست درسته.؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

برای رشته تجربی هم هست

اینجا میشه V را از رابطه اپسیلون منهای آی آرکوچک منهای آر بزرگ به دست آورد اما چرا جواب یک چیز دیگه میشه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله میشه از ولتاژ دو سر باتری هم بدست اورد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

حلت رو توی یه کامنت جدید پیام بزار ببینم اشکالت کجاست🌼

سلام وقت بخیر یه سوال همیشه برای ساده کردن اگر صورت بزرگ‌تر از مخرج بود جوابمون باید صورتش از مخرجش بیشتر باشه؟

وای حل کردنش خیلی ذوق داشت😂💚😎🤩

👌👌

دقیقه3:53 چرا اون مقاومت رو بعدا با بقیه سری میگیریم؟ پس کجاها موازی میگرفتیم؟! من اشتباه میکنم همیشه اینارو

جواب به صورت صوتی می باشد:)

علی فرخی | آکادمی امروز

علی فرخی

1 سال پیش

سلام ببخشید چرا باید ولتاز دو شاخه موازی برابر باشن؟مگه یکم از ولتاز به R1نمیرسید؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام ببخشید من نفهمیدم چرا سمت چپ مدار رو در نظر نگرفتیمم ؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام تو روش حل متپجه میشین که نیاز نیست سمت چپ رو بدست بیارین همین که سمت راست رو بدست بیارین و جریان عبوری رو بدست بیارین به خواسته سوال میرسین اختلاف پتانسیل دو سر مولد و میتونین با داشتن اختلاف پتانسیل سمت راست هم بدست بیارین البته میشه سمت چپ رو هم بدست اورد اما کار بیهوده ایه و زمان گیره

p z | آکادمی امروز

p z

2 سال پیش

اینجا مقاومت معادل r2 و 90 استاد گفتن روی اون ضلع کنار مقاومت 9 اهمی قرار میگیره چطور باید تشخیص بدیم که مثلا در همچین سوال هایی مقاومت معادل رو کجا قرار بدیم؟؟ اگه روی ضلع دیگه مثلا همون ضلع که مقاومت 90 اهمی هست قرار بدیم اشکال نداره؟؟

سلام وقت بخیر ببخشید اینجا استاد 24 رو جایگذاری کردند وچون 24 بزرگتر بود جریانش رو گرفتند x و پایینی چون کوچکتر بود شد 2x حالا اگر بیایم به جای 24 عدد 12 بگذاریم جفت مقاومت ها برابر میشوند در این صورت جفت جریان x میشند؟ و اون جریان کل 2x؟

سلام وقت بخیر ببخشید 100 w هیچ کاربردی نداشت؟

سلام.چرا دیگه به جای P1 نوشتیم 100

سلام وقت بخیر ببخشید من قسمتی که گزینه انتخاب میشه رو متوجه نشدم چون 85 تقسیم بر 240 میشه تقریبا سه دهم و اگر گزینه 3و2 رو تقسیم کنیم میشه 3دهم پس چطور گزینه دو انتخاب شد؟

اوکیه؟

آموزش ویدیویی تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1) فیزیک یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز