الینا اسماعیلی نیا
2 هفته پیش
سلام. مگه نگفتیم از عامل صفر شونده مشتق میگیریم بقیه عبارت حدشو میزاریم پس چرا استاد گفت کاری بهش نداریم؟؟ مگه نباید لیمیت میذاشت؟
BTMN
1 ماه پیش
یه راه هم اینکه عدد ۲ چون عامل صفر شونده هست رو توی عبارت پشت براکت جایگذاری کنیم و مساوی صفر بزاریم یه رابطه از a و b میاد و همچنین عدد ۲ علاوه بر عامل صفر شوندهست میتونه نقطه مینیمم تابع باشه پس از فرمول راس سهمی میریم و اینجا a میشه ۸- و این a رو توی رابطه a و b بزاریم ، b میشه 8
سوزان صالحی
4 ماه پیش
سلام چرا استاد سریع عدد دو رو گذاشتن داخل براکت این بازه نگه منفی یک و سه هست یا یک و سه؟
آنا ملکی
6 ماه پیش
چرا استاد به جای حد رادیکال خودش رو گذاشت؟
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
وقت کن = دقت کن. اشتباه تایپی بود
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
چرا تو این تساوی عبارت پشت براکت رو مستقیما مساوی 2 به توان دو قرار ندادن و نوشتن( x-2 ) به توان دو
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام توی عبارت پشت براکت اگر بجای ایکس عدد ۲ بزاری باید برابر صفر بشه. چون اگر بخای ۲ بزاری و جایگزین کنی اون وقت هم a و هم b مجهول میشه و پیدا کردنش سخته منطقی ترین راه اینه که مشخص کنی این عبارت در هر صورت توی خودش (x-2) به توان دو رو داره ضریب ایکس دو هم ۲ هست پس کل عبارت باید در ۲ ضرب بشه
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
من احساس میکنم عامل صفر شونده رو حوب یاد نگرفتم . میخوام برم درسنامه شو بخونم پیداش نمی کنم میشه راهنماییم کنید
محمد صادق کریمی
1 سال پیش
مگه نگفتیم از عامل صفر شونده مشتق میگیریم بقیه عبارت حدشو میزاریم پس چرا استاد گفت کاری بهش نداریم؟؟ مگه نباید لیمیت میذاشت؟
الینا اسماعیلی نیا
2 هفته پیش
سوال منم هست. خیلی هم تاکید داشتن.
فاطمه انصاری
1 سال پیش
یه سوال؟ مگه منفی زیر رادیکال با فرجه دو تعریف نشده نیست؟؟؟؟
مهسا کاظمی
1 سال پیش
اره حرفت درسته ولی اینجا صفر کمتر منفی گرفته که در نهایت صفر کمتر در در منفی میشه صفر بیشتر یعنی در اصل زیرش مثبته
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
چرا مثبت منفی یک نمیشه؟ میشه رادیکالی که توان دو داره بعد با قدر مطلق میاد بیرون میشه مثبت یک دیگه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
زیر رادیکال با فورجه زوج اصلا عدد منفی نمیتونه قرار بگیره
NAFAS
1 سال پیش
اینجا ضریب ایکس شده مثبت a چرا استاد ننوشتن x+2 به توان دو ! چرا منها گذاشتن بینش؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تو چه زمانی؟
NAFAS
1 سال پیش
@نرگس مهدوی کل تست به دو دقیقه هم نمیرسه باید زمان هم مشخص کنیم!! الان بگم چند ثانیه از فیلم گذشته که هم که بعدش جواب نمیدید طبق معمول 😒🤦
مریم شیخ
1 سال پیش
علامت مثبت کنار متغیر هایی مثل aیا bبرای اینه که علامت واقعی رو از بین نبره در واقع وقتی میخوان علامت خنثی باشه و تاثیری روی جواب نداشته باشه اینکارو میکنن در صورتی که حرف شما رو در نظر بگیریم یعنی بگیم ²(a+۲) a برابر ۴ و bهم برابر ۴ میشه که اگه a_b کنیم جواب میشه 0 که توی گزینه نداریمش
نرگس مهدوی
1 سال پیش
ریشه عبارت باید ۲ باشه پس x-2 هست که اگر ۲ رو توش بزاریم میشه صفر یعنی عدد ۲ باید عامل صفر شونده باشه تا تابع مشتق پذیر بشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@NAFAS اگر پاسخ داده نشد سوالتون رو مجدد کامنت کنین
مهدیار محسنی
2 سال پیش
سلام منفی هشت از کجا اومد؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام اگر (x-2) به توان ۲ رو باز کنین میشه x به توان ۲ منهای 4x به علاوه 4 همه این ها باید توی ۲ ضرب بشه چون ضریب ایکس دو توی سوال ۲ هست
نازنین راستگو
2 سال پیش
چرا اینجا 2 بزاریم؟
فاطمه قدرتی
2 سال پیش
چون میخوایم پیوستگی رو در نقطه ۲ چک کنیم و خود مقدار ۲ هم در این معادله س چون مساوی داره
نازنین راستگو
2 سال پیش
سلام اینجا چجوری شد ایکس منهای دو به توان دو و ی ضریب دو؟ میشه بهم توضیح بدید ممنونم متوجه نشدم
رسول صارمی
2 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببینید عدد 0.1 واسه داخل براکته اما وقتی 2 بزارین صحیح میشه پس حتما عامل 0 کننده بوده یعنی دو ریشه بوده پس شما x-2داشتین حالا چون درجه دوعه باید به توان 2 برسه و چون خود عبارت ضریب 2 داره شما تو دو ضرب کنین
جمع بندی تست های برگزیده(2) جمع بندی جمع بندی ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 وقت کن بعد از اینکه مشتق گرفتیم، حالا میای ایکس که صفر باشه رو در رابطه مشتق جایگذاری میکنی که فقط رادیکال آ یا منفی رادیکال آ میاد بیرون