یادبگیریم10: چرخه یاخته ای (اینترفاز)
4.9/5
(509 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه فاضل کیا
3 هفته پیش
سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه
ستایش نوروزی
1 ماه پیش
سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه
نازنین معراجی نسب
4 ماه پیش
پروتئین از روی رنا ساخته میشه؟؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
2 ماه پیش
از روی mRNA به کمک rRNA & tRNA فرایندشو دوازدهم میخونید و یادگیریش آسونم هست با تدریس استاد
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
ولی تو کتاب نگفته بیشتر نورون ها بلکه به طور کلی گفته یاخته های عصبی از این دست سلول ها هستند
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
خوب نورون ها همون یک نوع یاخته عصبی هستش
حیدر مالداری
4 ماه پیش
پلاسموسیت از میتوز لنفوسیت شناساگر ایجاد شده و میتوز هم کروموزوم های مضاغف شده رو تقسیم میکنه نه اینکه خواهری هارو مثل میوز از هم جدا کنه پس در پلاسموسیت کروموزم های با دوکروماتید خواهری باید داشته باشیم. ولی جفت کروموزوم همتا نداریم درست نمیگم؟؟؟
حیدر مالداری
4 ماه پیش
دو کروماتیدی که همه ی کروموزوم ها هستن جز اسپرم و تخمک که هاپلوییدن مگه همه یاخته ها دیپلوئید نیستن که بعد از همانندسازی تتراپلویید میشن و در پایان تقسیم دوباره دیپلویید نمیشن؟ چرا استاد میگن امکان نداره دو کروماتیدی پیدا کنین؟؟؟ یعنی لنفوسیت های عمل کننده هم مثل یاخته های جنسی کروموزوم هاشون تک کروماتیدی و بدون پروتیین سانترومریه؟
ابوالفضل حسینی
10 ماه پیش
طبق گفته های استاد میتونیم این نتیجه رو بگیریم که هر یاخته ای که غیر از اینتر فاز متوقف بشه این توقف دایمی نیست و موقت هستش
. rara .
1 سال پیش
استاد گفتن در بدن زنان دو (نوع) یاخته میرن توی G0 منظور اووگونی و اووسیت اولیه ست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
محض احتیاط تایم مشخص کنید ببینم استاد کجا این حرف رو زدن 🌷 ریپلای نباشه 🌷
(1)
توحید صفری
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر . ببخشید اول دوک تشکیل میشود بعد پروتیئن هاش
IRAN :)
1 سال پیش
سلام بله
فاطمه صادق پور
1 سال پیش
سلام پس میتونیم بگیم هر یاخته ای که وارد مرحله S میشود DNA سالمی دارد؟ چون اونایی که DNA سالمی ندارن از طریق مرگ برنامه ریزی از بین میره
(1)
پارمیدا رجبی
1 سال پیش
آقای رشادی ویستون واضح نیست بی زحمت تایپ کنید
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
گفتم که وقتی میگیم بعد از جی دو وارد تقسیم هسته میشه،منظورمون حالت نرمال و طبیعی چرخه یاخته ای هست که منطقا مرحله بعد از جی دو در این چرخه،باید تقسیم باشه ولی با این حال اون بخش از جزوه که میگید این جمله رو نوشته(یا اگر احیانا استاد همچین حرفی زدن)، عکس جزوه رو برام بفرستید یا تایم دقیق از روی فیلم مشخص کنید تا ببینم دقیقا منظورشون چی بوده 🌷💙
دینا نوروزی
1 سال پیش
آخه چطوری با افزایش پروتئین تولید DNAهم زیاد میشه ؟ چه ربطی دارن به هم؟!😅
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام ببین منطقا برای پروتئین سازی زیاد،باید رونویسی زیادی هم انجام بگیره و حاصل رونویسی،رنا هست پس میتونیم بگیم رنا(نوعی نوکلئیک اسید) زیاد میشه استاد رنا رو گفتن نه دنا 😊🌷🌷
(1)
دینا نوروزی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بلی درسته عذر میخوام اشتباه شد😅 مرسی ممنونم🙏🌱
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ستایش نوروزی
1 ماه پیش
میشه لطفا اینو جواب بدید نمی دونم کدوم درسته