= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. در صورت تمایل خرید لطفا شماره تماستون یا آیدیتون رو بزاریئ باهاتون ارتباط بگیرم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن
(1)
شروین نظری
9 ماه پیش
یعنی حرکات کرمی رو در مخرج هم داریم ؟
فاطمه غفاری
7 ماه پیش
سلام سوال منم هست؟
امیررضا قلندرنژاد
7 ماه پیش
سلام . ببین مخرج حرکتی نداره (چون بنداره هست اصلا) پس یعنی حرکات کرمی و قطعه قطعه کننده هم نداره ، درست؟ 👈راست روده👉 اونی هست که حرکت کرمی داره و غذا رو به سمت 👈بنداره خارجی مخرج👉 حرکت میده🌷
امیر محمد خورسندان
6 ماه پیش
استاد گفتن در مخرج نیست تا روده ها این حرکت هست و با هدایت ان به مخرج باعث هدایتش به پایین میشه
مرتضی مرتضوی
9 ماه پیش
میتونیم بگیم وقتی محتویات لوله گوارش به بنداره بسته پیلور برخورد میکنه اینجا حرکت کرمی درریز کردن نقش داره؟بنظرم قابل برداشته چون دربرخوردباپیلوربسته فقط نقش له کردن داره که میشه گفت ریزترمیشن
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
این موضوع از کتاب درسی قابل برداشت نیست پس بهتره در نظر نگیریم 🌷
مرتضی مرتضوی
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی موقعی که به پیلور بسته میخوره نقش مخلوط کنندگی کرمی بیشتر میشه چه اتفاقی میفته ؟
یکتا حسینی
9 ماه پیش
چطوری نقش مخلوط کنندگی و گوارش مکانیکی در حرکات کرمی بدون وجود اسفنکتر بسه صورت میگیرد؟ و چرا با وجود اسفنکتر بسه افزایش مخلوط کنندگی در حرکات قطعه قطعه کننده را نداریم؟
یکتا حسینی
9 ماه پیش
آیا در مری نیز حرکات کرمی وجود دارد ؟ و اینکه چطوری در روده باریک هم حرکت کرمی وجود دارد و هم حرکت قطعه قطعه کننده ؟! به نوبت انجام میشوند ؟ و اینکه حرکت قطعه قطعه کننده نام دیگر همون حرکت دودی است؟
امیر علی کاویانی
9 ماه پیش
سلام چطوری وقتی در حرکات کرمی بنداره سر راه نباشد نقش مخلوط کنندگی همچنان باقی می ماند؟
آیسان قهرمانی
10 ماه پیش
شروع گوارش شیمیایی در نشخوار کنندگان در دهانه یا شیردان؟ بعضا شیردان میگریم بعضا دهان
زینب مقدم
10 ماه پیش
دهان چون بالاخره بزاق حاوی آمیلاز دارن
آیسان قهرمانی
10 ماه پیش
توی کتاب نشر الگو نوشته که شروع فرایند بلع با تحریکات مرکز بلع در بصل النخاع هست ولی شروع فرایند بلع در دهان هست و اونموقع هنوز مرکز بلع بصل النخاع فعال نشده میشه توضیح بدید؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
حق با شماست نشر الگو اشتباه گفته اگر همچین حرفی زده
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
امیر محمد خورسندان
6 ماه پیش
منظورتون رو نمیفهمم اگه منظورتون اینه که چرا ارادی نیست اینه که شما که خودت نمیگی کدوم حرکت استفاده بشه با اینکه اسکلتی هست حرکتش غیر ارادیه