یادبگیریم8: گوارش غذا در دهان

4.9/5
(532 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ساختار و عملکرد لوله گوارش

 موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر
موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر

`00:28

 حرکات لوله گوارش
حرکات لوله گوارش

`01:02

 گوارش غذا در دهان
گوارش غذا در دهان

`00:58

 بلع انسان
بلع انسان

`00:57

1 تمرین

 معده و شیره معده
معده و شیره معده

`00:44

 نکات حفرات و غدد معده
نکات حفرات و غدد معده

`00:42

تست درس 2 (قسمت 1)
تست درس 2 (قسمت 1)

`01:52

تست درس 2 (قسمت 2)
تست درس 2 (قسمت 2)

`00:52

سوالات دیگران

سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. در صورت تمایل خرید لطفا شماره تماستون یا آیدیتون رو بزاریئ باهاتون ارتباط بگیرم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن

Abolfazl Torabi | آکادمی امروز

Abolfazl Torabi

5 ماه پیش

سلام بگیم {در معده آمیلاز نداریم} درسته؟ یا حتما باید بگیم {آمیلاز فعال}؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

سلام بگیم در کل آمیلاز نداره بهتره

PH معده چیه؟

pH اسید معده بین 1.5 تا 3.5 است که آن را به یکی از اسیدی‌ترین محیط‌های طبیعی بدن تبدیل می‌کند.

ثنا حیدری | آکادمی امروز

ثنا حیدری

6 ماه پیش

همه ی ماهیچه های دهان ارادیه درسته

ماهیچه های اسکلتیش بله

بی زحمت امکان بزرگتر شدن ویدئو رو فراهم کنید چون واقعا چشامون اذیت میشه به چشممون فشار وارد میشه با تشکر✨

(2)

ببخشید تنها نکته ی موسین این بود که گلیکو پروتیینی هست که تو ماده مخاطی و بزاق وجود دارد؟

میشه بگین دقیقا کجای کلیپ استاد موسن رو توضیح دادند به صورت جزوه چون فکر کنم توضیح ندادند!

کسی نیست جواب بده؟؟

اوکی شد

سلام الان ماده مخاطی ذرات غذایی رو ب هم میچسبند یا بزاق؟؟ چون تو چند یاد بگیریم قبلی استاد این ویژگی رو برای ماده مخاطی نوشتن و اینا گفتن ک بزاق ذرات غذایی رو ب هم میچسبونه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ماده مخاطی ذره های غذا رو به هم میچسباند و آنها را به توده لغزنده ای تبدیل میکنه

(1)

ببخشید دهان فقط لایه مخاطی داره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اونجایی که استاد میگه آنزیم های گوارشی وغیرگوارشی تفاوت این دورا متوجه نشدم

سلام آنزیم های گوارشی یعنی آنزیم هایی که در گوارش غذا دخیل هستند و عمل تجزیه مواد غذایی رو انجام میدن اما غیر گوارشی آنزیم هایی هستند که در گوارش دخیل نیستند و صرفا کارهایی به غیر از دخالت در گوارش انجام میدن مثلا همین لیزوزیم که کارش در ایمنی هست

(2)

به جز گوارش نشاسته گوارش شیمیایی در دهان انجام نمیشود؟

(1)

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

در حد کتاب خیر

سلام

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

توی این شکل زیر زبانی از زیر آرواره ای بزرگترنیس؟اینجوری بنظر میرسه

حجم بزاق از ماده مخاطی بیشتره ؟؟

(1)

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

بله منطقا

آیا در ترشحات بزاق محتویاتی مشابه ماده مخاطی وجود دارد یا اینکه بزاق ها هنگام بلع برخی یون‌ها و آنزیم های گوارشی را به ماده مخاطی در دهان اضافه می‌کند ؟