فاطمه فاضل کیا
3 هفته پیش
سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه
ستایش نوروزی
1 ماه پیش
سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه
مهدیس محمدی
1 ماه پیش
زنبور عسل ماده هم می تونه با میتوز هم با میوز تولید مثل کنه؟؟ چون تو ویدیو فقط به زنبور عسل نر اشاره شده! یک سوال دیگه این که اووسیت ثانویه و اولیه همیشه اون توقف رو در نرحله تقسیم یاخته داره یا ممکنه توقف کنه؟
حکیمه فلاح زاده
2 ماه پیش
دقیقه ۱۵ و۲۵ ثانیه میتونیم یاخته ی ماهیچه اسکلتی رو هم جزو اون دسته بدونیم که تقسیم هسته انجام میدهد ولی تقسیم سیتوکینز انجام نمیده؟
آرمیتا اسماعیل پور
3 ماه پیش
خب اون ۲۴ نوع ، ۲۳ نوع داره دیگه ، به اضافه یه نوع دیگه . از این نظر درست نمیشه ؟
نازنین معراجی نسب
4 ماه پیش
پروتئین از روی رنا ساخته میشه؟؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
2 ماه پیش
از روی mRNA به کمک rRNA & tRNA فرایندشو دوازدهم میخونید و یادگیریش آسونم هست با تدریس استاد
نیلوفر شعبانخانی
4 ماه پیش
سلام از اونجا که فصل هفت یازدهم تغییر اساسی داشته این نکات ترکیبی با فصل هفت که استاد میگن هنوز هم هست؟ از کجا بدونم درستن یا نه
یگانه احمدی
4 ماه پیش
سلام مگه استاد نگفتن یاخته بعد از جی 2 وارد تقسیم میشه اگه مواد لازم تقسیم فراهم نباشه چطور
محیا طیب نیا
3 ماه پیش
اگه مواد لازم فراهم نباشه وارد مرحله تقسیم نمیشه و انقد توی مرحله G2 میمونه تا مواد لازم فراهم بشه بعدش وارد مرحله تقسیم میشه
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام میتونیم بگیم که در مرحله sکه همانند سازی دنای هسته صورت میگیره فقط دنای خطی است و حلقوی حضور نداره هیچ وقت در مرحله s?
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
بله
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
از خارج این کمربند ایجاد میشه؟
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام این کمربند درون سلول هست که از زیر به غشا چسبیده و اینکه بیرون سلول نیست
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
از درون
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
ولی تو کتاب نگفته بیشتر نورون ها بلکه به طور کلی گفته یاخته های عصبی از این دست سلول ها هستند
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
خوب نورون ها همون یک نوع یاخته عصبی هستش
حیدر مالداری
4 ماه پیش
یکی این سوال رو قشنگ و باحوصله جواب بده خواهشا نوتروفیل و پلاسموسیت هم هم مثل اسپرم و تخمک همواره n=23 هستن و اوناهم وارد s و بقیه مراحل نمیشن نمیشن؟ بقیه پیکری ها به جز گلبول قرمز در G1 به صورت 2n=46 هستن و در G2 میشن 2n=92 ؟؟؟ اووسیت ها در جی یک n=23 هستن و در جی دو ۲n=46 میشن؟؟
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
جواب سوال اولت درسته نوتروفیل و پلاسموسیت هم مثل اسپرم و تخمک n=23هست و وارد مرحله بعد نمیشن
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
جواب سوال 2 درواقع وقتی ما 2n=92باشه در مرحله انافاز هستش و در جی 1 هم 2n=46هست
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
@عرشیا بتیانه درسته که وارد مرحله بعد نمیشه اما مگه فقط یاخته های جنسی n=23 نیست؟ یعنی بنظرم 46 کروموزوم دارن نه 23 تا ؟
آموزش ویدیویی چرخه یاخته ای (تقسیم) + تست ها (قسمت اول) زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
ستایش نوروزی
1 ماه پیش
میشه لطفا اینو جواب بدید نمی دونم کدوم درسته