یادبگیریم11: چرخه یاخته ای (تقسیم)

5/5
(424 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

فام تن (کروموزوم)

نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها
نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها

`00:54

نوکلئیک اسید ها
نوکلئیک اسید ها

`01:11

رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ + کروموزوم
رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ + کروموزوم

`00:48

نکات تعاریف کروموزوم + مراتب فشردگی کروموزوم های خطی
نکات تعاریف کروموزوم + مراتب فشردگی کروموزوم های خطی

`00:56

تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی
تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی

`01:14

تعیین عدد کروموزومی یاخته و چرخه یاخته ای (اینترفاز)
تعیین عدد کروموزومی یاخته و چرخه یاخته ای (اینترفاز)

`00:25

1 تمرین

چرخه یاخته ای (تقسیم) + تست ها (قسمت اول)
چرخه یاخته ای (تقسیم) + تست ها (قسمت اول)

`01:36

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:04

سوالات دیگران

زنبور عسل ماده هم می تونه با میتوز هم با میوز تولید مثل کنه؟؟ چون تو ویدیو فقط به زنبور عسل نر اشاره شده! یک سوال دیگه این که اووسیت ثانویه و اولیه همیشه اون توقف رو در نرحله تقسیم یاخته داره یا ممکنه توقف کنه؟

دقیقه ۱۵ و۲۵ ثانیه میتونیم یاخته ی ماهیچه اسکلتی رو هم جزو اون دسته بدونیم که تقسیم هسته انجام میدهد ولی تقسیم سیتوکینز انجام نمیده؟

سعید خسروی | آکادمی امروز

سعید خسروی

3 ماه پیش

سلام در یاخته های پیکری در حالت عادی کروموزوم های همتا کنار هم هستند درسته؟

سلام از اونجا که فصل هفت یازدهم تغییر اساسی داشته این نکات ترکیبی با فصل هفت که استاد میگن هنوز هم هست؟ از کجا بدونم درستن یا نه

(2)

سلام مگه استاد نگفتن یاخته بعد از جی 2 وارد تقسیم میشه اگه مواد لازم تقسیم فراهم نباشه چطور

اگه مواد لازم فراهم نباشه وارد مرحله تقسیم نمیشه و انقد توی مرحله G2 میمونه تا مواد لازم فراهم بشه بعدش وارد مرحله تقسیم میشه

سلام میتونیم بگیم که در مرحله sکه همانند سازی دنای هسته صورت میگیره فقط دنای خطی است و حلقوی حضور نداره هیچ وقت در مرحله s?

بله

از خارج این کمربند ایجاد میشه؟

سلام این کمربند درون سلول هست که از زیر به غشا چسبیده و اینکه بیرون سلول نیست

(1)

از درون

(1)

سلام استاد گفته هر یاخته ای که وارد G2 بشه قطعا وارد تقسیم هم میشه آخه تو انتهای G2 نقطه وارسی هست دا اگه مواد لازم فراهم نباشه اجازه عبور نمیده که

سلام منظور استاد این هست یاخته ای که از G2 عبور میکنه وارد مرحله تقسیم هسته میشه و اون نقطه وارسی که در G2هست اجازه عبور یاخته رو اگه موارد فراهم نبود رو برای تقسیم (رشتمان )نمیده نه اینکه اجازه نده هسته اش تقسیم نشه

درود، آیا صفحه یاخته ای همون تیغه میانی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلام من یه سوال دارم کروموزم های کروماتینی دو کروماتیدی با کروموزوم های کروماتینی تک کروماتیدی تفاوت در کروماتید های خواهری دارن یعنی یکی کروماتید خواهری داره و اون یکی تک کروماتیدی هست؟؟؟

(1)

سلام وقت بخیر بله فک کنم درست میگید

@تارا اجاقلو سلام ممنون

(1)

۱- غ ۲- ص ۳- غ ۴-غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

ی سوال داشتم توی کتاب نوشته هر رشته کروماتین از واحد های تکراری ب نام نوکلئوزوم تشکیل شده ما در فشردگی کروموزم ها هم کروماتین داشتیم ک کروموزوم با فشردگی کم کروماتین گفته می‌شد الان با اون چ فرقی داره و عین هم هستند؟ بی زحمت تایپ کنید ویس باز نمیشه 🙏🙏

سلام چیزی که میگی درست نیست کروموزومی ها از نظر میزان فشردگی یا دارای فشردگی کم هست یعنی بدون فشردگی که کروماتین میگن یا دارای فشردگی زیاد یه حالت دیگه هم داریم که خیلی فشرده است یعنی حالت بیشینه فشردگی هستش

سلام سلول های دو هسته ای ماهیچه قلبی یا چند هسته ای ماهیچه اسکلتی هم سیتو کینز انجام ندادن درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

مثال نقض هاش کدوماس؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 ولی بازم تستای این بخشو بزنید، شاید طراح از آستینش یه مثال برای این قسمت از متن کتاب بیاره....

سلام.استاد میگن اغلب یاخته های عصبی تقسیم نمیشوند و وارد جی صفر میشوند و برخی تقسیم میشوند و میگن این قید برخی یا تعداد کم رو از روی جمله فصل 4 که میگه: (T3 برای نمو دستگاه عصبی لازم است) برداشت کردن.برام سوال شده که نمو دستگاه عصبی که رشد محسوب نمیشه که یاخته های عصبی بخان تقسیم بشن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله درسته این جمله رو از فصل ۶ یازدهم هم میشه برداشت مرد خود کتاب مستقیما میگه به ندرت تقسیم میشن