Taha Rashidi
3 ماه پیش
درود قسمت اول گزینه د و ارتباطش با ادامه جمله رو میشه توضیح بدین (تعداد مول بیشتری از استیک اسید تفکیک شده .....) دلیل غلط بودن جمله رو میدونم، چون K ثابته ولی منظور قسمت اول جمله و ربطش به ادامه جمله رو متوجه نشدم
پریناز نصیری
4 ماه پیش
آخه اینجا NaOH جامد هست!!!
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
چه ربطی داره سدیم هیدروکسید چون بازی مقدار H محیط رو کم میکنه
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
سلام چرا هیدروژن و نیتروژن در دمای اتاق هم جرقه و هم کاتالیز گر هم استفاده کنیم واکنش نمیدهند؟
فاطمه اکبری
4 ماه پیش
سلام انرژی فعالسازی خیلی زیادی داره و عملا با جرقه و کاتالیزگر تامین نمیشه.در این شرایط باید فشار رو هم افزایش بدیم
محمدجواد ظهیری اصل
10 ماه پیش
سلام ببخشید تست محتسباتی ثابت تعدل ماله چند ساله اخیر رچ چرا حل نمیکنن استاد
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام این مورد رو از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷
BTMN
1 سال پیش
خب اگه امونیوم یا یون هیدروکسید توی واکنش دهنده بریزم واکنش دهنده ها زیاد میشن پس تعادل در جهت رفت انجام میشه اینا نمیشن؟؟ الان استاد برای فرآورده ها در نظر گرفتن فقط
امیرحسین کاظمان
3 ماه پیش
سلام چون در مورد واکنش دهنده در گزینه ها نبود
Amir Hossein J
3 ماه پیش
درود. موضوع اینکه شما باید غلظت موادی رو تغییر بدی که از قبل تو واکنش دهنده باشند. ما در واکنش دهنده آمونیوم و هیدروکسید خالص نداریم
ساناز عسگری
1 سال پیش
چرا اینجا میگن به فرآورده دست نزدیم مگه نه اینکه واکنش برگشت رو داریم انجام میدیم پس SO3 کاهش میابد.میشه منظور استاد از دست نزدن به فرآورده رو توضیح بدین تو این مثال۲۰:۲۲
ریحانه اجیلی
1 سال پیش
الان اینجا مگه ان 2 افزایش نیافته پس چرا هیدروژن توی تعادل 2 کاهش یافته ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خب برای اینکه اثر افزایش N2 تا حدودی خنثی بشه،واکنش باید بسمت راست پیشرفت کنه مقداری و خب برای پیشرفت واکنش به راست،منطقا مقداری گاز هیدروژن هم مصرف میشه و انگار مقدار هیدروژن کم میشه (انگار برای برقراری تعادل جدید،H2 داره خودش رو فدا میکنه )
متین RST
1 سال پیش
نفهمیدم چطوری غلظت ماده ها روی ثابت تعادل تاثیر نداره مگه توی خود فرمول ثابت تعادل صورت و مخرج غلظت ماده ها نیستش؟؟؟؟
فاطمه بهدانی
1 سال پیش
برای اینکه ما بتونیم رابطه بین غلظت واکنش دهنده ها و فرآورده ها رو در یک تعادل بگیم از K استفاده میکنیم. در این جا برای اصل لوشاتلیه ما ثابت تعادل های معینی داریم که در یک دمای معین قرار دارند به همین منظور میدونیم که ثابت تعادلش تغییر نمیکنه چون تغییرات دما حجم گاز ها رو تغییر میده و در اثر تغییر حجم غلظتشون هم تغییر میکنه ثابت تعادل زمانی تغییر می کند که غلظت واکنش دهنده ها و فرآورده ها در خلاف جهت هم تغییر کنند که این اتفاق هم زمانی میوفته که دما تغییر کنه امیدوارم درست توضیح داده باشم
ستاره شکوری
1 سال پیش
سلام دقیقه ۲۲:۲۶ بخشی که استاد درباره SO2 صحبت میکنن رو میشه توضیح بدید؟
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
سلام ببین خیلی راحت تر از روی فلش میتونیم تشخیص بدیم فلش ما رو بso3پس قطعا افزایش پیدا میکنه و so2 کاهش پیدا میکنه بعد که خود جمله هم گفته که به تعادل اضافه میکنیم که ینی so3 افزایش و so2 کاهش
ساراینا صفری
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه بگید چطور عدد اکسایش هیدروژن رو در واکنش هابر حساب میکنیم
فاطمه بهدانی
1 سال پیش
سلام فکر میکنم بتونیم عدد اکسایشش رو با استفاده از ساختار الکترون نقطه ای بدست بیاریم من برای محاسبه اش از این روش استفاده کردم
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
در باره ی مورد ج میشه قطعی اظهار نظر کرد ؟ چون درسته که واکنش درجهت رفت انجام میشه و یون -RCO2 افزایش پیدا میکنه ولی از اون طرف هم اثر کاهش یون +H هم باقی میمونه دیگه درسته؟
یاسر پورجوزل
2 سال پیش
سلام ببخشید من اخرین تمیرین اون درجه یونش رو نفهمیدم
مهدی مکبر
2 سال پیش
سلام وقت بخیر من فرق تعدادو با غلظت متوجه نشدم تعداد زیاد شه مگه غلظتم زیاد نمیشه ؟
مهدی مکبر
2 سال پیش
اها جلوتر متوجه شدم چون جامده تاثیر نداره اما اگه گاز بود تعداد زیادشه ؛غلظتم زیاد میشه دیگه درسته ؟
K .Sh
2 سال پیش
@مهدی مکبر اگر حجم ثابت باشه بله اگه تعداد رو افزایش بدیم غلظت هم زیاد میشه
K .Sh
2 سال پیش
@مهدی مکبر خواهش میکنم
آموزش ویدیویی آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز
Amir Hossein J
3 ماه پیش
سلام شب خوش. منظورش اینکه چون واکنش درجهت رفت انجام میشه پس با تفکیک استیک اسید غلظتش کمتر میشه و بر غلظت فرآورده اضافه میشه که تو فکر کنی پس k داره زیاد میشه درصورتی که ثابت میمونه. البته ناگفته نماند که کلمه تفکیک برای استیک اسید خیلی درست نیست و باید از لفظ یونیده شدن استفاده بشه چون تفکیک مخصوص ترکیب های یونی مثل NaCl هست. البته این علت اصلی غلط بودن جمله نیست!