تست1

4.9/5
(167 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ساختار و عملکرد لوله گوارش

 موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر
موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر

`00:28

 حرکات لوله گوارش
حرکات لوله گوارش

`01:02

 گوارش غذا در دهان
گوارش غذا در دهان

`00:58

 بلع انسان
بلع انسان

`00:54

1 تمرین

 معده و شیره معده
معده و شیره معده

`00:44

 نکات حفرات و غدد معده
نکات حفرات و غدد معده

`00:42

تست درس 2 (قسمت 1)
تست درس 2 (قسمت 1)

`01:41

تست درس 2 (قسمت 2)
تست درس 2 (قسمت 2)

`00:52

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

سلام معده با حرکاتش سبب گوارش فیزیکی لیپید ها نقش نداره؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 ماه پیش

سلام بله نقش داره

(1)

@زینب مقدم پس چرا استاد در نظر نگرفت؟

(1)

منم همین سوالو دارم خب الف درسته پس

سلام ببخشید مگه شبکه عصبی روده ای از مری تا مخرج نیست؟ چرا استاد میگن مال روده است؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زینب مقدم ثانیه ۰۰:۵۷

sepide R | آکادمی امروز

sepide R

12 ساعت پیش

دقیقن منم برام سواله

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

+اینجا گفته قوی ترین انزیم های گوارشی رو پانکراس میسازه اما یکجای دیگه گفته روده باریک

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

اینجا گفته روده باریک

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

@امیرمحمد . از اخر کدومشون ؟

درستش پانکراسه

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

این بسته تدریس جامع اش و این فیلم ها مال چه سالی است؟ دوره جمع بندی اش چطور مال چه سالی است؟

این بسته تدریس جامع اش و این فیلم ها مال چه سالی است؟ دوره جمع بندی اش چطور مال چه سالی است

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی یعنی چه سالی تدریس کردند

@امیرمحمد . بله عذر میخوام پیام اشتباهی فوروارد شد برای شما

@امیرمحمد . احتمالا آپدیت ۴۰۲ باشه با این حال از پشتیبانی هم بپرسید منم لینک پیامتونو براشون میفرستم که پاسختون رو بدن

سلام‌میشه بگین چرا برای معده آنزیم تجزیه کننده لیپید رو در نظر نمیگیریم؟طبق کجای کتاب?

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

7 ماه پیش

سلام کتاب در مورد این موضوع مستقیم چیزی نگفته فقط آخر درس یه اشاره خیلی ریزی کرده که گفته گوارش لیپید ها «بیشتر»تحت تأثیر لیپاز پانکراس انجام میشه.... این یعنی کمترش هم توسط جای دیگه(که میتونیم معده بگیریم) انجام میشه .

(1)

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

9 ماه پیش

سلام آیا مجرای صفراوی علاوه بر عبور از پشت دوازدهه ، از پشت پانکراس هم میگذره؟؟؟ استاد گفتن که از پشت دوازدهه میگذره و وارد پانکراس میشه!!!!! کدومش درسته؟!

سلام.هردوش درسته. درواقع اول از پشت پانکراس عبور میکنه و بعد واردش میشه و کل تست هم درسته.

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

7 ماه پیش

@فاطمه شهرخرقانی سلام عزیزم مرسیی🧡

(1)

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

9 ماه پیش

سلام وقت بخیر در این سوال میتونیم بگیم صفرا به دلیل داشتن بی کربنات که موجب قلیایی شدن روده باریک میشه ، و قلیایی شدن محیط روده موجب عملکرد آنزیم های گوارشی میشه ؛ بگیم صفرا هم در گوارش انواع مولکول های زیستی نقش داره ؟؟؟!!

Sahar Khani | آکادمی امروز

Sahar Khani

7 ماه پیش

سلام از نظر نمیتونم بگم ولی بلع صفرا درگوارش لیپید ها که مولکول زیستی هستن نقش داره

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

7 ماه پیش

@Sahar Khani سلام اینو میدونم..... سوال من یه چیز دیگه بود!

سلام.فکر نمی کنم بتونیم اینو بگیم. چون اولا که استاد تاکید کردن که صفرا هیچ انزیمی نداره (و همینطور طبق گفته ی کتاب). و ثانیا اگر بخوایم این استدلال و بپذیریم،صفرا به طور مستقیم دارای انزیم نیست. و اینکه چه صفرا انزیم داشته باشه چه نداشته باشه ( که نداره) ،در گوارش یکی از مولکول های زیستی یعنی تری گلیسیرید ها نقش داره. و چونکه این سوال گفته در گوارش {انواااع} مولکول های زیستی نقش داره،غلطه چون فقط در گوارش یکی از مولکول های زیستی که لیپید باشه نقش داره.

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

7 ماه پیش

@فاطمه شهرخرقانی سلام دوست عزیز بله حرف شما کاملاً درسته.... ولی جواب من نیست چون مجدد تحلیل سوالم رو بخونید متوجه منظورم میشید!

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

@Mandana Moradi شاید گفت غیرمستقیم نقش داره اما مستقیم نقش نداره

امیرمحمد . | آکادمی امروز

امیرمحمد .

3 ماه پیش

@امیرمحمد . کسی که جلوی زمین فوتبال هست بهش توپ پاس میدن گل میزنه اون میشه کسی که گل تیم رو زد اون نقش گل زدن رو داره نه کسی که بهش پاس داده شاید بشه گفت کسی که پاس داده نقش غیر مستقیم داشته صفرا هم همینطوره محیط قلیایی میکنه برای انزیم ها اما خودش به طوری مستقیم فقط در گوارش لیپید نقش داره

فاطمه جعفری | آکادمی امروز

فاطمه جعفری

11 ماه پیش

سلام مگه معده در گوارش مکانیکی چربی ها نقش ندارد که گزینه یک رو غلط گرفتند؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

11 ماه پیش

سلام. گوارش مکانیکی انجام میشه اما کتاب برای لیپیدها گوارش شیمیایی در معده در نظر نگرفته

(1)

فاطمه جعفری | آکادمی امروز

فاطمه جعفری

11 ماه پیش

@نرگس مهدوی آخه تو سوال که نگفته گوارش شیمیایی. چطور فقط شیمیایی در نظرش گرفتند؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

11 ماه پیش

@فاطمه جعفری متاسفانه باید هر دو رو در نظر گرفت و این گزینه از نظر من درسته. من صرفا توضیح دادم که چیا رو میشه در نظر گرفت

(1)

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

9 ماه پیش

@نرگس مهدوی سلام این گزینه بالاخره درست بگیریم یا غلط ؟؟؟

(1)

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

11 ماه پیش

سلام کیسه صفرا دیوارش ماهیچه ای هس؟

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

11 ماه پیش

سلام نه بافت پوششی داره

من یه ذره تو گزینه الف شک دارم اشتباه باشن من استدلالمو میگم اشتباهمو بگید اصلا معده آنزیم لیپاز نداره ولی با HCl بازم تو گوارش شیمیایی نقش داره اگه اونم در نظر نگیریم حرکات معده یعنی هیچ نقشی تو گوارش لیپید ها ندارن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

در گوارش مکانیکی نقش داره. در گوارش شیمیایی هم کتاب لیپاز برای معده در نظر نگرفته

سلام وقت شما بخیر من در یه کتاب که مربوط به سال دهمم هست چند تا تست دیدم که نکته اش داشتن توانایی گوارش لیپید توسط معده بود حالا چکار کنیم کدومشو در کنکور درست میگیرن

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

1 سال پیش

سلام از کتاب های چاپ جدید حذف شده و مطمئنا کنکور هم گوارش لیپید رو برای معدده درنظر نمیگیره

@علی تدین برای کنکور جدید ترین کتاب در نظر گرفته میشه یا مثلا اون کتابی که من در طول دبیرستان خوندم و قراره دو سال دیگه اولین کنکور ازش طرح شه؟

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

1 سال پیش

@امیرحسین اسماعیلی اون کتابی که سال دهم خوندید

اگر پشت کنکوری نباشی همون کتابی که قبلا خوندید تست میدن

مرضیه شریف | آکادمی امروز

مرضیه شریف

1 سال پیش

سلام قسمتایی حذفی جدید مثل این واسه ماهم ک 1403 کنکور داریم هم صدق میکنه یا از 1404 به بعد میشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

حذفیات 402 هستن و حذفیات کنکور های بعدی اعلام بشه در سایت اعمال میشه

سلام مگه اسم شبکه های عصبی تو لوله ی گوارش به طور کلی شبکه ی عصبی روده ای نیست؟؟ چرا استاد میگن برای روده ست؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. من هم با شما موافقم. از نظر علمی کل اون قسمت اسمش شبکه عصبی روده ای هست

سلام استاد اینجا دارن اشتباه میکنن گوارش مکانیکی لیپید ها را در معده به واسطه حرکات کرمی معده خواهیم داشت.

فاطمه زارع | آکادمی امروز

فاطمه زارع

1 سال پیش

سلام نه توی معده گوارش لیبید نداریم نه مکانیکی نه شیمیایی اغاز گوارش لپید از روده هست

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. در واقع از نظر علمی هم گوارش شیمیایی و هم گوارش مکانیکی لیپید رو در معده داریم اما کتاب درسی به اون نپرداخته

وقت بخیر

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله لاغری هم ممکنه .