یادبگیریم14: نکات گوارش روده باریک (قسمت1)
4.9/5
(459 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. در صورت تمایل خرید لطفا شماره تماستون یا آیدیتون رو بزاریئ باهاتون ارتباط بگیرم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن
سمیه جعفری
3 ماه پیش
ما سلولاز نداریم پس ببخشید گیاهخوارا چجوری سلولز دیواره گیاهان تجزیه میکنن مگ ما گیاه نمیخوریم پس چجوری سلولز ش تجزیه میشه
امیرحسین کاظمان
3 ماه پیش
انسان سلولاز نداره حتی گیاهخوارانی مثل گوسفند هم ندارند ولی به لطف باکتری هایی مه تو رودشون ووجود داره سلولز تجزیه شده توسط باکتری ها رو جذب می کنن در انسان هم به دلیل اینکه این باکتری ها وجود ندارن و خود انسان هم سلولاز نداره از طرق مدفوع از روده ی بزرگ دفع میشه
مبین فراهانی
4 ماه پیش
سلام خسته نباشید شکسته شدن پیوندهای پپتیدی رو میتونیم در معده ببینیم؟ چون پروتئازهای معده یک رشته پپتیدی بلند رو به چند رشته پپتیدی کوچکتر تبدیل میکنند و بلاخره برای تولید دو رشته کوچک از یک رشته بزرگ باید یک پیوند پپتیدی شکسته بشه
parisan h
3 ماه پیش
اره اما رشته فقط کوتاه میشه همه ی امینواسید ها جدا نمیشن
مهدی مومنی
7 ماه پیش
ببخشید یه سوال شیره روده لیزوزیم داره؟
لیلا سعیدی
6 ماه پیش
نه... یکی از تفاوت های شیره روده و معده این بود ک شیره روده لیزوزیم نداشت اما شیره معده داشت ولی میتونیم بگیم یاخته های روده باریک چون توانایی ترشح ماده مخاطی دارن لیروزیم هم ترشح میکنن ولی این لیزوزیم جزء شیره روده نیست
حیدر مالداری
7 ماه پیش
این مطالب برای کنکور ۱۴۰۵ به روز هست یا تغییر کرده بعضی نکاتش؟؟؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
از پشتیبانی سوال کنید 🌷
علی پیغان
7 ماه پیش
ما تو جزوه قبل توضیحات استاد چند مورد دیگه داریم که توضیح ندادن این قسمت ها حذف شده از کتاب و کنکور؟
ویانا عدل پرور
8 ماه پیش
یاخته های کناری برخلاف یاخته های اصلی ، زوائد ریزپرز مانند دارند و همانند آن تحت تاثیر نوعی پیک شیمیایی قرار میگیرند؟ مجرایی که صفرا را وارد دوازدهه میکند، در سطح بالاتری نسبت به مجرایی که فقط شیره ی لوزالمعده را وارد دوازدهه می کند ، قرار دارد ؟ ممنون میشم جواب بدهید 🌺🙏
M e
11 ماه پیش
ایجاد سنگ پس پوکی استخوان میاره بینایی کم میشه فرد لاغر میشه ممکنه کلیه ها بیان پایین تر تا خوردگی میز مای ببینیم و... درنتیجه این بخش میتونه با فصل دو و سه و چهار یازدهم و فصل پنج دهم خیلی راحت ترکیب بشه ت استان درسته؟
M e
11 ماه پیش
و ترکیب با فصل ۴دهم
delaram moghimi
11 ماه پیش
ببینید استاد توی فیلم میگن که پپسین توی معده پروتین رو کوتاه میکنه و من میگم که مگه اصلا توی معده پپسین هست مگه به شکل پپسینوزن نیست
delaram moghimi
11 ماه پیش
مگه نگفتیم توی معده پپسین به صورت پپسینوزن هست پس الان استاد چجوری میگه پپسین در معده پروتین رو به رشته کوتاه تبدیل میکنه//
mahdi... b
1 سال پیش
سلام ببخشید چرا استاد اینجا میگه که سرخ رگی که به پانکراس وارد میشه قلیایی تره مگه نگفت که بیکربنات به دوازدهه ترشح میشه نه به خون؟
(1)
فاطیما حسینی
1 سال پیش
این درسته که بگیم: انزیم لیزوزیم بزاق در دوازدهه هیدرولیز میشه؟؟؟ مگه شیره معده به حسابش نمیرسه؟ اصلا به دوازدهه میرسه؟؟😏🤔
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام هیدرولیز کامل و نهاییش توی روده هست اما توی معده هم تا جدی تجزیه میشه
فاطیما حسینی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی اهان مرسی اخه توی ویدیوها استاد گفتن که چون امیلاز بزاق توی معده از بین میره مجدد توی روده ترشح میشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@فاطیما حسینی این انزیم های دهان دیگه تو معده عملکرد ندارن اما خب تجزیه شدنشون کامل نیست
فاطیما حسینی
1 سال پیش
parisan h
3 ماه پیش
سلولزش بدون اینکه تجزیه شه دفع میشه