تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)

4.6/5
(22 رای)

به هم بستن مقاومت ها

 به هم بستن مقاومت ها (سری یا متوالی)
به هم بستن مقاومت ها (سری یا متوالی)

`01:27

 توزیع جریان در مقاومت های موازی
توزیع جریان در مقاومت های موازی

`01:19

 تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)

`00:59

 تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)

`00:41

 به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)

`01:09

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)

`01:15

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)

`00:59

سوالات دیگران
نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

نباید یه بخشی از جریانی که نشون دادم به بخش پایینی که نشون دادم بره؟😑

خیر چون اون یه تیکه کلن حذف میشه از مدار و جریانی بهش نمیره

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون ♥️

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

سلام در چه صورت جریان میتونه مقاومتو دور بزنه؟!

سلام در صورتی که پتانسیل دو سر اون مقاومت یکسان باشه و مقاومت حذف بشه از مدار در واقع اگر بتونی روی سیم مدار حرکت کنی و از یک سر یک مقاومت به سر دیگر اون برسی بدون اینکه از مقاومت دیگری عبور کنی، اون مقاومت حذف میشه

سلام اگه نخوایم با مقدار دهی بریم چطوری حل میشه؟

سلام اینجا فرستادم https://emrooz.ir/cbgstbc-36604?comment_id=508494#comment-508494 توی همین کامنت ها

چرا استاد برای پیدا کردن جریان R⁴ از فرمول V=IR استفاده نکرد؟ من با اون فرمول رفتم یک و نیم اومد!

این یک آمپری که توی این سیم در جریانه،دقیقا از کدوم شاخه نشات میگیره؟یه کم مبهمه اگه میشه کسی توضیح بده

کدوم قسمتش ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام این قسمت که استاد میگن ۱.۵ امپر رو متوجه نشدم از کجا اومد؟؟

z z | آکادمی امروز

z z

3 ماه پیش

سلام ما جریان رو 3 بدست اوردیم ولی در مدار 10 واون یکی 10 باهم موازی هستند پس جریان بین ان ها نصف میشه چون هر دو تا هم 10 است به خاطر همین جریان جریان نصف میشه

سلام اگر مثل شگل اون دو تا صفر باشه جواب صفر میشود ؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اگر که این مقاومت ها صفر باشه، اصلا جریانی از اون نقطه AB نمیگذره و اختلاف پتانسیلی ایجاد نمیشه

سلام چرا 24 با 2 موازی نیست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسام لطیفی | آکادمی امروز

حسام لطیفی

1 سال پیش

نامگذاری این مدار چجوری میشه ؟

من هر جوری حساب میکنم نمیارزه به نگاه کردنش که هر تست اگه تو کنکور بیاد 4 دقیقه زمان میخواد

همه سوالا اونقدر سخت نیستن و شما هم طی زمان قوی تر و سریع تر میشی

سلام العان اگه خواستیم اول 18 رو با 3 موازی حساب کنیم مشکلی نداره؟

سلام نمیشه اول اونایی که با هم در یک شاخه بصورت متوالی(سری) قرار دارن،باید مقاومت معادلشون رو پیدا کنید بعدش میتونید موازی ها رو حساب کنید 🌷

اشتباهه . اگه عدد 60 رو با 40 موازی کنیم جوابش میشه 20 . نمیشه 24 مگه غیر اینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بفرمایید

@سید محمد متین رشادی من مخرج مشترک رو 120 میگیرم اونموقع میشه اخه 20 ://////

@کوثر فرهادی نه اونجوری هم 24 میشه.مگه مخرج مشترک 120 نیست؟پس میشه 2 تقسیم بر 120 (یا همون یک شصتم) به علاوه 3 تقسیم بر 120.که میشه 5 تقسیم بر 120.حالا معکوس میکنیم میشه 24.دوباره حساب کنی مطمئنا 24 به دست میاد

استاد چرا هم راه تشریحی رو نمیگید اخه الان ساده س که بخوای گزینه ها رو استفاده سر جلسه که وقت نمیشه شانسی همش امتحان کرد

https://emrooz.ir/cbgstbc-36604?comment_id=508494#comment-508494 اینجا فرستادم چک کنید

تو این قسمت مگه دو سر اون مقاومت قرمز نیست؟ پس چرا اتصال کوتاه نمیشه؟

نه دیگه اگه منظورت اون دوتا مقاومت R هست،اگر دقت کنی هر کدومشون یه سرش آبی هست و یه سرش قرمز

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

استاد گفتن وقتی کنار باتری باشه آخر سری میگیریم با همه چطور اینجا ۶ اهمی رو با ۱۲ اهمی موازی گرفتن مگه کنار باتری نبود؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

شما سر و ته این ۱۲ و ۶ رو بگیرین متوجه میشین که موازی هم هستن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

خیلی اینجا نیازی نیست کاری به باتری هم داشته باشین

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

@نرگس مهدوی راستش من اصلا این قسمت رو خوب نفهمیدم تو هر تست ی قاعده جدید درمیاد که برای سوالای دیگه کاربرد نداره آدم گیج میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@NAFAS ‌ کلا همیشه سر و ته مقاومت رو پیدا کن و با مقاومت های دیگه چک کن این مبحث واقعا سنگینه سعی کن اونقدر تست بزنی که یه روش مخصوص به خودت پیدا کنی برای حل سوالا

آموزش ویدیویی تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1) فیزیک یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز