بخش دوم

4.9/5
(138 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشد و نمو جنین

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`02:59

وقایع پیش از لقاح و حین لقاح
وقایع پیش از لقاح و حین لقاح

`01:15

وقایع پس از لقاح و پس از جایگزینی
وقایع پس از لقاح و پس از جایگزینی

`01:16

1 تمرین

کنترل ورود و خروج مواد در جفت
کنترل ورود و خروج مواد در جفت

`00:47

1 تمرین

تشکیل بیش از یک جنین، رشد جنین و سونوگرافی
تشکیل بیش از یک جنین، رشد جنین و سونوگرافی

`01:03

2 تمرین

تولد و زایمان
تولد و زایمان

`00:31

تست ها
تست ها

`01:01

سوالات دیگران

سلام.توی شکلی که استاد کشیدن مگه اون لایه سبز لایه ژله ای نبود؟؟؟پس چرا گفتن پوشش لقاحیه؟!!😭😭

هم زمان با ادغام غشای اسپرم و تخمک لایه ی زله ای شفاف ساختارش تغییر میکنه و به پوشش لقاحی ای تبدیل میشه که دیگه به هیچ اسپرمی اجازه ی ورود نمیده

سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ورود هسته اسپرم و تشکیل پوشش لقاحی طبق متن کتاب چاپ 1404 فک نکنم همزمان باشه مگه نه؟ چون کتاب گفته در ضمن ادغام غشاها پوشش لقاحی صورت میگرد و پس از ادغام غشاه ها هسته وارد میشود

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ، الان گامت ماده یعنی زمانی که اووسیت ثانویه میوز ۲ را تکمیل می‌کند وکروموزوم هایش تک کروماتیدی میشوند درسته ؟؟ وزمانی که هسته اسپرم و تخمک ادغام شوند به آن سلول ،سلول تخم یا زیگوت می‌گوییم اوکیه؟؟

بله دقیقا همینطوره

الان اینجا هسته ی اولین جسم قطبی تکلیفش چیه؟

بعد از سیتوکینز اون جدا میشه می‌ره یاخته ی (اولین جسم قطبی ) با هسته اش جدا میشه میره

با مقداری تقسیم سیتوپلاسم جدا می شود

پس اولین جسم قطبی چی میشه؟

اون اولین جسم قطبیه استاد اشتباهی گفت دومین

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

(1)

z z | آکادمی امروز

z z

2 ماه پیش

حین لقاح و شروع لقاح یکیه ؟؟ یا اینکه حین لقاح میشه اتفاقاتی که در طول لقاح میوفته ومیشه بعد شروع لقاح

سرنوشت جسم های قطبی چی میشه ؟

در همون جا میمونن دیگ طبق شکل

(2)

@عرشیا بتیانه نه مثل اینکه استاد در گفتار بعدی که بعد این سوال پرسیدم دیدم گفتن از بین میره

این قسمت واقعا خیلی خیلی خلاقانه درس داده شد وبی نظیر بود🌹

(2)

هستی صدقی | آکادمی امروز

هستی صدقی

3 ماه پیش

چرا توی شکل کتاب،اولین جسم قطبی سیتوکینز انجام نداده؟ مگه نباید اصولا جدا شده باشه؟ توی گفتار دوم کتاب گفته که یاخته های فولیکولی برای تغذیه ی اووسیت ثانیه هست این شکلی اولین جسم قطبی هم داخل همین پوشش احاطه کننده ی تخمکه.

تعداد کروموزوم اووسیت ثانویه مگر دولاد نیست

اووسیت اولیه 2n و اووسیت ثانویهn

پس تخمک لقاح یافته عمرش چندثانیه بیشتر نیست. به محض پایان میوز ایجاد میشه و به محض ادغام با اسپرم تبدیل به تخم میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اووسیت ثانویه هم همون تخمکه

(1)

سلام این قسمتی که استاد میگن ورود هسته اسپرم به اووسیت همزمان با تشکیل جدار لقاحی هست رو من متوجه نمیشم چون توی کتاب نوشته ضمن ادغام. غشا اسپرم و اووسیت جدار لقاحی تشکیل میشه و باز یه قسمتی هم توی کتاب نوشته پس از ادغام غشا ها هسته اسپرم وارد اووسی میشه یعنی همزمان نیستن دیگه

فکر کنم کاملا همزمان نیستن بلکه درست بلافاصله بعد از اینکه هسته اسپرم وارد اووسیت شد سریعا جدار لقاحی شکل میگیره (همزمان نیست بلافاصله بعد از وروده همونجور که خودت گفتی توی کتاب هست . ضمن اذغام)

این تمایز اولیه و نهایی در کجای کتاب است؟؟ اصلا برای ۱۴۰۵ هستش یا نه؟؟ ممکنه برای ۱۴۰۶ باشه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی ممکن این نکته برای 1406 باشه؟؟؟

یه سوال دیگه ام داشتم اینکه آیا اینجا میتونیم بگیم بعد از سیتوکینز 5 تا هسته در فضای درونی جدار لقاحی دیده میشه؟چون اووسیت ثانویه اگه میوز2 رو تکمیل کنه دو تا سلول ایجاد میکنه . تخمک لقاح یافته و دوین جسم قطبی. از اون طرف هم که اولین جسم قطبی هم میوز انجام میده و دوتا سلول دومین جسم قطبی رو ایجاد میکنه تا اینجا شد 4 تا هسته و یه هسته ام که برای اسپرمه درکل میشه 5 تا هسته. درسته؟