تست های همانندسازی(قسمت اول)

4.8/5
(869 رای)

همانند سازیDNA

مدل های DNA
مدل های DNA

`01:47

1 تمرین

همانندسازیDNA
همانندسازیDNA

`02:06

همانندسازی در پروکاریوت ها و یوکاریوت ها
همانندسازی در پروکاریوت ها و یوکاریوت ها

`00:47

1 تمرین

تست های همانندسازی(قسمت اول)
تست های همانندسازی(قسمت اول)

`00:27

تست های همانندسازی(قسمت دوم)
تست های همانندسازی(قسمت دوم)

`00:38

سوالات دیگران
..  . | آکادمی امروز

.. .

2 روز پیش

سلام اینجا انتهای رشته در حال تشکیل رو چی گرفتن استاد؟ استاد اینجا میگن از نوکلئوتید ازاد دو فسفات کنده میشه در صورتی ک تو جزوه نوشته اول وصل میشه هیدوژنی رو میده بعد ۲تا فسفات کنده میشه و بعد پیوند فسفودی استر میده چرا استاد غلط گرفتن؟

مریم جابری | آکادمی امروز

مریم جابری

3 ماه پیش

گزینه د باید درست باشه طبق صفحه ۱۲ کتاب که گفته دنابسپاراز نوکلئوتیدهارا به انتهای رشته درحال تشکیل اضافه میکند بعد گفته در لحطه اتصال دوفسفات ازش جدا میشه خب درسته دیگه دو فسفات از انتهای رشته درحال تشکیل جدا میشه چرا غلط گرفتن؟

میشه پیوند هیدروژنی را پیوند بین نوکلئوتیدی بگیریم؟

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

5 ماه پیش

سلام به صورت دقیقترش اینه که بگه بین باز های مقابل هست اما میتونه یه تستی بگه که بین نوکلئوتید مثلا تیمین دار و نوکلئوتید آدنین دار هست

💙 ‌ | آکادمی امروز

💙 ‌

5 ماه پیش

مگه ما نگفتیم میتونیم تعداد جایگاه هارو کم و زیاد کنیم خب چه دنا حلقوی باشه چه خطی ما می تونستیم. پس چرا گزینه 3 اشتباه شد:/

باکتری اصلا هیستون نداره شما میگید قبل همانند سازی رخ میده

سینا رستمی | آکادمی امروز

سینا رستمی

6 ماه پیش

یه سوال تو این تستو ببین در این تست گفته،طی همانندسازی ماده وراثتی استرپتوکوسنومونیا که در واقع باکتری دام یک زودتر انجام می‌شه،در گزینه یک نوشته جدا کردن هیستون‌ها از مولکول دنا،مگه ما نگفتیم،باکتری پیچ و تاب و فامینه و هیستون نداره

مورد الف اگه سوال در مورد رونویسی بود درست میشد؟

در فرایند رونویسی از یک ژن، بله درست میشد

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

7 ماه پیش

درود مگه قرار نبود وقتی واژه فارسی رو به ما میدن تو پرانتز واژه انگلیسی رو هم به ما بدن الان این توی کنکور میومد چیکار میکردیم

بیشتر از 10 بار استاد گفتن که داخل کنکور حتما میدن نگران نباشین این تست ها تست های آزمون های آزمایشی هستش بعضی جاهاش ایراد داره

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

6 ماه پیش

@سید دانیال ابارشی مرسی مشتی💙

وقتی دنا بسپاراز نوکلئوتید جدید رو اضافه میکنه بعد بر میگرده عقب ببینه رابطه مکملی برقراره یانه آیا اون موقع پیوند هیدروژنی تشکیل شده یا پس از برسی مجدد پیوند هیدروژنی شکل میگیره؟

سلام دوستان طبق تحقیقاتی که من انجام دادم و از چند تا استاد های بلند پایه مثل فرهمندنیا پرسیدم باز کردن پیچ وتاب فامینه و جدا کردن هیستون ها هم جزو مراحل همانند سازی محسوب میشود درسته در کتاب درسی نوشته قبل همانند سازی ولی در سال 1402 تستی در کنکور طرح شد که این جمله ی باز کردن پیچ و تاب فامینه و جدا سازی هیستون ها مرحله یک همانندسازی محسوب میشود

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

7 ماه پیش

سلام ولی به‌نظر من جمله استاد منطقی تره ص۱۱ اون قسمت مراحل همانند سازی اومده گفته پیچ و تاب باید باز بشه «تا»همانند سازی بتواند انجام شود یعنی میگه اینجا پیش زمینه‌شه شاید هم تو کنکور نظر طراح این بود مثل کنکور ۹۸که یکی از گزینه‌های تست شیمی که کلیدش رو اشتباه داده بودن

گزینه یک رو میتونیم اینطوری ردش کنیم؟ بگیم چون خود استاد گفتند هیستون توی پروکاریوت ها نیست و پروتئین های دیگری توی کروموزوم شرکت میکنند و استرپتوکوکوس نومونیا هم باکتریه پس هیستون نداریم

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

9 ماه پیش

سوال منم همین بود

@ZAHRA EZAZI خودم که فکر میکنم میشه ولی خب فعلا کسی پاسخگو نیست

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

9 ماه پیش

@علی اصغر اسماعیلی درسته کامنتای قبلی هم این سوالو پرسیدن

نرگس رنجبر | آکادمی امروز

نرگس رنجبر

8 ماه پیش

@ZAHRA EZAZI سلام اگر سوالا درباره فرایندهای قبل از همانند سازی پرسیده بود این رو حتما باید در نظر میگرفتم ولی الان بدون توجه کردن به این نکته هم میشه تست رو حل کرد چون درباره فرایندهای طی همانندسازی سوال پرسیده

خب اگر سوال بگه هر مولکول دنا حاصل همانند سازی نیمه حفاظتی همیشه باید نسل اول را در نظر بگیریم ؟ اونوقت فرضا اگر بگه هر مولکول دنا در نسل دوم لزوما رشته قدیمی ندارد درسته دیگه نه؟ چون در نسل دوم مولکول های هستند که هر دو رشته شون جدیده

سلام در مورد گزینه ج اگر می‌گفت هر مولکول جدید، نیمی از هر مولکول قدیمی را دریافت می‌کند بازهم غلط نمیشد ؟ چون مثلاً توی نسل دوم مولکول های هستند که کلا دو رشته شون جدیده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مگه تویه دوراهی ها انزیم هلیکازجفتی کار نمیکنه؟ پس چرا ها غلطه؟

هر کدوم از این ساختار های ایگرگ شکلی که اینجا برات مشخص کردم (یکی با نارنجی و یکی بنفش) هر کدوم یه دوراهی همانند سازی هستند که در هر کدوم میبینیم که یک عدد آنزیم هلیکاز وجود داره پس نمی‌تونیم لفظ (هلیکاز ها) رو برای یک دوراهی همانند سازی بکار ببریم

ببخشید مگه دنای اصلی فقط برای باکتری نیست؟ من متوجه نشدم چرا جاندار تویه تست شد یوکاریوت میتونه باکتری ای باشه که اون دنای حلقویش که گفتیم اصلیه و چسبیده به غشا توسط غشای یاخته جدا شده از فضای بین سلولا و واژه محصور هم نگفته که بگیم غلطه

فقط در صورتی میتونیم بگیم محصور در غشا که درون ساختاری باشه که غشا داشته باشه یعنی این غشا مانع از تماس دنا با مایع سیتوپلاسم بشه و دقت کن فضای ازاد میان یاخته منظور سیتوپلاسمه یعنی با سیتوپلاسم در تماس نیست

آموزش ویدیویی تست های همانندسازی(قسمت اول) زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز