مریم علوی
2 هفته پیش
مگه کنار یاخته تخم جسم قطبی هم حضور نداره؟پس چرا میگه یاخته تخم بطور کامل با پوشش لقاحی در ارتباطه؟ خب اون قسمت که با جسم قطبی در ارتباطه با تخم ارتباط نداره که
رقیه اسلامی
2 هفته پیش
چرا هر کدوم از اون یاخته ها تو مرحله دو یاخته ایی ۴۶ تا کروموزوم داره؟؟ مگه هسته اسپرم و هسته تخمک هر کدوم ۲۳ تا کروموزوم تک کروماتیدی نداشتن ؟! پس چجوری این یاخته هر کدوم ۴۶ تا کروموزوم دارن؟؟؟؟!!!!!
مریم علوی
2 هفته پیش
خب ادغام شدن دیگه
رقیه اسلامی
1 هفته پیش
@مریم علوی خب اگه ادغام بشن میشه یدونه ۴۶ ولی اینجا دوتا ۴۶ سوالم اینکه چجوری از دوتا ۲۳ دوتا ۴۶ دراومده؟؟
رقیه اسلامی
2 هفته پیش
مگه اون مایع اسمش بلاستوسیست نیست پس چرا استاد میگه اون مایع از یاخته های بالاستوسیست ترشح میشه ؟؟؟؟؟
مریم علوی
2 هفته پیش
نه برای اون مایع اسم خاصی نگفتن
رقیه اسلامی
1 هفته پیش
@مریم علوی عع پس اسم کل اون یاخته بلاستوسیست ؟؟!
رقیه اسلامی
2 هفته پیش
سلام اینجا مرحله دو یاخته ایی اون دوتا یاخته جنینی از همون یاخته لقاح یافته هسته اسپرم و تخمک دیگه درسته؟؟؟؟ و میتوز کرده ب مرحله دو یاخته ایی رسیده درسته؟؟!!
مریم علوی
2 هفته پیش
نه اون دوتا تشکیل شده اند از تقسیم میتوزی که از ادغام اسپرم و تخمک لقاح یافته تشکیل شده. یعنی اسپرم و تخمک لقاح یافته ادغام میشن میشن یک سلول تخم یعنی همون زیگوت. دیگه از اینجا به بعد اسپرم و تخمک نداریم بعد این یاخته تخم میتوز میکنه میشه ۲ تا که این ۲ تایی که اشاره کردی همینا هستن
غزل افتخاری
2 ماه پیش
ببخشید استاد میگن که بلاستوسیست هیچگاه در تماس با مخاط مژکدار نیست چون تو رحمه ! خب مگه دیواره داخلی رحم مخاط مژکدار نیست ؟!
الهام سرابی
2 ماه پیش
مختط داره ولی مخاطش مثل لوله رهم و نای و نایژوه و نایژک مژک دار نیست. مثل مخاط معده و روده هست
الهام سرابی
2 ماه پیش
@الهام سرابی لوله ی رحم
غزل افتخاری
2 ماه پیش
@الهام سرابی آخه خود استاد تو فیلم های جلوتر وقتی داره جنین رو داخل دیواره رحم میکشه ، دیواره رحم رو چین دار میکشه و میگه دیواره داخلی رحم مژکداره !!!!
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
مژکدار هست ولی مثل مثلا نایژه که نیس
مریم علوی
2 هفته پیش
@غزل افتخاری شاید اشتباه لفظی باشه. مخاط داره ولی مخاطش مژکدار نیست
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
2 ماه پیش
یعنی یاخته های تروفوپلاست بنیادی نیستند؟ پس چه کاربردی دارند؟
الهام سرابی
2 ماه پیش
کیسه های اطراف جنین رو میسازن و HCG ترشح میکنن
عرشیا بتیانه
1 ماه پیش
کیسه اطراف جنین هستش
ماهور صالحی
2 ماه پیش
در گفتار ۲ یادمه استاد گفتن در لایه داخلی دیواره رحم مخاط مژک دار وجود داره و حتی نوشتمش. و الان گفتن که مخاط مژک دار وجود نداره میشه توضیح بدین؟
عرشیا بتیانه
2 ماه پیش
کتاب رو تغییر دادن عزیزم
(1)
الهام سرابی
2 ماه پیش
اینجا میگن رحم مخاط مژکدار نداره نه لوله ی رحم رحم فقط مخاط داره
نرجس محمدی
3 ماه پیش
سلام استاد گفتن در رحم مزک وجود نداره ولی در شگل کتاب صفحه 102 داره
Amir .
3 ماه پیش
اون مطک نیست مخاط است که چین خورده است
عرشیا بتیانه
2 ماه پیش
اون مخاط هست مشتی
هانیه افشاری
3 ماه پیش
درود در کتاب چاپ 1404 مرحله ی دویاخته ای یه دونه جسم قطبی دارد
عرشیا بتیانه
2 ماه پیش
اره
(1)
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
جسم قطبی اول حین لقاح کجا بودن ، اگر داخل اووسیت ثانویه بودن چرا هنگام شمارش هسته ها چیزی ازشون نگفتید ، اگر خارج اووسیت ثانویه بودند الان چطوری وارد سلول تخم شده؟ لطفا
اسرا مجتهدی
2 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷