آرمیتا اسماعیل پور
3 ماه پیش
خب اون ۲۴ نوع ، ۲۳ نوع داره دیگه ، به اضافه یه نوع دیگه . از این نظر درست نمیشه ؟
حیدر مالداری
4 ماه پیش
یکی این سوال رو قشنگ و باحوصله جواب بده خواهشا نوتروفیل و پلاسموسیت هم هم مثل اسپرم و تخمک همواره n=23 هستن و اوناهم وارد s و بقیه مراحل نمیشن نمیشن؟ بقیه پیکری ها به جز گلبول قرمز در G1 به صورت 2n=46 هستن و در G2 میشن 2n=92 ؟؟؟ اووسیت ها در جی یک n=23 هستن و در جی دو ۲n=46 میشن؟؟
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
جواب سوال 2 درواقع وقتی ما 2n=92باشه در مرحله انافاز هستش و در جی 1 هم 2n=46هست
(2)
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
@عرشیا بتیانه درسته که وارد مرحله بعد نمیشه اما مگه فقط یاخته های جنسی n=23 نیست؟ یعنی بنظرم 46 کروموزوم دارن نه 23 تا ؟
.. .
5 ماه پیش
در مورد گزینه ۱ میتونیم بگیم همه پیکری هایی که هسته دارند بالاخره کروموزوم x رو دارن؟
احمدرضا مالک
1 سال پیش
سلام گزینه سه رو میشه گفت در مرحله آنافاز 92 کروموزوم تک کروماتیدی وجود داره؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله اینم میشه ولی استدلال استاد قوی تر و قابل اطمینان تره 🌷
(1)
سعیده سالاری
2 سال پیش
خب صورت سلوال گفته یاخته های پیکری بعد در گزینه 2 چرا سلول جنسی رو که هاپلویید هستند لحاظ می کنید؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام. میدونین که یک انسان مذکر در کل 22 نوع کروموزوم غیرجنسی از شماره 1 تا 22 و کروموزوم X , Y در هر یک از سلول های پیکری هسته دارش داره. پس سر هم شد 24 نوع. این پسر 8 ساله اسپرم تولید نمیکنه که بگیم مثلا اسپرمش فقط یه Y داشته باشه و به همراه 22 نوع کروموزوم غیر جنسی بشه 23 تا . پس این مورد غلط میشه
نرگس مهدوی
2 سال پیش
استاد خواستن توصیح بدن که این گزینه در مورد یاخته جنسی اگر باشه درسته و میشه چنین چیزی گفت اما پسر ۸ ساله ک یاخته نمیسازه و اصلا سوال در مورد یاخته پیکری هست صرفا توضیحات بیشتری دادن در این مورد
(1)
نسا سیف
2 سال پیش
ممکنه این سوال رو مجدد توضیح بدین
Sarina Rashid pasveh
2 سال پیش
من فارسیم زیاد خوب نیست امید وارم متوجه شده باشی اگه هم نشدی بگو دوباره توضیح میدم 😆😂💕
(3)
نسا سیف
2 سال پیش
@Sarina Rashid pasveh خیلی ممنون اتفاقا خیلی خوب توضیح دادین🙏🏻
Sarina Rashid pasveh
2 سال پیش
@نسا سیف 💞🤍
هانیه مظاهری
2 سال پیش
گزينه يك چرا نميشد؟ ما ياخته پيكري بدون x نميتونيم ببينيم
نیما مرادی
2 سال پیش
میتونیم ،(در یاخته های بدون هسته)
ق ق
3 سال پیش
سلام گزینه 2 رو میشه توضیح بدید؟
(1)
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. میدونین که یک انسان مذکر در کل 22 نوع کروموزوم غیرجنسی از شماره 1 تا 22 و کروموزوم X , Y در هر یک از سلول های پیکری هسته دارش داره. پس سر هم شد 24 نوع. این پسر 8 ساله اسپرم تولید نمیکنه که بگیم مثلا اسپرمش فقط یه Y داشته باشه و به همراه 22 نوع کروموزوم غیر جنسی بشه 23 تا . پس این مورد غلط میشه
نرگس مهدوی
3 سال پیش
هرچند اسپرم یاخته جنسیه نه پیکری
امیرحسین صادقی
3 سال پیش
سلام مگه یاخته های پیکری شامل یاخته های جنسی هم میشه
نرگس مهدوی
3 سال پیش
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
جواب سوال اولت درسته نوتروفیل و پلاسموسیت هم مثل اسپرم و تخمک n=23هست و وارد مرحله بعد نمیشن
(2)