= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
کوروش مرادی
3 هفته پیش
الان برخورد غشای اسپرم با اووسیت ثانویه رو جز کدوم مرحله در نظر بگیریم قبل از لقاح یا پیش از لقاح
آیناز آتش_بیگی
2 ماه پیش
سرنوشت اولین جسم قطبی چی بود؟؟؟؟
بهار خلدنوش
1 ماه پیش
چون سیتوپلاسم و ذخیره غذایی کمی داره قبل از اووسیت ثانویه میمیره اگه منی برسه و اسپرمایی هم با اولین جسم قطبی برخورد کنه لقاح رو انجام میدن یه توده یاخته ای بی شکل میسازن که درنهایت میمیره و چون جسم قطبی پوشش لقاحی نمیسازه احتمالا چندین اسپرم واردش میشن
مریم فتاحی
11 ماه پیش
جای خالی واقعه ۳ رو استاد نگفتن
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
این فصل رو برید آپدیت جدیدش رو ببینید (اگر کنکوری ۱۴۰۵ به بعد هستید)
پارمیدا رجبی
1 سال پیش
چرا توضیح جایگزینی نیست توی جزوه؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
باید باشه قاعدتا اگر نیست،به پشتیبانی اطلاع بدید پیگیری میشه 🌷(البته درسنامه این فصل،طبق کتاب جدید آپدیت شده)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
اصن مگه دومین جسم قطبی حین تخمک گذاری ایجاد میشه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خیر و من هم ندیدم استاد بگن جسم قطبی ثانویه طی تخمک گذاری تولید میشه...
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی درسته اون سوالی که پای تخته نوشتن رو میگم که گفتن سوال غلطه ولی یه دلیل دیگه گفتن واسش ..
زهرا جعفری
1 سال پیش
تخمک و تخمک لقاح یافته فرق دارن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
طبق کتاب چاپ جدید،بله فرق دارن تخمک که همون اووسیت ثانویست تخمک لقاح یافته ولی حاصل ترکیب تخمک یا اسپرم و پس از تکمیل کاستمان دو هست اینا طبق کتاب جدید هست اگر کتابتون چاپ قدیمه،طبق اون باید در نظر بگیرید 🌷 اگر مشکلی بود حتما بگید ریپلای نکنید 🌷
Maedeh karami
1 سال پیش
خب چی شد حالا میرسه یا نمیرسه؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
محتوای ژنتیکی میتوکندری فقط از مادر(اوسییت ثانویه) به ارث میرسه اگر جواب سوالتون رو نگرفتید،لطفا مجدد مطرح کنید ریپلای نباشه 🌷
سودا عزیزی
1 سال پیش
منظور از جدار لقاحی چیه ؟
سودا عزیزی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی صوت ناواضحه
مبینا نصیری
1 سال پیش
شرمنده تو این فیلمی که اخر تدریس استاد پخش کردن چرا یاخته تخم کروموزوم هاش دو کروماتیدی هستش؟
فرشته ساربانی
1 سال پیش
در ۲:۵۰ استاد میگن که دو رخداد همزمان اتفاق میفته که یکیش ورود هسته اسپرم به سیتوپلاسم اووسیت ثانویه هست ولی متن کتاب صفحه۱۰۸ میگه،لقاح زمانی آغاز میشه که غشای یک اسپرم وغشای اووسیت ثانویه با همدیگر تماس پیدا کنند. در این زمان ضمن (ادغام غشای اسپرم وغشای اووسیت)، (تغییراتی در سطح اووسیت) اتفاق میفته یعنی با توجه به متن کتاب، بعد از تماس غشای اسپرم وغشای اووسیت ثانویه، دواتفاق؛ [ادغام دوغشا] و[تغییراتی که در سطح اووسیت اتفاق میفته که باعث ایجاد جدار لقاحی میشه]؛ باهم رخ میدن ودر ادامه کتاب درسی گفته، با ورود سر اسپرم به اووسیت دواتفاق باهم رخ میده؛ هسته اسپرم به درون سیتوپلاسم واردمیشود و درهمین حال اووسیت ثانویه میوز را تکمیل میکند وبه تخمک تبدیل میشود. یعنی با توجه به متن ورود هسته اسپرم وتکمیل میوز باهم اتفاق میفته ولی چیزی که استاد گفتن متفاوته میشه یه توضیح بدین... حالا کدوم درست هست؟
دردانه قاسمی
1 سال پیش
پس فقط با جسم قطبی اولیه ممکنه اسپرم برخورد کنه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
کتاب درسی فقط گفته جسم قطبی و اولیه یا ثانویش رو تعیین نکرده ...
زهرا زارعی
1 سال پیش
بچه ها کتاب ص۱۰۹ خط دوم میگه پی از اینکه میوز۲تموم شد گامت ماده تشکیل میشه.گامت ماده مگه همون اووست ثانویه نیست؟یاتخمک لقاح یافته است؟؟
delaram moghimi
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷