= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
رضا منجم
3 هفته پیش
در این قسمت از ویدیو استاد میگن که در لحظه تغییر سرعت رفت کم و سرعت برگشت هم کم میشه که تا اینجا رو قبول دارم ولی بعدش میگن اما در جهت برگشت کمتر کم میشود! مگه نباید بگیم در جهت برگشت بیشتر کم میشود ؟ اخه جهت واکنش کلی به سمت برگشت هست یه توضیحی بدین لطفا
فرشته پرتوی
1 ماه پیش
در گزینه دو چطوری میشه ثابت تعادل رو حساب کرد چون واکنش دهند جامد باید در نظر نگیریم این طوری که چیزی نمی مونه تو مخرج ؟
سام اله وردی
1 ماه پیش
استاد میگن در واکنش های تعادلی برای تشخیص گرماگیر یا گرماده بودن q را سمت تعداد مول گازی کمتر قرار میدیم خب اگر تعداد مول گاز ها دو طرف برابر بود چی؟
فاطمه داودآبادی
3 ماه پیش
چرا استاد وقتی q رو مینویسن کنارش + هم میزارن؟
صبا نوروزپور
1 ماه پیش
منظورشون اینه که گرما به واکنش دهنده ها داده میشه
پریناز نصیری
4 ماه پیش
سرعت رفت و برگشت رو میشه برای واکنش گرماده وقتی q افزایش و یا کاهش می یابد رو توضیح بدید؟
پریناز نصیری
4 ماه پیش
بهتره تشخیص فشار رو با تعداد ذره در نظر بگیریم؟
جواد صادقیان
4 ماه پیش
مهندی اگر میخوای اونطوری در نظر بگیری حجم رو باید با تعداد ذره در نظر بگیری چون رابطه مستقیم هم دارن
ملیکا صالحانی
1 سال پیش
سلام چرا فشار کاهش مییابد ؟مگه نگفتیم فشار کاهش پیدا کنه حجم افزایش پیدا میکنه و به سمت مول گازی بیشتر میره این که داره به سمت مول گازی کمتر میره؟؟
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام حجم زیاد شه به سمت مول گازی کمتر میره که این افزایش حجم رو جبران کنه
آیدا زحمت کش
1 سال پیش
سلام مگه قرارنشد هرسمت ک تعداد مول گازی کمتره دما رو بزاریم پس چرا اینجا وقتی دمارو میزاریم واکنش ک گرماده میشه ولی تو گوگل و کتاب کمک درسی نوشته گرماگیر
علیرضا خانی
1 سال پیش
سلام این عبارت(گازی زودتر مایع میشود که نقطه جوش بالاتری دارد) میخواستم بدونم که فقط برای مواقعی هست که دما را کم میکنیم؟ یا وقتی هم که دما را زیاد میکنیم،هم جوابه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله برای مواقعیه که دما رو کم میکنیم
آموزش ویدیویی اثر دما شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷