یادبگیریم7:تنظیم آب و دیابت بیمزه

4.9/5
(307 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تشکیل ادرار و تخلیه آن

مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)
مراحل تشکیل ادرار ( قسمت1)

`00:45

جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار
جمع بندی تشکیل و تخلیه ادرار

`00:51

1 تمرین

تست فصل 5
تست فصل 5

`00:56

سوالات دیگران
فاطمه عسگری | آکادمی امروز

فاطمه عسگری

1 هفته پیش

مگر از مثانه هم آب باز جذب مبشود مگر کیسه ی ماهیچه ای مثانه نیست چرا این سوال صحیح شده مگر اصلا حجم ادرار مثانه تغییر میکنه مگر قورباغه ایم

مهسا نظری | آکادمی امروز

مهسا نظری

1 ماه پیش

گفتار ۳ رو نمیزارید؟؟

سینا ندیمی | آکادمی امروز

سینا ندیمی

1 ماه پیش

سلام تو قسمت فصل ها برو فصل ۸ جانوری کل دهمه اونجاست ،بگردی پیدا می‌کنی !

(1)

فصل ۸ ویدیو های پایه دهم و فصل ۱۰ ویدیو های پایه یازدهم کلن جانوری ها تدریس شده

گفتار 3فصل5 یعنی گفتار بعدی رو نمیزارین ؟

سینا ندیمی | آکادمی امروز

سینا ندیمی

1 ماه پیش

سلام تو قسمت فصل ها فصل ۸ رو بری جانوریا اونجاست

سلام ببخشید گفتار بعدی کجاست؟

درس 4 فصل 8

بعد ی سوال دیگه مگه خون بهر،حجم گلبول قرمز به کل خون نیست؟ و مگه تو خون نوتروفیل وجود ندارد پس میشه گفت ماکروفاژها تو خون بهر نقش دارد

در خون نوتروفیل و مونوسیت وجود داره. مونوسیت ها طی دیاپدز از رگ خارج میشن ، تغییر شکل میدن و میشن ماکروفاژ. ماکروفاژها ، بچه های بافتی مونوسیت ها هستن نه ساکنان خون ...

تست ۸ گزینه الف رو میشه توضیح بدید من اینطوری تحلیل کردم که چون آمونیاک کم شده پس co2 افزایش یافته و باعث افزایش غلظت H میشه

(2)

؟؟؟؟؟؟؟

@ابوالفضل کوه پیکر سید محمد جواب بده

میشه گفت در طی ترشح بیش از حد آلدوسترن دیابت بی مزه هم باشه؟

خیر دیابت بی مزه فقط به ضد ادراری مربوط میشه

ص غ غ

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

میشه فشار خون و فشار اسمزی رو ساده تر برام توضیح بدید؟ متوجه نمیشمشون ویس قبلیتون واضح نبود

خلاصش این میشه فشار خون، یعنی نیرویی که از طرف خون به دیواره رگ وارد میشه (که منشاش از بطن هست) منتها تعریف دقیقتر و کلمه به کلمش رو از متن کتاب بخون فشار اسمزی به تعداد ذرات حل شونده در محلول بستگی داره که هر چی بیشتر باشه(یعنی خون غلیظ تر باشه) فشار اسمزی هم بیشتره و بالعکس

(1)

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

میشه فشار خون و فشار اسمزی رو ساده تر برام توضیح بدید؟ متوجه نمیشمشون

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

مگه فشار خون غلظت مواد نیست و فشار اسمزی منظور غلظت آب نیست؟ هرجا آب زیاد باشه فشار اسمزی زیاده هرجا کم فشار اسمزی کمه درسته یا غلط ؟؟

@He!ya ‌ اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

مگه وقتی آب بخوریم آب خون افزایش پیدا نمیکنه؟ خب مگه فشار اسمزی زیاد نمیشه!؟ چرا نوشته فشار اسمزی کم میشه

نه اتفاقا هر چی خون رقیق تر بشه، فشار اسمزی کمتر و هر چی غلیظ تر بشه، فشار اسمزی بیشتری داره

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

این قسمت رو متوجه نشدم که چرا هورمون ضد ادراری باعث افزایش هماتوکریت و آلدسترون باعث کاهش همانوکریت میسود؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

سنگ کلیه باعث انسداد میز راه میشه؟

بطور مستقیم خیر چون میزراه بعد از مثانه هست

سللم مگه نمیگه ادم مصرف کم مایعات توی دیابت بی مزه که مصرف آب زیاد میشه پس چطور باعث ادم میشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینجا مصرف اب اونقدر زیاد میشه و اینقدر فرد احساس تشنگی میکنه و اب میخوره که اب خون زیاد میشه