یادبگیریم3:روزنه های هوایی و نگهبانان آنان
زهرا جودی
4 هفته پیش
سلام این درسته که بگیم آب از محل با پتانسیل کمتر به سمت محل با پتانسیل بیشتر حرکت می کند ؟ اصلا میشه بگید پتانسیل در گیاهان چه جوری هست
کیمیا کریمی
1 ماه پیش
یک سوال در این تست که استاد مطرح کردند ساکارز از یاخته های نگهبان روزنه خارج میشه یا فقط در حضور نور ساخته میشه و توانایی خارج شدن نداره؟
زهرا سادات میر
1 ماه پیش
مگه استاد نگفته بودن افزایش رطوبت باعث کاهش تعرق میشه ، پس چرا توی این فیلم میگن کاهش رطوبت باعث بسته شدن روزنه های هوایی میشه؟
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
چی یاد گرفتی میشه غ /ص
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
ستایش یدالهی
10 ماه پیش
خیلی سبز نوشته چون گیاهان انگل بخشی یا همه مواد خود رو از گیاه ذیگه میگیرن پس اونایی که بخشی از مواد خود رو از گیاه دیگه میگیرن نه همه فتوسنتز میکنن
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
منطقی هست 🌷
طناز طهماسبی
10 ماه پیش
طبق شکلی که استاد کشیدن افزایش طول به صورتی افقی باید باشه نه عمودی
(1)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 بعید میدونم در این موضوع گیر بدن بهتون 🌷
(1)
غزل غضنفری
11 ماه پیش
ما هم یک نو گیاه داریم اسمش کوردی هست لاو لاوه اسمش هست این نوع گیاه هم درشب باز روز که میشه بسته میشه
(1)
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
چه جالب 🌷🌷🌷👌👌👌
Ayla ....
9 ماه پیش
سلام اسم واقعیش همینه چون من میزنم تو اینترنت نمیاره؟
غزل غضنفری
9 ماه پیش
@Ayla .... آره همینه چون اسمش کردیه
(2)
Rastin Amani
3 ماه پیش
سلام مطمعنی اسمش اینه چون من خودم کوردم ولی تا حالا این اسمو نشنیدم
غزل غضنفری
3 ماه پیش
@Rastin Amani آره اسمش همینه
غزل غضنفری
3 ماه پیش
@Ayla .... آره به خدا اسمش همینه
Ayla ....
3 ماه پیش
@غزل غضنفری 😂😂 باشه قسم نخور
معصومه اکبری
1 سال پیش
من قسمت کرین دی اکسیدو نفهمیدم چرا بسته نوشتن؟
تارا اجاقلو
11 ماه پیش
اونجا اشتباه شده تو جزوه درستشو نوشتن که اگ co2 کم بشه روزنه ها باز میشن
(1)
یگانه احمدی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر در جزوه نوشته شده ورود ساکارز و پتاسیم و کلر به یاخته نگهبان روزنه با انتقال فعال هست یعنی مواد از جای کم غلظت به جای پرغلظت میرن پس یعنی یاخته نگهبان روزنه فشار اسمزی بالایی داشته (قبل ورود یون) پس چرا با وجود غلیظ بودن باید یون وارد یاخته نگهبان روزنه باشه تا آب اسمز بشه
Amir .
1 سال پیش
نه ببین انتقال فعال یعنی مواد از جای پر غلظت به جای کم غلظت برن و بیرون یاخته نگهبان روزنه غلیظ تر است از درون یاخته پس با ورود یون ها ی پتاسیم و کلر و ساکارز باعث میشود که محیطی غلیظ ایجاد شود و فشار اسمزی بالا رود و به دنبال آن آب وارد یاخته نگهبان شود
یگانه احمدی
1 سال پیش
@Amir . سپاس ولی انتقال فعال یعنی مواد از جای کم غلظت به جای پرغلظت برن (چون برخلاف شیب غلظت هست) در انتشار (اسمز)هست مواد درجهت شیب غلظت یعنی از جای پرغلظت به جای کم غلظت میرن
Amir .
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
حتما به پشتیبانی منتقل کنید 🌷