تست13

4.9/5
(116 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

گزینه ج رو میشه واسه خود روزنه هوایی هم غلط گرفت؟! هر محل تعرق یکش میشه روزنه هوایی.....که روزنه هوایی با تغییر در میزان مواد حل شده در یاخته در تنظیم تعرق نقش دارد؛ غلطه چون روزنه هوایی صرفاً سوراخی هست که بخار آب ازش خارج میشه؛ اون سوراخ که نمیتونه تغییری در میزان مواد حل شده در یاخته ایجاد کنه! آیا تحلیلم درسته ؟ یا نه هر جا اسم روزنه هوایی اومد منظور یاخته های نگهبان و سوراخ ایجاد شده توسط اوناست؟ میشه لطفاً رفع ابهام کنید 🙏

خسته نباشید

(1)

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

1 سال پیش

سلام وقت بخیر توی یکی از تمرین ها که یادم نیست کدوم بود یه جمله ای تو پاسخامه نوشته بود من یادداشتش کردم میشه توضیح بدید چرا اینجوریه؟ نوشته بود حرکت آب طی اسمز از یاخته های با پتانسیل زیاد ب یاخته های با پتانسیل کم بر حرکت هر نوع شیره موجود در گیاهان کمک میکند بخش اولش اگه اشتباه نکنم داره تعرق رو میگه اما اینکه تعرق به حرکت هم شیره خام هم پرورده کمک میکنه رو نمی‌فهمم!

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام.وقت شما هم بخیر. کاش میگشتی خود سوال رو پیدا میکردی تا بهتر برات توضیح میدادم. توجه کن که شیره خام و شیره پرورده هر دو درون خودشون اب دارن و به صورتی مواد محلول در اب رو جابه جا میکنن. اب از طریق اسمز هم در جهت شیب غلظتش از جایی با اب زیاد به جایی با اب کم میره و مواد محلول در اون هم توی این فرایند های حرکت میکنن.

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

1 سال پیش

@نرگس مهدوی مگه نمیگفتیم طی اسمز فقط مولکول های اب حق تردد دارن؟ تمرین رو پیدا کردم تمرین یاد بگیریم ۵و۶ سوال ۳

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@بیتا مسلمی خب این قضیه تناقضش با سوال چیه؟

منم معنی این جملش و نفهمیدم !

(1)