حسین سلمانی
3 ماه پیش
سلام کسی میدونه سبزینه ها و کاروتنوئید ها در کدام دسته از مولکول های زیستی قرار میگیرند (نوکلئوتید ها ، پروتئین ها و...)
ZAHRA EZAZI
3 ماه پیش
لطفا هر کی میدونه به این سوالم جواب بده دارم دیوونه میشم): خیلی سبز توی پاسخنامه سوال 180 نوشته که اوگلنا نوعی آغازی است و آغازیان یوکاریت هستند بعد توی پاسخنامه سوال 181 نوشته که اوگلنا از اغازیان تک یاخته ای فتوسنتز کننده است الان کدومش درسته😭😭😭
حسین جلیل زاده
3 ماه پیش
سلام هردو توضیح درسته
پرنیا نادری
3 ماه پیش
درسته چون برخی یوکاریوت ها تک یاخته ای ان مثل اوگلنا
ZAHRA EZAZI
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی الان اوگلنا یوکاریوته یا پروکاریوت؟ اگه یوکاریوته پس چرا نوشته تک یاخته ای؟
آیلا مرادی
3 ماه پیش
@ZAHRA EZAZI اوگلنا یک آغازی(یوکاریوت) تک یاختهست، با اینکه تک یاختهست ولی چند تا کلروپلاست و میتوکندری و اندام های دیگه داره، یا مثلا هستهای داره که دارای DNA خطیه، در نتیجه ما یوکاریوت هایی هم داریم که تک یاختهاین و این کاملا درسته
سید ابوالفضل حسینی
1 سال پیش
در رابطه با این شکل همین نکاتی رو که گفتن بدونیم کافیه ؟؟؟؟ لازم نیست طیف رنگ و تولید اکسیژن اسپیروژیر رو برسی کنیم ؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام این رو هم بدونین که د اطراف چه طیفی تجمع بیشتر هست
BTMN
1 سال پیش
میشه فرق تاژک و مژک رو بگین ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تاژک بلندتره و معمولا توی حرکت کردن به جاندار کمک میکنه مژک کوتاه تر و پر تعداد تره و وظایف گوناگونی داره(مثل کمک به جاندار برای هدایت مواد غذایی از محیط به سمت حفره دهانی (در پارامسی) یا مخاط مژکدار در انسان که ماده مخاطی رو جابجا میکنه و ....)
(1)
مرضیه هوشمند
1 سال پیش
تاژک وسیله حرکتی است اما مژک زنش ایجادمیکند و
مبینا عباسی
1 سال پیش
سلام تمام آغازیان فتوسنتز می کنند؟چون تو جزوه نوشته شده همگی کلرو پلاست دارند؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام همشون فتوسنتز نمیکنن دسته از اونها فتوسنتز کننده هستن
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
تو جزوه نوشته همه آغازیان فتوسنتز کننده کلروپلاست دارند✓
فاطمه حسن زاده
1 سال پیش
سلام وقت بخیر راستش دبیر ما یه چیز متفاوت با این قسمت جزوه و حرف استاد میزد ، میگفت که اون خط ها زوائد هسته نیست و ما نباید فکر کنیم که هر یاخته یک هسته ی ستاره ای شکل داره مثلا ... درواقع اونا مربوط به سیتوپلاسم میشه و بخش های مختلف که کنار هم قرار گرفتن باعث شده حاشیه شون شبیه به زوائد هسته به نظر برسه ( امیدوارم منظورم رو رسونده باشم) . این موضوع کاملا با این قسمت جزوه تناقض داره. الان کدومش درست تره برای کنکور ؟ لطفا با ذکر یک دلیل موثق کنکوری بگید 🙏🙏
(1)
Z.Zruqv .Ln
2 سال پیش
پس واسه همین بود که پلانگتون دنبال همبرگر خرچنگ بود😂🖐
(5)
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
چی بگم😅
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
زدی تو خال زبل 😂😂
(1)
زهرا عتبی
2 سال پیش
میشه گفت منبع الکترون تولیدکنندگان فقط مواد معدنیه؟
Negin Heydari
2 سال پیش
اره دیکه الکترون کلا از هیدروژن ترکیب های معدنی میاد نخوندیم ماده الی که از هیدروژنش الکترون تامین بشه به نظرم اره میشه گفت
مبین قاسمی
2 سال پیش
سلام توضیحات استاد راجب اسپیروژیر کامل نیست صفحه 81 کتاب درسی فعالیتی راجب اسپیروژیر اورده که استاد اونو توضیح نداده
سید ابوالفضل حسینی
2 سال پیش
سلام تمام نکات فعالیت رو طی یادگیرم 4 مبحث یک گفتن و اینجا هام کامل کردند چیزی دیگع ای نداره
(1)
مبین قاسمی
2 سال پیش
@سید ابوالفضل حسینی اون فعالیت 2 تا پرسش داره دقیقا استاد تو کدوم فیلم پاسخشونو داده؟؟
سید ابوالفضل حسینی
2 سال پیش
@مبین قاسمی پاسخ سوال ب رو در صفحه 243 گفتن پاسخ سوال الف هم میشه هرجا فتوسنتز بیشتر باکتری ها اونجا تجمع پیدا میکند که شاره داره به طول موجی که بیشترین فتوسنتز انجام میشه
پارسا پورفاضلی
1 سال پیش
@سید ابوالفضل حسینی سلام داداش کلاس چندمی چطور این فیلمو 10 ماه پیش دیدی
سید ابوالفضل حسینی
1 سال پیش
@پارسا پورفاضلی دیدم دیگه چطور نداره که !!!
امیرمحمد جعفری
1 سال پیش
@پارسا پورفاضلی مشتی حتما دوازدهم بوده دیگه
K .Sh
2 سال پیش
هر یاخته ی اسپیروژیر یدونه کلروپلاست داره یا چند تا؟؟
نیما مرادی
2 سال پیش
یه دونه هست کشیده شده به شکل نواری
نیما مرادی
2 سال پیش
میتونم چندتا سوال درسی ازتون بپرسم
K .Sh
2 سال پیش
@نیما مرادی بله حتما
(1)
نیما مرادی
2 سال پیش
@K .Sh اینجا سخته اگه میشه داخل یه پیام رسانی چیزی مزاحمتون بشم
K .Sh
2 سال پیش
@نیما مرادی میتونین آیدی تلگرام بدین
نیما مرادی
2 سال پیش
@K .Sh @Nimamoradi1
مبین قاسمی
2 سال پیش
@نیما مرادی فکر نمیکنم پاسخت درست باشه اسپیروژیر پر یاخته ایه و هر یاختش یک کلروپلاست داره
نیما مرادی
2 سال پیش
@مبین قاسمی حاجی اگه یکم دقت کنی اون خانم نوشته هر یاخته اسپیروژیر. من منظورم هر یاخته بود
(1)
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
سلام اگه کلروپلاست ها از بین برن دیگه هسته هم پروتیین هایی که برای کلروپلاست میساخت رو نمیسازه یا میسازه ولی خب کلروپلاست نیست استفاده نمیشه!؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. نمیسازه که انرژی هدر نده.
(2)
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
سلام در جای دیگه ای در کتاب دهم یا یازدهم از اوگلنا اسم برده شده؟
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
میشه بگید کجای کتاب ممنون
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. من صرفا کتاب دوازدهم رو مد نظر دارم. اگر کسی از بچه ها جای دیگه ای به چشمش خورده کامنت کنه.
(1)
محمد امین رحیم لو
2 سال پیش
تا جایی که یادمه نه فقط تو صفحه نود دوازدهم ازش اسم برده شده
امیر ارسلان حیدری
3 سال پیش
اوگلنا دنا خطی و حلقوی داره یا فقط خطی !؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
هر دو.
(1)
محمد حسین نعمتی
3 سال پیش
(اوگلنا پس از هر بار از دست دادن کلروپلاست علاوه بر تامین مواد مغذی خود از این راه ، بتواند طی فرایندی به نام <<کلپتوپلاستیدی>> کلروپلاست های دیگری بدست آورد(با نگه داشتن کلروپلاست های شکار خود).هدف از این کار، این است که اگر دوباره اوگلنا در معرض نور قرار گرفت، بتواند مجددا فتوسنتز کند و دوباره تبدیل به یک فوتواتوتروف شود.) متن ویکی پدیا درباره اوگلنا......
(2)
پارمیدا عزیزی مروت
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر, از اونجایی که تا الان خیلیی چیزا توی کتاب درسی بوده که با علم جهان تناقض داشته و کتاب بصورت غیرعلمی یکسری موارد رو گفته, بنظرم شما همون صحبت استاد رو در نظر بگیرین که گفتن بصورت برگشت ناپذیر کلروپلاست خودشون رو از دست میدن و از تولید کننده تبدیل به مصرف کننده میشن.
محمد حسین نعمتی
3 سال پیش
@پارمیدا عزیزی مروت بله درست ولی اونی که استاد گفتن هم تو کتاب نیست پس بهتر نیست علمیش رو یاد داشته باشیم؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
پرنیا نادری
3 ماه پیش
شامل همشونه
(1)