یادبگیریم10: چرخه یاخته ای (اینترفاز)

4.9/5
(509 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

فام تن (کروموزوم)

نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها
نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها

`00:54

نوکلئیک اسید ها
نوکلئیک اسید ها

`01:11

رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ + کروموزوم
رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ + کروموزوم

`00:48

نکات تعاریف کروموزوم + مراتب فشردگی کروموزوم های خطی
نکات تعاریف کروموزوم + مراتب فشردگی کروموزوم های خطی

`00:56

تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی
تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی

`01:14

تعیین عدد کروموزومی یاخته و چرخه یاخته ای (اینترفاز)
تعیین عدد کروموزومی یاخته و چرخه یاخته ای (اینترفاز)

`00:25

1 تمرین

چرخه یاخته ای (تقسیم) + تست ها (قسمت اول)
چرخه یاخته ای (تقسیم) + تست ها (قسمت اول)

`01:36

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:04

سوالات دیگران

سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه

سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه

میشه لطفا اینو جواب بدید نمی دونم کدوم درسته

پروتئین از روی رنا ساخته میشه؟؟

از روی mRNA به کمک rRNA & tRNA فرایندشو دوازدهم میخونید و یادگیریش آسونم هست با تدریس استاد

لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

4 ماه پیش

سلام یک سوال داشتم کی کروموزوم های همتا کنار هم قرار میگیرند

ولی تو کتاب نگفته بیشتر نورون ها بلکه به طور کلی گفته یاخته های عصبی از این دست سلول ها هستند

خوب نورون ها همون یک نوع یاخته عصبی هستش

پلاسموسیت از میتوز لنفوسیت شناساگر ایجاد شده و میتوز هم کروموزوم های مضاغف شده رو تقسیم میکنه نه اینکه خواهری هارو مثل میوز از هم جدا کنه پس در پلاسموسیت کروموزم های با دوکروماتید خواهری باید داشته باشیم. ولی جفت کروموزوم همتا نداریم درست نمیگم؟؟؟

دو کروماتیدی که همه ی کروموزوم ها هستن جز اسپرم و تخمک که هاپلوییدن مگه همه یاخته ها دیپلوئید نیستن که بعد از همانندسازی تتراپلویید میشن و در پایان تقسیم دوباره دیپلویید نمیشن؟ چرا استاد میگن امکان نداره دو کروماتیدی پیدا کنین؟؟؟ یعنی لنفوسیت های عمل کننده هم مثل یاخته های جنسی کروموزوم هاشون تک کروماتیدی و بدون پروتیین سانترومریه؟

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

8 ماه پیش

آیا میتونیم بکیم همه مراحل جی دو شبیه به جی یک است

طبق گفته های استاد میتونیم این نتیجه رو بگیریم که هر یاخته ای که غیر از اینتر فاز متوقف بشه این توقف دایمی نیست و موقت هستش

. rara . | آکادمی امروز

. rara .

1 سال پیش

استاد گفتن در بدن زنان دو (نوع) یاخته میرن توی G0 منظور اووگونی و اووسیت اولیه ست؟

محض احتیاط تایم مشخص کنید ببینم استاد کجا این حرف رو زدن 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلول های من در حالت عادی یا در کل تک کروماتیدی هستن؟

سلام وقتتون بخیر . ببخشید اول دوک تشکیل می‌شود بعد پروتیئن هاش

IRAN :) | آکادمی امروز

IRAN :)

1 سال پیش

سلام بله

سلام پس میتونیم بگیم هر یاخته ای که وارد مرحله S میشود DNA سالمی دارد؟ چون اونایی که DNA سالمی ندارن از طریق مرگ برنامه ریزی از بین میره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

آقای رشادی ویستون واضح نیست بی زحمت تایپ کنید

گفتم که وقتی میگیم بعد از جی دو وارد تقسیم هسته میشه،منظورمون حالت نرمال و طبیعی چرخه یاخته ای هست که منطقا مرحله بعد از جی دو در این چرخه،باید تقسیم باشه ولی با این حال اون بخش از جزوه که میگید این جمله رو نوشته(یا اگر احیانا استاد همچین حرفی زدن)، عکس جزوه رو برام بفرستید یا تایم دقیق از روی فیلم مشخص کنید تا ببینم دقیقا منظورشون چی بوده 🌷💙

آخه چطوری با افزایش پروتئین تولید DNAهم زیاد میشه ؟ چه ربطی دارن به هم؟!😅

سلام ببین منطقا برای پروتئین سازی زیاد،باید رونویسی زیادی هم انجام بگیره و حاصل رونویسی،رنا هست پس میتونیم بگیم رنا(نوعی نوکلئیک اسید) زیاد میشه استاد رنا رو گفتن نه دنا 😊🌷🌷

(1)

@سید محمد متین رشادی بلی درسته عذر میخوام اشتباه شد😅 مرسی ممنونم🙏🌱