یادبگیریم9:پیش بینی انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها
آیسل موحدی
3 هفته پیش
این شیب منفی توو نهایی هم جوابه ؟
آیسل موحدی
3 هفته پیش
منظورم اینه که اگه تو نهایی پرسیدن کدوم واکنش انجام پذیره با استدلال شیب منفی میتونیم جواب بدیم ؟ یا باید کامل تر و با راه حل های دیگه نمره کامل بگیریم؟
سینا ندیمی
3 هفته پیش
@آیسل موحدی سلام اگه اشتباه نکنم باید E0هاشون رو بلد باشیم یا خود سوال میده بعد باید EMFشون رو حساب کنیم بعد اگه جواب منفی شد یعنی انجام شدنی نیست این روش استاد احمالا تستیه. حالا باز حل اساتید دیگ هم نگا کن چون من مطمن نیستم
(1)
آیسل موحدی
3 هفته پیش
@سینا ندیمی ممنون 🥰
(1)
مهدی رحمانی
4 ماه پیش
درود ببخشید این کدی که استاد گفت برای حفظ جدول سری الکترو شیمیایی رو میشه بگید؟
صبا نوروزپور
6 ماه پیش
سلام وقت بخیر اگر اینطور سوالاتی در امتحان نهایی بیاد بهمون E0 ها رو میدن که با محاسبه emf انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش رو مشخص کنیم؟
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
ممنون ☻
پرنیان جهان بین
7 ماه پیش
درود بر شما.. خسته نباشید.. ببخشید..مگه استاد نگفتن ما در یک واکنش هم باید اکسایش داشته باشیم هم کاهش؟ پس چرا برای واکنش اول هردو نیم واکنش رو نیم واکنش کاهشی نوشتن؟ متوجه نشدم این قسمت رو..
ابوالفضل رضایی
7 ماه پیش
سلام با اجازه از استاد ببینید استاد اینجا خواستند سری این سه تا رو مشخص کنند در قسمت های قبلی استاد اشاره کردند در سری الکترو شیمیایی فقط نیم واکنش کاهش را مینویسیم و به نیم واکنش اکسایش کاری نداریم ولی مهم تر از اون اینه که هیچ کدوم از واکنش های اون سوال انجام پذیر نیست اگه بود من نیم واکنش های اکسایش رو مینوشتم تا بهتر متوجه بشین
(1)
پرنیان جهان بین
5 ماه پیش
@ابوالفضل رضایی درود بر شما... من یه مدت نبودم تازه متوجه پاسختون شدم ممنونم ازتون:)🙏🙏
(1)
ابوالفضل رضایی
5 ماه پیش
@پرنیان جهان بین سلام بر شما خواهش میکنم امیدوارم مفید بوده باشه اگه جایی مشکل بود بگید توضیح بدم
حسین سعادت یار
1 سال پیش
سلام د رو توضیح میدید
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام روی E0 منفی داره که همین یعنی میتونه با اسید واکنش بده و اسید رو به گاز تبدیل کنه و خود روی تبدیل به یون روی بشه
ملیسا سعیدی
1 سال پیش
سلام در دقیقه۱۴:۸ اگه به جای Auسه بار مثبت دو بار مثبت بود باز هم غلط میشد یا نه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
باید E0 اون رو بدونیم بعد تصمیم بگیریم
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
از اکسنده باید فلش بکشیم به کاهنده یا از کاهنده باید فلش بکشیم به اکسنده تا بتونیم بفهمیم شیب مثبته یامنفی؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام سوالت در مورد کدوم گزینهست؟ میخام بدونم منظورت از شیب چیه
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
سلام فقط من این رو نمیدونم اونم اینه که چطور بفهمیم کدوم یون رو بالا بنویسیم کدوم رو پایین؟
ابراهیم دهقانی
1 سال پیش
سلام سری الکترو شیمی داخل کتاب تریبشو حذف باشی ودر کل اونی که اکسندهتر است یعنی مقدارش مثبت تره بالاتره مثلامس۳۴/مثبت وروی۷۶/منفی است پس کاتیون مس بالاتره واکسندهتره
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
@ابراهیم دهقانی ممنون
Mandana Moradi
2 سال پیش
آیا کاتیون های هر فلز رو میشه در ظرفی از جنس خودش نگهداری کرد؟مثلا کاتیون های آهن رو در ظرف آهنی نگهداری کنیم؟
(1)
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام بله
Mandana Moradi
2 سال پیش
@زینب مقدم سلام مرسی
زینب مقدم
2 سال پیش
@Mandana Moradi ❤️
Mandana Moradi
2 سال پیش
اگر همین سوال واسه نهایی بیاد ما باید دقیقاً چی بنویسیم ؟؟!
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام به این جدول اشاره کنید که قدرت کاهندگی A از B بیشتره پس A میتونه باعث کاهش B بشه و ینی میتونه الکترون هاش رو از دست بده که این اتفاق در واکنش دوم داره میوفته پس واکنش دوم انجام پذیره
Mandana Moradi
2 سال پیش
@زینب مقدم سلام ممنونم
زینب مقدم
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
منظورت چیه ؟ ممنون میشم سوالت رو دقیقتر بیان کنی 🌷 ریپلای نباشه 🌷