Taha Rashidi
3 ماه پیش
درود مشتق این رادیکال رو میشه توضیح بدین از مشتق رادیکالی اگه حل کنیم تو صورت یک X میخواد در صورتی که استاد از این راه مشتق توان دار ک رفتن X در صورت نبود
مریم شجاعی
1 سال پیش
اونجایی که استاد مشتق عبارت xبتوان ۲ رو میگیره من وقتی کسری میگیرم میشه ۲xبتوان منفی۳ ولی وقتی استاد مشتق گرفت شد ۲x- بتوان ۳؟؟؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
چه تایمی؟
NAFAS
1 سال پیش
یجا تو درسنامه استاد اومدن اون عبارت که به توان ی کسر منفی رسیده بود رو کلا برداشتن گذاشتن به صورت رادیکالی تو مخرج که توانش هم مثبت شد بعد اون دو تا ضریب هم صورت ها در هم ضرب میشه مخرج هم در رادیکال اینجا چرا این کارو نکردن؟! (البته این سخت تره) اما از کجا متوجه بشیم کجا باید از کدوم روش بریم؟
مینا علی عباسی
1 سال پیش
دقیقه1 من متوجه علامت ها نشدم، چرا هم بین شون منفی گذاشتن هم برای توان؟ توی صورت سوال ک همش بین شون مثبت!
مینا علی عباسی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی عه این آموزشش کجا بود؟! من نمیدونستم اینجوری حل میشه😰
حسین موسی پور
1 سال پیش
طولانی و سخت شد کافی بود شیب هر دو پیدا کنیم در واقع شیب هاشون همان مشتق در نقطه 1 بود ضرب میکردیم جواب میومد منفی 3
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
با این روش بدست نمیاد😊 قوانین مشتق رو باید دقت کنی
حسین موسی پور
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی پس چرا جواب درست در امد مشتق تابع اف یا مشتق تابع جی مگ شیب تابع اف و شیب تابع جی نیست
امیرحسین اسماعیلی
2 سال پیش
سلام چرا عبارت درون مخرج مشتق مثبت شد؟
امیرحسین اسماعیلی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ممنونم ازتون اگر که یه رادیکال داشته باشیم با فرجه 2 اگر که عدد زیر رادیکال تون دو و منفی باشه الان حاصل تعریف نشده هست یا مثبت
هلیا پولکی
2 سال پیش
سلام و جرا اینجا توان 2 رو فقط برای رادیکال زیریه گذاشت مگه نباید برای کلش میزاشت
هلیا پولکی
2 سال پیش
دقیقه سوالتو مشخص کن عزیزم تا راهنماییت کنم
ق ق
2 سال پیش
میتونی یک بر ری ایکس به توان سه رو بکنی ایکس به توان منفی 3 بعد مشتق بگیری
عارفه دربانی
1 سال پیش
چون اول استاد امد مشخص کرد که g(x)=f'(x) بعد با توجه ب سوال امد گفت g(1)=f'(1) پس صورت سوال از ما میخاد که مشتق تابع رو حساب کنیم بعد جای x ها 1 بزاریم
هلیا پولکی
2 سال پیش
سلام زیر رادیکال 3X به توان 2 به علاوه یک داریم دیگه درسته؟ ما F"(1 یک رو میخوایم . پس ایکسو میزاریم یک . زیر رادیکال یک به توان 2 که همون یکه در 3 ضرب میشه بازم میشه 3. 3 رو با1 جمع میکنیم میشه 4 . جدر 4 میشه 2. چون فرجه رادیکال 2بود پس یه ضریب 2 توی مخرج داریم. جواب زیر رادیکالمون که شد 2 رو در 2 ضرب میکیم کل مخرج میشه 4 . حالا کسرمونو 2 برابر میکنیم چون طراح گفته 2 برابر Fپریم یک رو میخواد . متوجه شدی عزیزم؟
امیر سلمانپور
2 سال پیش
سلام وقت بخیر اگر سه بار مشتق بگیریم چطور؟
کوثر چرمه
2 سال پیش
باتوجه به یاد بگیریم مشتق سومی چون مشتق یک عدد میشه صفر
محمد مهدی بهپور
2 سال پیش
من تو این سوال اومدم گفتم مشتق هر کدوم چنده و در هم ضرب کردم و جواب بدست اومد حالا میخواستم ببینم شانسی درست در اومده یا تو این سوال درسته کار من؟
مهدی غیوری
1 سال پیش
شانسی اومده داداش . چون اگه حاصل ضرب همیشه جواب باشه . اون موقع همیشه برای مشتق ضرب معمولی ضرب میکردیم دیگه . چه نیازی به فرمول داشتش . توی مثال های دیگه هم خودت میتونی بفهمی که شانسی اومده
محمد مهدی بهپور
2 سال پیش
تو این سوال یکار اسون تر هم میشد انجام داد وثتی یک رو جایگذاری کردیم و -8 بدست اومد تو گزینه ها میبینیم فقط 3 و 4 هستند که با 1 به ما -8 رو میدن بعد از رو ضابطه هم متوجه میشیم تابع ما شیبش همواره مثبت هست پس میشه گزینه 4 و تمام
آموزش ویدیویی تست فرمولهای مشتق (۲) حسابان یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
این روش رو دانش آموزان رشته تجربی لزومی نداره ازش استفاده کنند ولی گاها میتونه در تست ها کمک کنه در نهایی هم که ممنوعه