یادبگیریم3:تعیین قدرت اسیدی

4.9/5
(431 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قدرت اسیدی و بازی

 معرفی تعادل و ثابت تعادل
معرفی تعادل و ثابت تعادل

`01:09

2 تمرین

 تعیین قدرت اسیدی
تعیین قدرت اسیدی

`01:03

1 تمرین

سوالات دیگران
آیسل موحدی | آکادمی امروز

آیسل موحدی

1 هفته پیش

اینجا چرا استاد از لفظ تفکیت استفاده میکنن ؟ مگه نگفتیم برای مولکولی ها یونش و برای یونی ها تفکیک هست؟

کجا؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام تو سوال آخر(ذ) من غلط گرفتم آخه مگه ما توی گزینه (د) نگفتیم که در اسیدهای قوی غلظت یون هیدرونیم و مثلا Aمنفی باهم برابر و از غلظت HAبزرگتر هستند در این صورت در سوال آخر میتونیم بگیم غلطه چون غلظت Brمنفی بزرگتر از 0.05است . میشه کی توضیح بده ممنون .

به نظرم در سوال د استاد مفهوم رو درست رساندند ولی چیزی روی تخته برای اسید قوی نوشتند دچار سوء تفاهم شده نوشتند::بالای تخته رو ببینید

سلام مگه فرمول درجه یونش نمیشه غلظت Hیا xبه روی Hx الان این سوال چرا تو مخرج اومده جمع HوHxرو نوشته ؟؟

سوالش هم تست ۱۳۷ هست

فرمولی که استاد گفته تو امتحان نهایی و نوبت اول هم بهش نمره میدن یا نه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

شب خوش،ببخشید Hf تعادلی با Hf اولیه چ فرقی داره؟

سلام بزار با مثال تویح بدم تو 0.5 مولار HF داری خب و این بعد از تعادل به مقدار 0.4 مولا رسیده و تو حالا 0.1 مولار H مثبت و 0.1 مولار F منفی داری به مقدار 0.5 مولار HF میگن اولیه و به 0.4 HF میگن تعادلی

استاد اینجا میگه ثابته یونشش عدد معقولیه حدود اون عدد معقول چقدر می‌تونه باشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 در کل واکنشمون همیشه دو طرفه میشه در اینجا مگر اینکه ثابت تعادل به بینهایت میل کنه

برای ثابت یونش چه عددی معقول هستند حدوداً ؟

از صفر تا بینهایت می‌تونه باشه هر عددی بستگی داره

Zahra =) | آکادمی امروز

Zahra =)

7 ماه پیش

برای سوالات نهایی دو فرمولی که استاد گفتن رو میشه استفاده کرد؟!

استاد تو اینجا میگه غلظت هاش آی برابر با هاش مثبت نیست ولی توی قسمت ج گفتش تو تمام اسیدهای تک پروتون جواب میده

این برای هر ماده جواب میده که تو غلظت یکسان ثابت یونشه یکیشون بیشتر باشه اون موقع اگه غلظت رو هم تغییر بدیم باز ثابت یونش اونی که بیشتر شده تو غلظت یکسان باز هم بیشتر می‌شه؟

یا فقط برای اینه؟

سلام مگه نگفتن استاد اسیدی قوی تره که یون بیشتری تولید کنه طبق ثابت تعادلی HCL و HCN مشخصه که کدوم قوی تره و هیدرونیوم بیشتری تولید میکنه پس چرا استاد گفتن نمیشه مقایسه کرد؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام وقت بخیر ببخشید اینجا از کجا بفهمم تک پروتونه هست؟ تک پروتونه یعنی چجوری؟

سلاکم اوکیه؟

ستایش سلیمی | آکادمی امروز

ستایش سلیمی

11 ماه پیش

توی اخرین سوال یادبگیریم ۲ چرا گزینه ی یک رو سبز میکنه اما توی توضیحات میگه گزینه ی سه درسته ؟ اخر کدوم ؟

سلام ببخشید دقیقه21:۴۲ سوال ح رو متوجه نشدم چرا درسته مگه هیدروسیانیک اسید ، اسیدی ضعیف نیست پس چرا باید عدد های هر دو برابر باشه چون استاد گفتن که زمانی برابر هستن که اسید ها قوی باشند ینی جزو اون 5 تا باشه

دقیقه ۲۰ و ۴۰ ثانیه گزینه هه رو برام ی توضیح بدید بی زحمت