یادبگیریم4:انتقال شیره خام در گیاهان(حرکت در ریشه از اوند تا ساقه)

4.9/5
(362 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
سوالات دیگران

سلام چرا قسمت پایین صفحه ۱۰۹ که تعریق رو گفته استاد از روی کتاب نگفتن و توضیح ندادن ولی توی مطالب جزوه بهش اشاره کردن و توضیح دادن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فیزیک و شیمی هم به زیست راه پیدا کردن😅😂

آبسیزیک اسید با کاهش تعرق توی افزایش تعریق نقش داره یا نه؟ تو این سوال اخر تمرین هم خودش حرف متناقض زده

سلام وقت خوش خزه ریشه داره آیا؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بستگی داره اگه بگه دسته‌جات آوندی در ساقه باید شکل صفحه ۸۹ در نظر بگیری اگه بگه دسته‌جات آوندی ریشه دولپه میشه صفحه ۱۰۶

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

تو‌تمرین های یاد بگیریم قسمت پاسخنامه یه سری نکته های اضافه هم میده اونا نکات مهمی هستن؟ اخه من یه دفتر دارم که میخوام اون نکات رو توشون بنویسم خیلی لطف میکنید بهم که نظرتون رو بهم بگیددراین باره

اون نکاتی که حس میکنید از متن یا شکل کتاب درسی قابل استنباطه، بله به درد میخورن ولی نه هر نکته ای

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر میشه لطفا این سوال رو توضیح بدید من متوجه نشدم که الان جوابش چه ربطی به عدسک داره؟

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

خوب برا قسمت اول این سوال درست نیست خوب تعرق از عدسک‌هم رخ میده و یکی از دلایلی که اب به صورت یه جریان توده ای حرکت میکنه تعرقه

(1)

@Ayla .... اهان متوجه شدم خیلی ممنون✨❤️🍀

گل جالیز فشار ریشه ای ندارد ؟

sepide R | آکادمی امروز

sepide R

1 سال پیش

ریشه داره پس فشار ریشه ای داره دیگه

مهدی امانی | آکادمی امروز

مهدی امانی

1 سال پیش

در گیاه های علفی که خود به خود فشار ریشه ای بیشتر از تعرق چون تعرق برای انتقال آب و مواد آلی به چندین متره پس چرا فقط شب ها و در هوای مرطوب تعریق داریم؟

مهدی امانی | آکادمی امروز

مهدی امانی

1 سال پیش

یعنی در گیاهان چوبی چطور میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

آخه مثلا گیاهان چوبی هم براشون رگبرگ داره ولی تعریق ندارن؟

چون کتاب گفته علفی،ما هم باید همون رو در نظر بگیریم 🌷

(1)

اینجا استاد میگن که فقط از روزنه ابی اب خارج میشه مگه داخل اوند چوبی اب ومواد معدنی وجود نداره ؟ و اینکه میشه گفت که از روزنه ابی مواد معدنی هم خارج میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سیما محمدی | آکادمی امروز

سیما محمدی

1 سال پیش

سلام وقتی که صبح زود به گیاه نگاه می کنی روشون اب هستش این شبنم یا تعریق

سلام بستگی به شرایط داره هر دو حالت ممکنه

(1)

سلام کسی اینجا میتونه پی دی اف جزوه رو برام بفرسته و من هرچقدر که باشه هزینه  پی دی اف پرداخت میکنم. چون خوده اکادمی امروز این قابلیت رو نداره که پی دی اف جزوه رو بدون هزینه تدریس خرید. لطفا کسی میتونه ریپلای کنه. تا اعلانش برام بیاد بعد باهم در ارتباط باشیم و برام بفرسته و من هزینه رو براش پرداخت کنم.🙏

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

9 ماه پیش

سلام جزوه ها تکمیل نیستن و بدون دیدن فیلم ها به دردتون نمیخوره باید حین دیدن فیلمها تکمیلش کنید

در کتاب گفته شده که بیشتر تعرق از روزنه های برگ انجام میشود یعنی از جای دیگر هم تعرق داریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله

3:05 استاد گفتن فشار فعال از پایین و مکش غیر فعال از بالا منظور از فعال و غیرفعال چیه؟