تست های برگزیده(3) جمع بندی

4.8/5
(17 رای)
سوالات دیگران
Parniya .maz | آکادمی امروز

Parniya .maz

2 ماه پیش

چرا مساوی صفر؟

سلام اگه منظورت اینه که چرا مشتق گرفتیم برابر صفر گذاشتیم دلیلش اینه که خب کلا برای مساعل بهینه سازی که یه رابطه میده اول بعد دوباره یه رابطه دیگه مثلا ماکزیمم یا مینیممش میخواد باید یکی رو بر حسب اونیکی بدست بیاریم بعد جایگذاری کنیم انوقت رابطه مون یه مجهول داره و حالا مشتق میگیریم برابر صفر میزاریم به ما جواب رو میده.

استاد عزیزی واقعا مفهومی و عالی گفتین

سوال کلی داشتم برای حل انواع تست های ساده و سخت بهینه سازی حل کنیم حتما باید هندسه رو تسلط کافی داشته باشیم ب عنوان پیش نیاز؟

میشه بگید چرا این طوری غلط میشه؟

اینجا شما اومدی عبارت رو در x ضرب کردی و بعد مشتق گرفتی که اشتباهه.چون خود عبارت که در x ضرب نشده.وقتی اون رو در یه چیزی ضرب میکنی در آخر هم باید بر اون مقدار تقسیمش کنی.همون حالتی که استاد گفتن خیلی راحت تره

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

این سوال رو من مثل سوال ۲۲ رفتم بعد کلا ی چیز دیگه شد میشه بگید کجا رو اشتباه کردم ؟ بعد ما از کجا بفهمیم باید با توان دو جاگذاری کنیم یا جذر بگیریم ؟!

مهدی غیوری | آکادمی امروز

مهدی غیوری

1 سال پیش

اونجا که توی فیثاغورث r به توان دو رو بردی اون ور بعدش جزر زدی شده ده منهای r اونجا اشتباهه تو نمیتونی توی منها یا جمع اینکار رو انجام بدی . همون توان دو هارو باید نگه داری

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

میشه ساده کردنش رو توضیح بدید چرا اونجا ۲۰ ایکس شد؟

آیدا راحمی | آکادمی امروز

آیدا راحمی

1 سال پیش

سلام وقتت بخیر اتحاد مربع دو جمله ایه که باز شده در واقع 20 ایکس دو برابر اولی در دومیه

ببخشید من با اینکه استاد میگن شکل سه بعدیش میشه استوانه درون کره مشکل دارم استوانه درسته اما ما شکل رو از مرکز دایره که دوران نمیدیم که کره تشکیل بشه!! داریم حول یکی از اضلاع مستطیل دوران میدیم که میشه وتر دایره نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه اما بنظرم نباید کره تشکیل بشه... ممنون میشم اگه جایی اشتباه میکنم راهنماییم کنین

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

چرا جزر گرفتن استاد ؟

یه نکته حفظی...

سلام اللان اینجا استاد چرا وسط ی استوانه شعاع میزنه میشه یکی بهم توضیح بده ممنون میشم متوجه نشدم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام خسته نباشید ببخشید الان اینجا چجوری استاد میاد میگن که داخل ي استوانه شعاع میزنه ینی چی دقیقا میشه توضیح بدید ممنونم

سلام اگر بگن بیشترین فاصله همین جواب درسته؟

سلام دوستان من این سوال رو به روش عادی حل کردم اما جوابم توی گزینه ها نیست.اگه کسی به روش عادی حل کرده میشه عکسش رو اینجا بزاره

سلام وقتتون بخیر میشه این سوال رو به روش نهایی حل بفرمایید از تجزیه مشتق به بعد نمی توانم پاسخ را به دست بیاورم با تشکر

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام این مستطیل و دایره قبل دوران این شکلی میشن که فرستادم ؟ یکم شکل قبل دورانش گنگه برام !

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

سلام وقت بخیر اگر منظورتون رو درست متوجه شده باشم بله اگر دایره کامل رو دوران بدید میشه کره و اگر بخواید استوانه دربیارید باید مستطیلی که طولش برابر ارتفاع استوانه باشه و عرضش برابر شعاع دایره استوانه باشه رو دوران بدید

@نرگس رحیمی سلام خدا قوت.قسمت دوم گفته تون رو میشه توضیح اینکه بخواهیم ی استوانه ازش دربیاوریم چجوری دوران بدیم من متوجه نشدم...

جمع بندی تست های برگزیده(3) جمع بندی جمع بندی ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز