یادبگیریم2: وقایع حین لقاح

4.9/5
(267 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رشد و نمو جنین

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`02:59

وقایع پیش از لقاح و حین لقاح
وقایع پیش از لقاح و حین لقاح

`01:15

وقایع پس از لقاح و پس از جایگزینی
وقایع پس از لقاح و پس از جایگزینی

`01:16

1 تمرین

کنترل ورود و خروج مواد در جفت
کنترل ورود و خروج مواد در جفت

`00:47

1 تمرین

تشکیل بیش از یک جنین، رشد جنین و سونوگرافی
تشکیل بیش از یک جنین، رشد جنین و سونوگرافی

`01:03

2 تمرین

تولد و زایمان
تولد و زایمان

`00:31

تست ها
تست ها

`01:01

سوالات دیگران

ادغام زنوم اسپرم و تخمک لقاح یافته یعنی چی مگه زن ها ادغام میشن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

کوروش مرادی | آکادمی امروز

کوروش مرادی

3 هفته پیش

الان برخورد غشای اسپرم با اووسیت ثانویه رو جز کدوم مرحله در نظر بگیریم قبل از لقاح یا پیش از لقاح

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سرنوشت اولین جسم قطبی چی بود؟؟؟؟

چون سیتوپلاسم و ذخیره غذایی کمی داره قبل از اووسیت ثانویه میمیره اگه منی برسه و اسپرمایی هم با اولین جسم قطبی برخورد کنه لقاح رو انجام میدن یه توده یاخته ای بی شکل میسازن که درنهایت میمیره و چون جسم قطبی پوشش لقاحی نمیسازه احتمالا چندین اسپرم واردش میشن

جای خالی واقعه ۳ رو استاد نگفتن

این فصل رو برید آپدیت جدیدش رو ببینید (اگر کنکوری ۱۴۰۵ به بعد هستید)

چرا توضیح جایگزینی نیست توی جزوه؟؟

باید باشه قاعدتا اگر نیست،به پشتیبانی اطلاع بدید پیگیری میشه 🌷(البته درسنامه این فصل،طبق کتاب جدید آپدیت شده)

اصن مگه دومین جسم قطبی حین تخمک گذاری ایجاد میشه؟

خیر و من هم ندیدم استاد بگن جسم قطبی ثانویه طی تخمک گذاری تولید میشه...

@سید محمد متین رشادی درسته اون سوالی که پای تخته نوشتن رو میگم که گفتن سوال غلطه ولی یه دلیل دیگه گفتن واسش ..

زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

1 سال پیش

تخمک و تخمک لقاح یافته فرق دارن؟

طبق کتاب چاپ جدید،بله فرق دارن تخمک که همون اووسیت ثانویست تخمک لقاح یافته ولی حاصل ترکیب تخمک یا اسپرم و پس از تکمیل کاستمان دو هست اینا طبق کتاب جدید هست اگر کتابتون چاپ قدیمه،طبق اون باید در نظر بگیرید 🌷 اگر مشکلی بود حتما بگید ریپلای نکنید 🌷

خب چی شد حالا میرسه یا نمیرسه؟

(1)

محتوای ژنتیکی میتوکندری فقط از مادر(اوسییت ثانویه) به ارث میرسه اگر جواب سوالتون رو نگرفتید،لطفا مجدد مطرح کنید ریپلای نباشه 🌷

سودا عزیزی | آکادمی امروز

سودا عزیزی

1 سال پیش

منظور از جدار لقاحی چیه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

اولین جسم قطبی دیگه توی لوله فالوپ در کنار اووسیت ثانویه نیست ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

شرمنده تو این فیلمی که اخر تدریس استاد پخش کردن چرا یاخته تخم کروموزوم هاش دو کروماتیدی هستش؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

در ۲:۵۰ استاد میگن که دو رخداد همزمان اتفاق میفته که یکیش ورود هسته اسپرم به سیتوپلاسم اووسیت ثانویه هست ولی متن کتاب صفحه۱۰۸ میگه،لقاح زمانی آغاز میشه که غشای یک اسپرم وغشای اووسیت ثانویه با همدیگر تماس پیدا کنند. در این زمان ضمن (ادغام غشای اسپرم وغشای اووسیت)، (تغییراتی در سطح اووسیت) اتفاق میفته یعنی با توجه به متن کتاب، بعد از تماس غشای اسپرم وغشای اووسیت ثانویه، دواتفاق؛ [ادغام دوغشا] و[تغییراتی که در سطح اووسیت اتفاق میفته که باعث ایجاد جدار لقاحی میشه]؛ باهم رخ میدن ودر ادامه کتاب درسی گفته، با ورود سر اسپرم به اووسیت دواتفاق باهم رخ میده؛ هسته اسپرم به درون سیتوپلاسم واردمیشود و درهمین حال اووسیت ثانویه میوز را تکمیل میکند وبه تخمک تبدیل میشود. یعنی با توجه به متن ورود هسته اسپرم وتکمیل میوز باهم اتفاق میفته ولی چیزی که استاد گفتن متفاوته میشه یه توضیح بدین... حالا کدوم درست هست؟

پس فقط با جسم قطبی اولیه ممکنه اسپرم برخورد کنه؟

کتاب درسی فقط گفته جسم قطبی و اولیه یا ثانویش رو تعیین نکرده ...

معلممون میگه تخمک لقاح نیافته بگیرید

زهرا زارعی | آکادمی امروز

زهرا زارعی

1 سال پیش

بچه ها کتاب ص۱۰۹ خط دوم میگه پی از اینکه میوز۲تموم شد گامت ماده تشکیل میشه.گامت ماده مگه همون اووست ثانویه نیست؟یاتخمک لقاح یافته است؟؟

delaram moghimi | آکادمی امروز

delaram moghimi

1 سال پیش

گامت ماده تخمک لقاح یافته هستش