آنیا ابراهیمی محتشم
5 روز پیش
سلام.توی شکلی که استاد کشیدن مگه اون لایه سبز لایه ژله ای نبود؟؟؟پس چرا گفتن پوشش لقاحیه؟!!😭😭
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
الهه کریمی
1 هفته پیش
ورود هسته اسپرم و تشکیل پوشش لقاحی طبق متن کتاب چاپ 1404 فک نکنم همزمان باشه مگه نه؟ چون کتاب گفته در ضمن ادغام غشاها پوشش لقاحی صورت میگرد و پس از ادغام غشاه ها هسته وارد میشود
𝓐𝓶𝓲𝓻𝓲🌱 .
1 ماه پیش
سلام ، الان گامت ماده یعنی زمانی که اووسیت ثانویه میوز ۲ را تکمیل میکند وکروموزوم هایش تک کروماتیدی میشوند درسته ؟؟ وزمانی که هسته اسپرم و تخمک ادغام شوند به آن سلول ،سلول تخم یا زیگوت میگوییم اوکیه؟؟
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
بله دقیقا همینطوره
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
الان اینجا هسته ی اولین جسم قطبی تکلیفش چیه؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
بعد از سیتوکینز اون جدا میشه میره یاخته ی (اولین جسم قطبی ) با هسته اش جدا میشه میره
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
با مقداری تقسیم سیتوپلاسم جدا می شود
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
پس اولین جسم قطبی چی میشه؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اون اولین جسم قطبیه استاد اشتباهی گفت دومین
z z
2 ماه پیش
حین لقاح و شروع لقاح یکیه ؟؟ یا اینکه حین لقاح میشه اتفاقاتی که در طول لقاح میوفته ومیشه بعد شروع لقاح
فاطمه غفاری
2 ماه پیش
سرنوشت جسم های قطبی چی میشه ؟
عرشیا بتیانه
2 ماه پیش
در همون جا میمونن دیگ طبق شکل
(2)
فاطمه غفاری
2 ماه پیش
@عرشیا بتیانه نه مثل اینکه استاد در گفتار بعدی که بعد این سوال پرسیدم دیدم گفتن از بین میره
محمد یاسین لطفی
3 ماه پیش
این قسمت واقعا خیلی خیلی خلاقانه درس داده شد وبی نظیر بود🌹
(2)
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
🌷
هستی صدقی
3 ماه پیش
چرا توی شکل کتاب،اولین جسم قطبی سیتوکینز انجام نداده؟ مگه نباید اصولا جدا شده باشه؟ توی گفتار دوم کتاب گفته که یاخته های فولیکولی برای تغذیه ی اووسیت ثانیه هست این شکلی اولین جسم قطبی هم داخل همین پوشش احاطه کننده ی تخمکه.
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
تعداد کروموزوم اووسیت ثانویه مگر دولاد نیست
شنیا اله مرادی
4 ماه پیش
اووسیت اولیه 2n و اووسیت ثانویهn
حیدر مالداری
4 ماه پیش
پس تخمک لقاح یافته عمرش چندثانیه بیشتر نیست. به محض پایان میوز ایجاد میشه و به محض ادغام با اسپرم تبدیل به تخم میشه
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اووسیت ثانویه هم همون تخمکه
(1)
فاطمه نباتی
7 ماه پیش
سلام این قسمتی که استاد میگن ورود هسته اسپرم به اووسیت همزمان با تشکیل جدار لقاحی هست رو من متوجه نمیشم چون توی کتاب نوشته ضمن ادغام. غشا اسپرم و اووسیت جدار لقاحی تشکیل میشه و باز یه قسمتی هم توی کتاب نوشته پس از ادغام غشا ها هسته اسپرم وارد اووسی میشه یعنی همزمان نیستن دیگه
بشری احمدزاده
2 ماه پیش
فکر کنم کاملا همزمان نیستن بلکه درست بلافاصله بعد از اینکه هسته اسپرم وارد اووسیت شد سریعا جدار لقاحی شکل میگیره (همزمان نیست بلافاصله بعد از وروده همونجور که خودت گفتی توی کتاب هست . ضمن اذغام)
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
این تمایز اولیه و نهایی در کجای کتاب است؟؟ اصلا برای ۱۴۰۵ هستش یا نه؟؟ ممکنه برای ۱۴۰۶ باشه؟؟
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممکن این نکته برای 1406 باشه؟؟؟
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
@ابوالفضل کوه پیکر صددرصد
Maedeh karami
9 ماه پیش
ستایش نوروزی
4 روز پیش
هم زمان با ادغام غشای اسپرم و تخمک لایه ی زله ای شفاف ساختارش تغییر میکنه و به پوشش لقاحی ای تبدیل میشه که دیگه به هیچ اسپرمی اجازه ی ورود نمیده