= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Taha Rashidi
3 ماه پیش
درود قسمت اول گزینه د و ارتباطش با ادامه جمله رو میشه توضیح بدین (تعداد مول بیشتری از استیک اسید تفکیک شده .....) دلیل غلط بودن جمله رو میدونم، چون K ثابته ولی منظور قسمت اول جمله و ربطش به ادامه جمله رو متوجه نشدم
پریناز نصیری
4 ماه پیش
آخه اینجا NaOH جامد هست!!!
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
چه ربطی داره سدیم هیدروکسید چون بازی مقدار H محیط رو کم میکنه
(1)
ساناز عسگری
1 سال پیش
چرا اینجا میگن به فرآورده دست نزدیم مگه نه اینکه واکنش برگشت رو داریم انجام میدیم پس SO3 کاهش میابد.میشه منظور استاد از دست نزدن به فرآورده رو توضیح بدین تو این مثال۲۰:۲۲
ریحانه اجیلی
1 سال پیش
الان اینجا مگه ان 2 افزایش نیافته پس چرا هیدروژن توی تعادل 2 کاهش یافته ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خب برای اینکه اثر افزایش N2 تا حدودی خنثی بشه،واکنش باید بسمت راست پیشرفت کنه مقداری و خب برای پیشرفت واکنش به راست،منطقا مقداری گاز هیدروژن هم مصرف میشه و انگار مقدار هیدروژن کم میشه (انگار برای برقراری تعادل جدید،H2 داره خودش رو فدا میکنه )
متین RST
1 سال پیش
نفهمیدم چطوری غلظت ماده ها روی ثابت تعادل تاثیر نداره مگه توی خود فرمول ثابت تعادل صورت و مخرج غلظت ماده ها نیستش؟؟؟؟
فاطمه بهدانی
1 سال پیش
برای اینکه ما بتونیم رابطه بین غلظت واکنش دهنده ها و فرآورده ها رو در یک تعادل بگیم از K استفاده میکنیم. در این جا برای اصل لوشاتلیه ما ثابت تعادل های معینی داریم که در یک دمای معین قرار دارند به همین منظور میدونیم که ثابت تعادلش تغییر نمیکنه چون تغییرات دما حجم گاز ها رو تغییر میده و در اثر تغییر حجم غلظتشون هم تغییر میکنه ثابت تعادل زمانی تغییر می کند که غلظت واکنش دهنده ها و فرآورده ها در خلاف جهت هم تغییر کنند که این اتفاق هم زمانی میوفته که دما تغییر کنه امیدوارم درست توضیح داده باشم
ستاره شکوری
1 سال پیش
سلام دقیقه ۲۲:۲۶ بخشی که استاد درباره SO2 صحبت میکنن رو میشه توضیح بدید؟
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
سلام ببین خیلی راحت تر از روی فلش میتونیم تشخیص بدیم فلش ما رو بso3پس قطعا افزایش پیدا میکنه و so2 کاهش پیدا میکنه بعد که خود جمله هم گفته که به تعادل اضافه میکنیم که ینی so3 افزایش و so2 کاهش
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
در باره ی مورد ج میشه قطعی اظهار نظر کرد ؟ چون درسته که واکنش درجهت رفت انجام میشه و یون -RCO2 افزایش پیدا میکنه ولی از اون طرف هم اثر کاهش یون +H هم باقی میمونه دیگه درسته؟
(1)
مهدی مکبر
2 سال پیش
سلام وقت بخیر من فرق تعدادو با غلظت متوجه نشدم تعداد زیاد شه مگه غلظتم زیاد نمیشه ؟
مهدی مکبر
2 سال پیش
اها جلوتر متوجه شدم چون جامده تاثیر نداره اما اگه گاز بود تعداد زیادشه ؛غلظتم زیاد میشه دیگه درسته ؟
K .Sh
2 سال پیش
@مهدی مکبر اگر حجم ثابت باشه بله اگه تعداد رو افزایش بدیم غلظت هم زیاد میشه
(1)
K .Sh
2 سال پیش
@مهدی مکبر خواهش میکنم
امیرحسین رحیمی
2 سال پیش
سلام چرا مورد ج افزایش می یابد
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
سلام🌱 درجه یونش بود یونیده ها ب کل مخرج ک ثابته هیچ وقتی واکنش در جهت رفت میره اسید بیشتر یونیده میشه (یون مثبت و منفیش جدا میشن) پس صورت کسر (یونیده ها) بزرگتر میشه درنتیجه درجه یونش افزایش پیدا میکنه
(1)
تینا شرفی
2 سال پیش
ببخشید من متوجه نشدم چجوری گزینه ب شد تغییری نمیکند
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
بر طبق متن کتاب،ثابت تعادل،تنها در صورتی تغییر میکنه که دما تغییر کنه
نازنین راستگو
2 سال پیش
سلام ببخشید من این مورد رو متوجه نمیشم میشه بهم توضیح بدید مورد ب
زینب مقدم
2 سال پیش
Amir Hossein J
3 ماه پیش
سلام شب خوش. منظورش اینکه چون واکنش درجهت رفت انجام میشه پس با تفکیک استیک اسید غلظتش کمتر میشه و بر غلظت فرآورده اضافه میشه که تو فکر کنی پس k داره زیاد میشه درصورتی که ثابت میمونه. البته ناگفته نماند که کلمه تفکیک برای استیک اسید خیلی درست نیست و باید از لفظ یونیده شدن استفاده بشه چون تفکیک مخصوص ترکیب های یونی مثل NaCl هست. البته این علت اصلی غلط بودن جمله نیست!
(1)