مهدیس محمدی
1 ماه پیش
زنبور عسل ماده هم می تونه با میتوز هم با میوز تولید مثل کنه؟؟ چون تو ویدیو فقط به زنبور عسل نر اشاره شده! یک سوال دیگه این که اووسیت ثانویه و اولیه همیشه اون توقف رو در نرحله تقسیم یاخته داره یا ممکنه توقف کنه؟
حکیمه فلاح زاده
2 ماه پیش
دقیقه ۱۵ و۲۵ ثانیه میتونیم یاخته ی ماهیچه اسکلتی رو هم جزو اون دسته بدونیم که تقسیم هسته انجام میدهد ولی تقسیم سیتوکینز انجام نمیده؟
نیلوفر شعبانخانی
4 ماه پیش
سلام از اونجا که فصل هفت یازدهم تغییر اساسی داشته این نکات ترکیبی با فصل هفت که استاد میگن هنوز هم هست؟ از کجا بدونم درستن یا نه
(2)
یگانه احمدی
4 ماه پیش
سلام مگه استاد نگفتن یاخته بعد از جی 2 وارد تقسیم میشه اگه مواد لازم تقسیم فراهم نباشه چطور
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام میتونیم بگیم که در مرحله sکه همانند سازی دنای هسته صورت میگیره فقط دنای خطی است و حلقوی حضور نداره هیچ وقت در مرحله s?
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
بله
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
از خارج این کمربند ایجاد میشه؟
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام این کمربند درون سلول هست که از زیر به غشا چسبیده و اینکه بیرون سلول نیست
(1)
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
از درون
(1)
سحر شیخکانلو میلان
7 ماه پیش
سلام استاد گفته هر یاخته ای که وارد G2 بشه قطعا وارد تقسیم هم میشه آخه تو انتهای G2 نقطه وارسی هست دا اگه مواد لازم فراهم نباشه اجازه عبور نمیده که
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام منظور استاد این هست یاخته ای که از G2 عبور میکنه وارد مرحله تقسیم هسته میشه و اون نقطه وارسی که در G2هست اجازه عبور یاخته رو اگه موارد فراهم نبود رو برای تقسیم (رشتمان )نمیده نه اینکه اجازه نده هسته اش تقسیم نشه
آرتین آل رسول
10 ماه پیش
سلام من یه سوال دارم کروموزم های کروماتینی دو کروماتیدی با کروموزوم های کروماتینی تک کروماتیدی تفاوت در کروماتید های خواهری دارن یعنی یکی کروماتید خواهری داره و اون یکی تک کروماتیدی هست؟؟؟
(1)
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر بله فک کنم درست میگید
آرتین آل رسول
9 ماه پیش
@تارا اجاقلو سلام ممنون
(1)
کیمیا پاکزاد
1 سال پیش
۱- غ ۲- ص ۳- غ ۴-غ
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
پارمیدا رجبی
1 سال پیش
ی سوال داشتم توی کتاب نوشته هر رشته کروماتین از واحد های تکراری ب نام نوکلئوزوم تشکیل شده ما در فشردگی کروموزم ها هم کروماتین داشتیم ک کروموزوم با فشردگی کم کروماتین گفته میشد الان با اون چ فرقی داره و عین هم هستند؟ بی زحمت تایپ کنید ویس باز نمیشه 🙏🙏
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام چیزی که میگی درست نیست کروموزومی ها از نظر میزان فشردگی یا دارای فشردگی کم هست یعنی بدون فشردگی که کروماتین میگن یا دارای فشردگی زیاد یه حالت دیگه هم داریم که خیلی فشرده است یعنی حالت بیشینه فشردگی هستش
فاطمه شرعی زاده
1 سال پیش
سلام سلول های دو هسته ای ماهیچه قلبی یا چند هسته ای ماهیچه اسکلتی هم سیتو کینز انجام ندادن درسته؟
(1)
زهرا جعفری
1 سال پیش
مثال نقض هاش کدوماس؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 ولی بازم تستای این بخشو بزنید، شاید طراح از آستینش یه مثال برای این قسمت از متن کتاب بیاره....
ابوالفضل طالب زاده
1 سال پیش
سلام.استاد میگن اغلب یاخته های عصبی تقسیم نمیشوند و وارد جی صفر میشوند و برخی تقسیم میشوند و میگن این قید برخی یا تعداد کم رو از روی جمله فصل 4 که میگه: (T3 برای نمو دستگاه عصبی لازم است) برداشت کردن.برام سوال شده که نمو دستگاه عصبی که رشد محسوب نمیشه که یاخته های عصبی بخان تقسیم بشن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
محیا طیب نیا
3 ماه پیش
اگه مواد لازم فراهم نباشه وارد مرحله تقسیم نمیشه و انقد توی مرحله G2 میمونه تا مواد لازم فراهم بشه بعدش وارد مرحله تقسیم میشه